Miten saisi aviokumppanin tuntemaan vetoa?
Kaikenlaiset ideat kiinnostavat. Olemme kolmevitosia ja olleet naimisissa kymmenen vuotta. Asiat ovat periaatteessa ok, mutta vaimo ei ole vuosiin halunnut olla lähelläni sängyssä. Rakastan vaimoani kovasti ja koen saavani vastakaikua tälle tunteelle häneltä, jos tuota ongelma-aluetta ei lasketa. Teemme arjen asioita yhdessä ja aikaa jää mukavalle yhteiselle jutustelulle tms. Harrastan urheilua (en liikaa tai pakkomielteisesti), peseydyn normaalisti ja elän päihteetöntä elämää. Yleensä sanotaan, että tällaiset auttavat. Vaimoni torjuu minut melkein aina jonkin tekosyyn avulla. Oikeastaan tuntuu helpottavalta, että on autotalli siivoamatta ja saa siitä palautetta verrattuna siihen, että saa kuulla, ettei sänkyasiat kanssani vain kiinnosta yhtään. Ensimmäinen vuosi meillä meni normaalisti, eikä ollut tilanteita, missä miettii, että montakohan kuukautta siitä edellisestä kerrasta on mennyt. Jos asiasta on puhuttu, niin vaimo ei osaa sanoa, missä on ongelmaa, eikä hän ainakaan halua lopettaa avioliittoa.
Kommentit (75)
Hormonaalinen ehkäisy voi viedä halut. Hormonikierukka tai pillerit vaikuttavat toisilla halut leikaten.
Juu, ei oikein niitä lapsia tällaisella kattauksella ole päässyt tulemaan, joten ei pääse pakenemaan tilannetta lastenhoitoon tai lasten kanssa pleikan peluuseen. Tutustuimme saman alan opiskelijoina, eikä ole siis yhteisistä mielenkiinnon kohteista ja puheenaiheista puutetta. On päivittäin hyviä keskusteluja ja saamme toisemme nauramaan, eli ei ole tällaisen puutteesta kysymys. Puhumme myös henkilökohtaisella tasolla tunneasioista ja vastaavasta. Niissä ainoastaan tämän keskustelun aiheena oleva on se hankala kohta. Eri vaiheissa vaimo on käynyt enemmän tai vähemmän harrastuksissa tai viettänyt aikaa kavereidensa kanssa, mutta tällä ei ole ollut vaikutusta ongelmamme kannalta. Saman voi sanoa mielialan vaihteluista pidemmällä perspektiivillä. Mitään pettämisiä ei liitossamme ole esiintynyt. Olen jossain määrin hyväksynyt ajatuksen, että tämä ei ole tästä muuttumassa.
AP
Ehkä se ei selviä vaikenemalla. Joskus syy voisi joillakin naisilla olla myös e-pillerit, hormonit, väsymys, kivut seksin aikana. Tai usea syy. Tai joskus ei ole erityistä syytä. Kauhean vaikea tietää, ellei puhe toimi.
Vierailija kirjoitti:
Yritä lisätä romantiikkaa, joka ei johda tai yritä johtaa seksiin. Mua alkoi allöttää oman aviomiehen koskettelu juurikin siistä syystä, että sitä alkoi tapahtua vain ja ainoastaan, jos halusi seksiä. Ja kesti pitkään saada libido palautumaan.
En ymmärrä naisia, jotka eivät saa suutaan auki miehensä kanssa. Oma aviopuoliso pitäisi olla se paras ystävä ja tärkein aikuinen ihminen, joten puheyhteyden pitää olla toimiva tai koko juttu on yhtä typeryyttä.
Mikä siinä asioiden juttelemisessa on niin vaikeaa? Jos joku asia huolettaa itseä, niin eikö se olisi molemmille hyvä jutella ja miettiä ratkaisu siihen? Tottakai se voi olla vaikeaa aloittaa, mutta turha siinä on sitten toista syyttää, jos itse ei saa turpaansa auki.
Oi hyvää päivää kymmenen vuotta ilman. Ja nyt vasta heräät. Ei muuten tule muuttumaan.
Käykää tai käy terapiassa. Ei se kyllä auta. Oma kokemus, turhaa lässytystä.
Järkyttävän moni on epäsopivan parin kanssa. Kaikki ”tekosyyt” puolisolta kieltäytyä läheisyydestä ja seksistä on todellakin vain TEKOSYITÄ. Jos on aito tunne, ei tarvitse keksiä tekosyitä kun aina haluaa, ei tarvi miettiä kumpi tekee aloitteen kun sellaista ei varsinaisesti tarvitse tehdä.
Ihmiset mihin kaikkeen te suostutte ja elämänne hukkaatte? Jos on alhainen tai olematon libido, tulisi olla kumppanin kanssa jolla samanmoinen.
Sitten ihmetellään miksi jompi kumpi petti mutta erota ei voinut koska kulissi. Ennemmin täysiä päin seinää.
Ehkä se romantiikka on rapissut ja tilalle on tullut arkikaveruus? Ei kaverin tai veljen kanssa seksi kiinnosta.
Panosta siihen alkuhuumaan. Mitä te silloin teitte, miten puhuitte?
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Vain eka vuosi meni kivasti ja olette olleet yhdessä kymmenen vuotta? Oikeasti? 😆 Nytkö aloit vasta funtsimaan asiaa ja huolestumaan siitä? No eipä taida kovin korkea olla sinunkaan miehekkyys... Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta ja jos meillä ei olisi läheisyyttä ja seksiä kahteen viikkoon ilman hyvää syytä, niin jompikumpi kumpi alkaisi jo ottamaan asian puheeksi.
Kyllähän sitä on miettinyt koko ajan, mutta neuvotaan paljon myös, ettei kumppania saisi painostaa. Siihen on vaimonikin vedonnut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei selviä vaikenemalla. Joskus syy voisi joillakin naisilla olla myös e-pillerit, hormonit, väsymys, kivut seksin aikana. Tai usea syy. Tai joskus ei ole erityistä syytä. Kauhean vaikea tietää, ellei puhe toimi.
Höpö höpö. Jos suhde kunnossa ja puheyhteys ja henkinen yhteys kunnossa kaikki toimii. Muu on tekosyitä joihin helposti vetoaa kun miettii milläs verukkeella tänään kieltäytyisin.
Suutele sitä oikein pitkää, pehmeästi ja kiihkeästi, älä tunge kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se romantiikka on rapissut ja tilalle on tullut arkikaveruus? Ei kaverin tai veljen kanssa seksi kiinnosta.
Panosta siihen alkuhuumaan. Mitä te silloin teitte, miten puhuitte?
Eihän se kestä jos ei ole aitoa. Tekohengitystä voi aina antaa. Ihme höpötystä että parisuhteen eteen pitää tehdä töitä. Yksi askare lisää. Suorita ihminen suorita. Elä vain tunne mitään tai kuuntele itseäsi. Ja seksiinkin pitäisi suosta koska puoliso haluaa vaikkei itse halua. Kamoon. Varmaan auttaa, miettikää vähän. Korkeintaan pahenee olo kun ei halua olla sen ihmisen kanssa intiimisti mutta pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Vain eka vuosi meni kivasti ja olette olleet yhdessä kymmenen vuotta? Oikeasti? 😆 Nytkö aloit vasta funtsimaan asiaa ja huolestumaan siitä? No eipä taida kovin korkea olla sinunkaan miehekkyys... Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta ja jos meillä ei olisi läheisyyttä ja seksiä kahteen viikkoon ilman hyvää syytä, niin jompikumpi kumpi alkaisi jo ottamaan asian puheeksi.
Kyllähän sitä on miettinyt koko ajan, mutta neuvotaan paljon myös, ettei kumppania saisi painostaa. Siihen on vaimonikin vedonnut.
No ei saa painostaa mutta kai saa keskustella ja sanoa että hei mun halut on enemmän että joku ratkaisu pitää löytää. Paitsi en olisi jaksanut noin pitkään. Johan siinä menee ilo kaikesta ja itsetunto rapisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Jos suhde kunnossa ja puheyhteys ja henkinen yhteys kunnossa kaikki toimii. Muu on tekosyitä joihin helposti vetoaa kun miettii milläs verukkeella tänään kieltäytyisin.
Eivät naiset kyllä harrasta sitä miestä miellyttääkseen, toivottavasti. Että veruke kertoo jostain esim. mies ei miellytä tai ei ole seksuaalinen samoin kuin mies. Kysykää naisilta
Ehkä vaimon tarpeet tyydytetään muualla, työpaikalla ehkä? On vaan juuri siinä iässä missä keskiluokkaiset avioparit alkaa sen pettämisen. Mun arvaus jos ei ole vielä mainittu. Meillä avioliittoa takana 8 vuotta ja pieniä lapsia talossa, kyllä silti pidän miestäni viehättävänä ja seksiä on aina kun ehtii kunnolla, 1-2 viikossa yleensä (aina ollut tämä tahti, ollaan taviksia siinä suhteessa varmaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä yksityinen pariterapeutti tulkiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa ja noloa. Aikuiset ihmiset... Jaxuhalit vaan, eipä tässä muuta.
Kannattaa laittaa ikkuna auki ja viedä puoliso ikkunan äärelle. Jos ei tunne vetoa, niin on aika ihme tyyppi. Varo kuitenkin ettet itse vilustu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä lisätä romantiikkaa, joka ei johda tai yritä johtaa seksiin. Mua alkoi allöttää oman aviomiehen koskettelu juurikin siistä syystä, että sitä alkoi tapahtua vain ja ainoastaan, jos halusi seksiä. Ja kesti pitkään saada libido palautumaan.
En ymmärrä naisia, jotka eivät saa suutaan auki miehensä kanssa. Oma aviopuoliso pitäisi olla se paras ystävä ja tärkein aikuinen ihminen, joten puheyhteyden pitää olla toimiva tai koko juttu on yhtä typeryyttä.
Mikä siinä asioiden juttelemisessa on niin vaikeaa? Jos joku asia huolettaa itseä, niin eikö se olisi molemmille hyvä jutella ja miettiä ratkaisu siihen? Tottakai se voi olla vaikeaa aloittaa, mutta turha siinä on sitten toista syyttää, jos itse ei saa turpaansa auki.
En minäkään ymmärrä. En myöskään ymmärrä miksei ihminen osaa ottaa kuulemaansa tietoa vastaan. Kerroin miehelleni varmasti 2 vuoden aikana kymmeniä kertoja, että minulla tulee mieleen tuosta seksin vuoksi lähentelystä vaan ne ihmiset, jotka yrittää baarissa pokaa ja siksi haluan muutakin romantiikkaa hänen puoleltaan. Hän on minulle kuitenkin jotain muutakin ja siksi tarvitsen sitä muunlaista hellyyttä ja romantiikkaa. 2 vuotta meni ennen kuin hän tajusi, että voi käytöksellään tilanteeseen vaikuttaa.
Vaimoasi voi stressata joku asia, jonka merkitystä ei itsekkään ole tajunnut, esim. liian sekainen kämppä, hoitamattomat asiat yms. Johan se biologiakin sanoo, että jos ympäristö on sellainen, ettei naaras voi rentoutua, niin ei siihen kannata lisääntymään ruveta.
Voit koittaa joko pistää kämpän kuntoon tai viedä vaimon jonnekin muualle rentoutumaan. Ja sitä terapiaa suosittelen kyllä, onpahan ainakin kokeiltu sekin sitten.
Avaa pari ikkunaa ja ovi, kyllä sitten vedon tuntee.