Mietiskelyä haalarin koosta
Meidän poika täyttää syyskuun alkupuolella vuoden ja silloin on mittaa tod.näk. noin 75cm. Ajatuksissa on hankkia Jonathanin haalari, mutta minkä koon valitsen? Millaista mitoitusta Jonathanit ovat esim. verrattuna Reimateciin tms? Mietin, että otanko 80 vai 86. Jos haalari on babymallia, onkohan tuo 86 liian suuri... Vaikeaa :/ Ja ostosreissu on suunnitteilla parin viikon päähän sukulointireissun yhteyteen, meillä ei ihan lähellä ole haalareita saatavilla.
Kommentit (2)
Ja meni koko talven. Veikkaisin että perus jonathan haalarista voisit ottaa 86cm, koska siinä on vyötäröllä kuminauha niin pysyy paremmin ylhäällä. Veikkaisin kuitenkin että pärjäisitte 80cm haalarilla koko talven. Voithan ostaa keväällä alesta sitten seuraavaa kokoa joka menisi sitten taas seuraavana talvena. Itse ostaisin tuossa vaiheessa aika sopivaa koska liikkuminen on muutenkin vähän hankalaa niin jos vaatteet on kovin liian reiluja niin liikkuminen on vielä hankalampaa.
Ja silloin " vuoden ikäisenä" - talvena meillä oli käytössä äitiyspakkauksen haalari (80cm) sekä kävimme kaupassa sovittamassa reimateciä 86 ja 80cm. Meinasin oikopäätä ostaa tuon isomman, mutta onneksi sovitin tytölle. Meinaa tuo 80cm oli reilu... No, päädyin kuitenkin Lennen haalariin, josta otin koon 86cm. Oli mun mielestä samaa kokoa kuin reimatec 80cm... Ja tyttö on koko ajan kasvanut 0-käyrällä eli " tavallisen kokoinen" =)
Jonathanin haalareista ei ole kokemusta kuin välikausihaalarista ja mun mielestä samanlainen mitoitus kun reimatecissä eli reilu!
Olisikohan tuosta jotain apua =) 80cm minä sinun tilanteessasi päätyisin, jos ei lapsi ole mukana sovittamassa.