Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas kielteinen päätös työpaikasta, en jaksa.

Vierailija
11.02.2021 |

Kohta kaksi vuotta työttömyyttä takana, jatkuvaa töiden hakemista ja työkokeilussakin tullut oltua, vaan kukaan ei palkkaa.
Osa-aikaisista lähtien hakenut paikkoja. Tuntuu niin p*skalta kun mihinkään ei huolita. Vain kerran olen haastatteluun asti päässyt.
Tulispa korona ja veis pois täältä, en vaan jaksa enää.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ammatti sulla?

Vierailija
2/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kaikilla, varsinkin jos ikää lähemmäs 40v. Ei täällä enää mihinkään töihin pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat nyt ihan rauhassa pari päivää taukoa ja tee jotain ihan muuta.

Vierailija
4/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsen usein haastatteluun, mutta sitten tyssää siihen.

Vierailija
5/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yrittää löytää elämäänsä jotain muuta mielekästä kuin työnteko. Tämä työtilanne ei ole nyt menossa parempaan suuntaan. Pandemia jatkuu ja hallitus ei hoida hommiaan.

Vierailija
6/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu lähihoitajaksi.

Vierailija
7/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammatti sulla?

Merkonomi.

Ap

Vierailija
8/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa netistä niitä ohjeita työhaastatteluun.

Työhaastattelussa ei saa olla rehellinen. Vaan pitää osata laskelmoida.

Vierailija
9/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Pari vuotta meni mullakin ennen kuin sain taas työpaikan.

Kaduttaa se että pilasin täysin tuon 2 vuotta elämästäni. Kauhea ahdistus ja paniikki kun töitä ei saa. Nyt töissä taas ihan samaa, kamalaa, päivästä toiseen. Ei se työ autuaaksi tee. Olisinpa osannut rauhottua ja ottaa rennommin nuo ainoat 2 vuotta kun olen aikuiselämästäni ollut ilman työtä.

Mutta ymmärrän kyllä sinua, kyllä se stressaa.

Vierailija
10/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy yrittää löytää elämäänsä jotain muuta mielekästä kuin työnteko. Tämä työtilanne ei ole nyt menossa parempaan suuntaan. Pandemia jatkuu ja hallitus ei hoida hommiaan.

En jaksa enää yrittää olla positiivinen, kaikki mikä joskus oli mielekästä ei enää ole sitä. En tiedä enää, mistä sitä energiaa ammentaisi. Taloudellinen ahdinko on jotain järkyttävää.

Ap

Vierailija
11/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammatti sulla?

Merkonomi.

Ap

Ei riitä nykyajan työmarkkinoilla. Pitää olla vähintään AMK- tason koulutus. Tosin tradenomikoulutusta en voi suositella kenellekään. Ainoastaan tietojenkäsittelyn tradenomin tutkintoa, mutta sekin vain jos kiinnostaa opiskella ohjelmointia vapaa-ajallaan.

Vierailija
12/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammatti sulla?

Merkonomi.

Ap

Mitä erityisosaamista?

Vierailija
13/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ammatti sulla?

Merkonomi.

Ap

Mitä erityisosaamista?

Talous- ja toimistopalvelut. Olen kuitenkin hakenut myös kaupanalalle. Olen hakenut myös paikkoihin, mihin ei vaadita välttämättä koulutusta alalle, "asenne" ratkaisee. Ei ratkaise ratkaisevasti näköjään.

Ap

Vierailija
14/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassallekin otetaan nykyisin yleensä tradenomi eikä merkonomia, koska työnantajilla on mahdollisuus se valinta tehdä.

Vierailija
15/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi.

Tämä. Lähäreille on aina töitä.

Vierailija
16/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mulla. Oisko tämä nykyinen some aika sekoittanut hr henkilöiden päät? Pitäisi olla niin ekstroverttiä ja hyvinvoivan näköistä. Paperit kyllä on ihan ok että haastatteluun pääsee.

Vierailija
17/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain merkonomitutkinto ja 2 vuotta työttömänä. Nyt kannattaa kyllä jo alkaa miettiä jotain muuta vaihtoehtoa kuin hakemusten lähettelyä.

Vierailija
18/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi on kyllä auttamatta alakynnessä kun tarjolla on taloushallinnon tradenomeja ja jopa kauppatieteellisessä laskentatoimea opiskelleita. Itse olen nuori ja kauppakorkeataustainen ja työt on niin tiukassa että haen itsekin taloushallinnon töihin joihin käytännössä riittäisi merkonominkin paperit.

Sinuna melkein hankkisin jonkin työllistävämmän koulutuksen jos vaan mahdollista.

Vierailija
19/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sentään on oman alan paikkoja ilmeisesti tarjolla. Oon ollut 1,5v työtön, tasan yksi ihan oman alan paikka ollut tarjolla. Ehkä 5 paikkaa mitkä on jollain tavalla myös alaani, mutta niihin on naisena vaikeampi päästä. Miesvaltainen ala. Osaa olen kuitenkin hakenut, jos olisin niihin soveltunut. Mitään ei niistä ole kuulunut. Osa näistä oli sellaisia mihin vaadittiin tietty osaaminen, mitä minulla ei ole. Muun alan töitäkin olen tottakai katsonut, mutta ei sinne kauppaan tms noin vaan töihin mennä, jos ei koulutusta tai kokemusta ole. En asu missään isommissa kaupungeista, joten niitä työttömiä on paljon muitakin. Ja lomautettuja, etenkin tällä pääalallani. Nyt kyllä selvittelen mahdollisuuksia opiskeluun.

Joten vähän jo masentaa nää valitukset haastatteluista, kun itse ei edes niihin pääse. Ajan saan kyllä kulumaan hyvin, sinänsä ei haittaa. Mutta ei sitä vuosikausia viitsisi vaan kotona olla. Jossain vaiheessa tippuu kuitenkin kelan rahoille.

Vierailija
20/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu mulla. Oisko tämä nykyinen some aika sekoittanut hr henkilöiden päät? Pitäisi olla niin ekstroverttiä ja hyvinvoivan näköistä. Paperit kyllä on ihan ok että haastatteluun pääsee.

Ei vaan valitettavasti työpaikkoja on niin vähän että moneen paikkaan hakee todella paljon ihmisiä. Olen itsekin ollut töissä aspassa jossa oli töissä esimerkiksi OTM ja KTM. Toki ne hakivat kokoajan muita töitä koska olivat auttamattoman ylipäteviä, mutta ainakin he oppivat nopeasti ja tekivät töitä hyvällä asenteella.