Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla ei koskaan ole ollut ystäväporukkaa?

Vierailija
11.02.2021 |

Tuli mieleen tuosta ”mitä tyttöjen illassa tehdään” ketjusta, että mun pitäisi vastata ”en tiedä”. Ei ole ollut tyttöjen iltaa koskaan eikä kaveriporukkaa.
Pari etäistä kaveria eri kaupungeista löytyy(olen työn takia joutunut muuttamaan muutaman kerran) js nykyisestä asuinpaikasta ei yhtään. En siis tiedä miltä tuntuu tyttöporukassa oleminen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Epäilen, että tämä ketju jää lyhyeksi.

Olemme paarialuokkaa.

Vierailija
2/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel u! 😞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, on meitä muitakin! Nuorena se harmitti ja luulin jääväni jostain paitsi, mutta nyt en sellaista edes kaipaakaan. Tajusin että minähän olen introvertti ja oikeasti tykkään kaikkein eniten tavata ihmisiä kahden kesken.

Vierailija
4/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan. Joskus harmittanut mutta ei oikeastaan enää.

Vierailija
5/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edes ”kahden kesken”-kaveri. Porukasta en edes haaveile

Vierailija
6/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kaveriporukkaa. En viihdy laumassa- en ole koskaan viihtynyt. Muutama hyvä opiskeluaikainen kaveri on ja se riittää. Itseasiassa nämäkin ovat mieheni kanssa yhteisiä ja mieheni on läheisin ystäväni.

Vierailija
7/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan ollut kavereita tai ystäviä

Vierailija
8/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus nuorempana mutta nykyään en sellaista enää kaipaa. Ns. tyttöporukoissa tuppaa kokemukseni mukaan tulemaan kaikenlaista skismaa, kilpailua ja valtataistelua, joita en jaksa. Porukan jäsenille ei aina myöskään sallita kauheasti mitään liikkumavaraa, vaan kaikkien pitäisi vetää jotain määrättyä roolia jotta dynamiikka säilyy. Helposti käy sitten niin, että jostakusta tulee ryhmän näkymätön lapsi, jonka kustannuksella muut pönkittävät itseään.

Tämä on toki vain oma kokemukseni, en voi väittää, että kaikki naisporukat olisivat samanlaisia. Itse suosin nykyään kahdenvälisiä ystävyyssuhteita myös sen vuoksi, että niiden ylläpito on helpompaa ja ne muuttuvat ajan myötä useammin aidosti syvällisiksi.

Vierailija
9/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sitten mitä ihmeellistä näistä oikein kerrotaan, mutta mulle kävi ystäväporukaksi luulemassani kimpassa niin, että puukottivat minua selkään oikein kunnolla. Jäi niin paha maku suuhun, että toivoisin, ettei sellaista tyttöporukkaa olisi ollutkaan.

Kun tämä kävi ilmi, yritin puhua heidän kanssaan ja ne toist olivat vain sitä mieltä, että mitä kummallista tässä muka on, totta kai me näin tehtiin kun se sopi meille paremmin.

Jäi sellainen kuva, että olin ollut vain ns varakaveri ja osuuden maksaja ja ilmaisen yöpaikan tarjoaja, jolloin heidän kulunsa olivat tietyissä tilanteissa pienemmät. Muuten eivät varmaan olisi viettäneet kanssani viittä minuuttia.

Vierailija
10/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kaveriporukkaa eikä juuri kavereita. Mitä nyt hetkellisesti joissain harrastuksissa ollut porukassa yhtenä mukana....takarivissä.

Tällä on menty kuuskymppiseksi ja näin mennään loppuun asti.

Yksinäisyys on tappava tauti.

Vierailija
11/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vertaistukea mieheltäkin. Onhan mulla kavereita ollut, mutta ei läheisiä kavereita. Harmittaa, kun yksin olen saanut viettää aikaa.

Tunnen olevani outolintu.

T: Mies alle 30v

Vierailija
12/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista että moni on yksinäinen. Some-maailma vain jotenkin syventää sitä juopaa. Jos et ole ”ihannestandarsin”mukainen niin olet outo ja sua ihmetellään.

Mutta ei se mitään, harrastan sit kaikkea mitä voi harrastaa yksin, esim joogaa, tutkimusta (teen osa-aika tutkimusta väittäriä varten), opiskelen sotahistoriaa. Nämä kaikki on kiinnostavia ja mielekkäitä myös yksin. Ap

Vierailija
13/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M59 kirjoitti:

Ei ikinä kaveriporukkaa eikä juuri kavereita. Mitä nyt hetkellisesti joissain harrastuksissa ollut porukassa yhtenä mukana....takarivissä.

Tällä on menty kuuskymppiseksi ja näin mennään loppuun asti.

Yksinäisyys on tappava tauti.

Missäpäin olet? :)

Vierailija
14/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin pois netin yksinäisten ryhmästä, kun siellä oli säännöllisesti aloituksena: voi olla yksinäinen vaikka olisi puoliso ja ystäviäkin. Ja tämmöinen sai tykkäyksiä lähes kaikilta vakiokirjoittajilta. Tajusin olevani vääränlainen yksinäinen, kun mulla ei oikeasti ole ketään.

Vierailija
15/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena mulla oli kaveriporukoita ja yleensä näissä porukoissa oli yksi tai kaksi ystäväänikin, mutta en ole mitenkään "porukkaihminen" vaan viihdyn mieluiten kahdestaan jonkun kanssa. Korkeintaan kolmen hengen porukka. Ihan vain siksi, että mun on vaikea kuunnella useampaa keskustelua samaan aikaan, mutta en osaa myöskään keskittyä vain yhden kanssa keskustelemaan aiheesta A, jos porukassa jotkut muut puhuvat aiheesta B ja C.

Vierailija
16/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole ystäväporukkaa, joka järjestäisi jotain tyttöjen iltoja tms. On mulla kuitenkin ystäviä ja kavereita, mutta eivät he tunne toisiaan. Ystäviäkin on kertynyt eri elämänvaiheista, kuten jo kouluajoilta, opiskeluista, töistä, naapureista, harrastuksista jne. Heitä on kiva tavata, enkä edes haluaisi mitään isoa joukkoa ympärilleni, vaan riittää ihan yksikin kerrallaan.

Vierailija
17/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laumassa on lauman orja

oman polun askel sorja

😁

Vierailija
18/18 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena porukoita riitti. Nyt 50+ ei enää.