Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet yrittäjästä, joka avaa liikkeensä n. 9-11 aikaan eikä klo 8 ?

Vierailija
11.02.2021 |

Niin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa liikkeistä avautuu noin kymmeneltä, pois lukien apteekit ja jotkut rakennustarvikkeita tms myyvät paikat ja ruokakaupat. Ei ole mitään järkeä pitää liikettä auki juuri silloin kun suurin osa on töissä, ennemmin avaa vähän myöhemmin ja pystyy sitten pitämään liikkeen auki vähän myöhempään.

Vierailija
22/32 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä yrittäjä. 8-11 ei ole erityisen tuottoisaa aika ellei kohderyhmänä ole yli 70-vuotiaat. 

Tai jos on kahvila hyvällä paikalla kaupungissa. Aamukahvilla on menekkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu yrittäjä. Alasta riippuen yleensä asiakkaat ovat myös töissä 8-16. Monille palveluille ja myymälöille kysyntää enempi illalla sekä viikonloppuisin.

Vierailija
24/32 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun itse olen aamu ihminen ja käy kaupoilla aamusta, kun ei ole vielä paljon väkeä liikkeellä.

Monet kangaskaupat ja urheiluliikkeet, markettien ruokapaikat on jääneet käymättä ( ja ostamatta).

Sama, olenkin alkanut karttelemaan myöhään aukeavia liikkeitä. Ostan nykyään kaiken marketeista tai sitten verkosta.

Olin itse kaupan alalla pienyrittäjällä töissä ja pidimme kauppaa auki 8-20.

Vierailija
25/32 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä yrittäjä. 8-11 ei ole erityisen tuottoisaa aika ellei kohderyhmänä ole yli 70-vuotiaat. 

Vuokrasta ei saa alennusta vaikka kuinka avaisi vasta tuottoisaan aikaan.

Mutta palkkakuluja on tai vaihtoehtoisesti pitää olla itse paikalla se tuottamaton aika tuottavan lisäksi. Yrittäjällä on muitakin tehtäviä kuin myynti ja moni tekee kotonaan hallinnolliset työt, koska on rauhalisempaa kuin keskeyttää asiakkaiden ajaksi. Moni on optimoinut ajan tuottoisampaan aikaan, tekee hallinnon töitä - niitä on aina, vaikka suurin osa olisikin ulkoistettu - hiljaisempaan aikaan ja toimii yksin tai sitten pitää yhtä työntekijää. En minä ainakaan viitsisi olla varalta paikalla, jos joku käy kolmen ensimmäisen tunnin aikana ostamassa jonkun nuppineulan. Itse olen aamuvirkku ja tykkäisin käydä asioilla heti aamusta, mutta ymmärrän hyvin, miksi nykyään ei mikään juuri aukea ennen kymmentä, kun ei missään ole asiakkaita. Täällä jotkut aukeavat yhdeksältä ja hyvin helposti olen ainoa asiakas, vaikka katselisin vähän pitempäänkin. Ei edes Helsingin Sokoksella ollut kerran ketään muita asiakkaita, kun maanantaina menin sinne yhdeksältä siellä käydessäni reilu vuosi sitten. Siellä nyt varmaan on enemmän kuitenkin kuin täällä pikkukaupungeissa. 

Vierailija
26/32 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän kivijalkaliikkeet on auki juurikin esim. 10-18. Olet siis yrittäjänä ihan valtavirrassa. Jos tuotteet on suunnattu vanhuksille, voisi olla järkevämpää pitää auki 8-16

Vierailija
27/32 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä ei kannata pitää avoinna silloin kun asiakkaat eivät käy. Esimerkiksi suurin osa ravintoloista avaa noin 10:30, koska tiedetään ettei juuri kukaan tule syömään aamukahdeksalta. Illalla, kun valtaosa ihmisistä ei ole töissä sensijaan kannattaa olla auki. Aivan hyvin voi käydä kauppakeskuksessa tai autokaupassa aamulla kello 10 ja todeta ettei asiakkaita juurikaan ole.

28/32 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea firma avataan 11.00 😃

Vierailija
29/32 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hän varmaan pitää sitten liikkensä auki vähän pidempään myös illalla, mikä sitten on hyvä päivätyössä käyvien asiakkaiden kannalta.

Vierailija
30/32 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrasta ei saa alennusta vaikka kuinka avaisi vasta tuottoisaan aikaan.

Ei niin mutta ei liikettä silti tietentahtoen kannalta pitää auki silloin kun asiakkaita ei ole eli aamulla 8-11. Sen sijaan kannattaa pitää liikettä auki kello 16-21 jolloin työssäkäyvillä on aikaa shoppailla.

Vierailija
31/32 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan jonkun kauppakeskuksen vanki.

Vierailija
32/32 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nykyään (en tarkoita korona-aikaa nimenomaan) lähde johonkin erikoisliikkeeseen tai vaikka ravintolaan randomisti varmistamatta sen aukioloaikoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi