Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhut kotona työasioistasi?

Vierailija
11.02.2021 |

Miehellä on tuntien pituinen työmatka ja aina kotiin tullessaan pitää vähintään vartin pituisen monologin työpäivän tapahtumista. Mitä kukakin sanoi, teki tai mitä itse teki ja sanoi jne. Puhuu muutenkin jatkuvasti työasioistaan, myös silloin kun muut puhuvat niitä näitä.

Jos puhut itse työasioista, miksi teet niin? Oletko ahdistunut ja siksi on pakko puhua? Omat vanhempani eivät juurikaan koskaan puhuneet työasioistaan, enkä itsekään halua puhua mitään. En koe niitä asioista mielenkiintoisiksi ja koen raskaaksi jauhaa samoja juttuja joita on jo aiemmin käsitellyt.

Nyt suuttui, kun en jaksanut kuunnella. Mitä tekisit tilanteessani?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kiinnostunut työstään ja pitää sitä hyvänä puheenaiheena. Siinä ei minun mielestäsi ole mitään pahaa, sehän on vain hyvä asia, ettei työnteko ole pelkkää mielenkiinnotonta robottina tekemistä.

Itse olen toimittaja ja mieheni on samalla alalla. On oikein mielenkiintoista kuulla, mitä heillä on työn alla - ei se ole ollenkaan harvinaista, että keskusteluistamme on molemmille hyötyä duunissa. Pallottelemme jutunaiheitakin. 

Ok, tuntemattomien työtoverien sanomiset ovat vähän meh, mutta jos kyse on pitkäaikaisesta ja mahdollisesti värikkäästä tyypistä, sekin voi olla kiinnostavaa. Enemmänkin juttelemme töistämme ja aiheistamme, ja ne nyt ovat kyllä oikeinkin mielenkiintoisia!

Vierailija
2/8 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kysyy, miten meni työpäivä. Häntä kiinnostaa myös se puoli minusta. Minäkin kyselen hänen töistään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunteleisin sen vartin, koska se tuntuu olevan miehelle tärkeää. Ei ole paha rasti "uhrata" varttia tuollaiseen. 

Vierailija
4/8 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin ja päästäisin miehen, jonkun inhimillisemmän ihmisen puolisoksi. 

Vierailija
5/8 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat samalla alalla. Työasioiden sujuminen vaikuttaa kaikkeen, työstressistä on hyvä puhua. Työ on suuri osa molempien elämää, joten miksi sen pitäisi olla tabu?

Kun saa se hetken päivässä puhallella toiselle ja uutta näkökulmaa, kummasti helpottaa.

Vierailija
6/8 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on kiinnostunut työstään ja pitää sitä hyvänä puheenaiheena. Siinä ei minun mielestäsi ole mitään pahaa, sehän on vain hyvä asia, ettei työnteko ole pelkkää mielenkiinnotonta robottina tekemistä.

Itse olen toimittaja ja mieheni on samalla alalla. On oikein mielenkiintoista kuulla, mitä heillä on työn alla - ei se ole ollenkaan harvinaista, että keskusteluistamme on molemmille hyötyä duunissa. Pallottelemme jutunaiheitakin. 

Ok, tuntemattomien työtoverien sanomiset ovat vähän meh, mutta jos kyse on pitkäaikaisesta ja mahdollisesti värikkäästä tyypistä, sekin voi olla kiinnostavaa. Enemmänkin juttelemme töistämme ja aiheistamme, ja ne nyt ovat kyllä oikeinkin mielenkiintoisia!

Joo, varmaan on helpompaa jos toinen tekee samaa  työtä niin ymmärtää mistä on kyse.  Mitä meh tarkoittaa ?

Vierailija
7/8 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu

Vierailija
8/8 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, jos molemmat toimivat samalla alalla (kuten toimittaja yllä). Tämä meininki on vain jatkunut jo parikymmentä vuotta.

Se vartti menisikin, vaikka useimmiten tuntuu etten jaksaisi taas tietää mitä Pirkko-Matti on tänään sanonut. Hän puhuu kuitenkin työasioistaan muutenkin koko ajan. Koko suku tuntee miehen tärkeimmät työkaverit jo nimeltä, mutta hän ei itse tiedä edes missä sukulaiset ovat töissä. 

Mikä hyvänsä juttuaihe siirtyy aina miehen työjuttuihin. Olen varmaan ihan paska, mutta en enää jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi