Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tuttu laittaa koiralleen kuonokopan, kun koira jää yksin
11.02.2021 |
Eläinsuojeluilmoituksen paikka? K
uonokopan tyypistä riippuen koira ei pääse juomaan ja voi vaikkapa tukehtua omaan oksennukseen. Kuulemma laittaa sen takia, koska koira tekee tuhoja yksin ollessaan.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuollainen kamalaa, eikö muka voi antaa jotain rauhoittavaa.
Häkkiin, kuonokoppa ja rauhoittavia. Miten kävisi jos vaikka turkiseläimiä kohdeltaisiin samoin?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Miksi täällä siitä kirjoitat. Tuosta ilmoitusta kehiin. Tuo on järkyttävää eläinrääkkäystä. Samoin kun häkittäminen, mitä myös täällä Suomessakin harjoitetaan. Ihmiset ottaa koiria. Ei osata kouluttaa, ei riitä aika tai halu tehdä sen kanssa mitään. Koiraa rangaistaan, koska on itse epäonnistunut kasvattajana. Siis tämä on aina yhtä järkyttävää. Nytkin korona aikana ihmiset on ottanut koiria ja ongelmia on jo nyt havaittavissa. Ja kuka kärsii, aina se koira. Kamalaa ajatella millaisissa oloissa moni koira Suomessakin elää. Mä en voi käsittää miksi niitä koiria on pakko hankkia, jos ei rahkeet, eikä halu riitä. Miksi ottaa koiraa kärsimään tuollaista elämää monta vuotta huonossa tapauksessa. Itselläni ollut sekä rotukoiria, kuten myös rescue koiria, koskaan ei ole tullut tuollaisia ongelmia. Koiralla on aina syy käytökseen. Se on omistajan tehtävä miettiä miten se voidaan ratkaista, niin että koira ei siitä joudu kärsimään. Sullakin jolla oli jo kaksi koiraa, oliko pakko ottaa se kolmas. Jos ei kuitenkaan ole aikaa tai taitoa kouluttaa koiraa olemaan kotona. Mä en ymmärrä näitä, joilla koira tuhoaa koko asunnon ja riehuu ym. Kyllä silloin on aika paljon tehty asioita väärin jos tilanne on päässyt noin huonoksi. Sitten otetaan sellaisia rotuja, jotka ei saa lajityypillistä elämää elää ja ihmetellään kun koira reagoi huonolla käytöksellä. Iso osa koirista saa minimi lenkkejä tai pelkkiä piha pissatuksia ja sen lisäksi ne on pitkiä päiviä yksin. Sitten kun omistaja tulee kotiin, niin tottakai kai koira kaipaa seuraa ja aktiviteetteja. Mutta ei. Oma elämä on tärkeämpää ja sitten rangaistaan koiraa, kun se ei vaan istu hiljaa nurkassa. Että mä vihaan tuollaisia ihmisiä. Ihminen ei ansaitse yhtäkään eläintä elämäänsä. Se on pieni osa ihmisiä, jotka antaa esim. koiralleen sellaista elämää mitä se oikeasti ansaitsee.