Mitä ajattelet yrittäjästä, joka avaa liikkeensä n. 9-11 aikaan eikä klo 8 ?
Kommentit (32)
No, että omistaja ei ole mikään aamuihminen, joka herää kukonlaulun aikaan!
Että hän saa avata liikkeensä juuri silloin kuin haluaa. Eikös se ole se yksi hyvä puoli yrittäjyydessä? Ei tarvitse mennä jonkun toisen sanelemaan aikaan töihin.
Mitä sitten?
Yleensä kyse on jostain erikoisliikkeestä ei päivittäistavarakaupasta.
Ei mahdollista, sehän on laitonta.
Aivan yhden tekevää minulle. Yleensä itsekkin lähden vasta puolen päivän jälkeen liikenteeseen!
En ole hereillä ajattelemaan mitään ennen yhtätoista. Asioin liikkeessä aikaisintaan yhden pintaan.
Yrittäjä
Mitä tuo nyt on, yksi täällä avaa kioskinsa vasta iltapäivällä.
Harmittaa, kun itse olen aamu ihminen ja käy kaupoilla aamusta, kun ei ole vielä paljon väkeä liikkeellä.
Monet kangaskaupat ja urheiluliikkeet, markettien ruokapaikat on jääneet käymättä ( ja ostamatta).
Järkevä yrittäjä. 8-11 ei ole erityisen tuottoisaa aika ellei kohderyhmänä ole yli 70-vuotiaat.
Sen takia yrittäjäksi ruvetaan, ettei tarvitse mukautua aamuhihhuleiden elämäntyyliin. Itse aloitan hommat yhden tai kahden jälkeen.
No minäpä avaan teineille suunnatun vaateliikkeen, joka aukeaa joka aamu klo 8. Tervetuloa kaikki teinit heti aamusta ostoksille :)
En mitään ihmeellistä, eikös tuo ole aika tavallinen aika avata erikoisliike. Sillä yrittäjällä on muitakin työtehtäviä kuin palvella asiakkaita liikkeessä, joten jos hän aloittaa työpäivänsä klo 8-9 on klo 10-11 loogisen kuuloinen avaamisaika.
Ajattelen myös, että yrittäjälle on tärkeä maksimoida asiakasvirrat venyttämättä aukiolotunteja liikaa, joten hän on varmasti tutkinut, mitkä ovat parhaat tunnit olla auki.
En mitään erityistä ole huomannut ajatella esim. kampaajastani, jolta saa ensimmäiset ajat aamuyhdeksältä tai vähän sen jälkeen.
Asiakkaana minua palvelee paremmin ilta-aukiolo kuin aamuaukiolo. Minun puolestani voi siis avata vaikka klo 14.
Tämähän riippuu ihan minkä alan liike on kyseessä. Harvassa paikassa paikallista esson baaria lukuunottamatta on asiakkaita heti aamusta. Mikäli aukeaa aikaisin joutuu joko sulkemaan aikasemmin tai sitten täytyy työskennellä kahdessa vuorossa= suuremmat palkkakulut kun porukkaa pitää olla enemmän. Paikallinen rekkabaari on avoinna 6-14. Esim itse en ole tuohon aikaan liikkeellä vaan töissä.
Ihmisiä on erilaisia. Osa haluaa aamusta, joku päivällä, iltapäivällä, illalla, yöllä. Onneksi on verkkokauppa, jos on muitakin toimitustapoja kuin posti, että nouto onnistuu.
Mä ihmettelen niitä yrittäjiä, jotka sulkee arkisin tosi aikaisin ja pitää viikonloput joko kiinni tai sitten on todella suppeat aukioloajat. Eli kiinni ollaan silloin, kun suuri osa työssäkäyvistä ehtisi asioimaan. Se on toki yrittäjän vapaus, mutta ainakin minua potentiaalista asiakasta harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä yrittäjä. 8-11 ei ole erityisen tuottoisaa aika ellei kohderyhmänä ole yli 70-vuotiaat.
Vuokrasta ei saa alennusta vaikka kuinka avaisi vasta tuottoisaan aikaan.
Hän on varmaankin laskenut, että aiemmin avaamisessa ei ole mitään hyötyä.