Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kielteinen päätös työpaikasta, en jaksa.

Vierailija
11.02.2021 |

Kohta kaksi vuotta työttömyyttä takana, jatkuvaa töiden hakemista ja työkokeilussakin tullut oltua, vaan kukaan ei palkkaa.
Osa-aikaisista lähtien hakenut paikkoja. Tuntuu niin p*skalta kun mihinkään ei huolita. Vain kerran olen haastatteluun asti päässyt.
Tulispa korona ja veis pois täältä, en vaan jaksa enää.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle otetaan kaikenlaista väkeä mutta mielestäni sinne ei tule hakeutua jos ei ala kiinnosta. Ihan kamalaa nähdä ihmistyössä näitä tyyppejä joille se ei sovi. Siinä kärsii kyllä kaikki osapuolet.

Itse olen lähihoitaja ja alalle sopiva, mutta olen tehnyt muuta ihmistyötä jo parikyt vuotta osa halusin enemmän erikoisosaamista ja enemmän palkkaa.

Ja miten hirveää jos sijaisvanhemmaksi joku ryhtyy vain rahan takia. Camoon. Sen haastavuus on sitä luokkaa että en edes itse lähtis siihen vaikka tiedän että ns rahkeita olisikin henkisesti.

Vierailija
82/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten hirveää jos sijaisvanhemmaksi joku ryhtyy vain rahan takia. Camoon. Sen haastavuus on sitä luokkaa että en edes itse lähtis siihen vaikka tiedän että ns rahkeita olisikin henkisesti.

Sinulla on aika stereotyyppinen käsitys siitä, että millaisia ne huostaanotetut lapset ovat. Suuri osa on aivan tavallisen kirjoissa. Ja niiden hoidosta jotka eivät ole tavallisia selviytyy yleensä siinä missä normaali ihminen selviytyy omankin haastavan lapsen hoidosta. Sen pääsee lisäksi valitsemaan, että kenet ottaa sijaislapseksi. Ketään 17v nuorisorikollista ei siis tarvitse ottaa.

Myöskään se, että tekee sitä rahasta ei mitenkään tarkoita, että olisi jotenkin kylmä lasta kohtaan. Kyllähän myös palkatut lastenhoitajat tekevät työtään rahasta eikä se silti tarkoita sitä, että kohtelisivat lapsia huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on aika stereotyyppinen käsitys siitä, että millaisia ne huostaanotetut lapset ovat. Suuri osa on aivan tavallisen kirjoissa. Ja niiden hoidosta jotka eivät ole tavallisia selviytyy yleensä siinä missä normaali ihminen selviytyy omankin haastavan lapsen hoidosta. Sen pääsee lisäksi valitsemaan, että kenet ottaa sijaislapseksi. Ketään 17v nuorisorikollista ei siis tarvitse ottaa.

Myöskään se, että tekee sitä rahasta ei mitenkään tarkoita, että olisi jotenkin kylmä lasta kohtaan. Kyllähän myös palkatut lastenhoitajat tekevät työtään rahasta eikä se silti tarkoita sitä, että kohtelisivat lapsia huonosti.

Minulla on omasta asiakaskunnastani muodostunut käsitys siitä millaisia sijaisperhettä tarvitsevat lapset ovat. Kymmenistä asiakkaista. Olen myös todistanut mitä tapahtuu kun sijaisperhe ei jaksakaan ja sekin alkanut kiintymyssuhde katkaistaan. Rahasta minäkin työtäni käytännössä teen mutta työni olen valinnut myös siksi että sen sisältö kiinnostaa ja tiedän soveltuvani tähän, en paljasta ammattiani mutta työskentelen sellaisten lasten ja nuorten kanssa joilla on erilaisia isompia haasteita.

Vierailija
84/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on omasta asiakaskunnastani muodostunut käsitys siitä millaisia sijaisperhettä tarvitsevat lapset ovat. Kymmenistä asiakkaista. Olen myös todistanut mitä tapahtuu kun sijaisperhe ei jaksakaan ja sekin alkanut kiintymyssuhde katkaistaan. Rahasta minäkin työtäni käytännössä teen mutta työni olen valinnut myös siksi että sen sisältö kiinnostaa ja tiedän soveltuvani tähän, en paljasta ammattiani mutta työskentelen sellaisten lasten ja nuorten kanssa joilla on erilaisia isompia haasteita.

Itse tiedän lukuisia sijaisperheessä asuvia lapsia joilla ei ole mitään isompia ongelma. Tosin en työskentelekään ongelmaisten lasten kanssa, joten ehkä se selittää asian.

Vierailija
85/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On outoa. Itse olen merkonomi ja hunterit jahtaavat. Onko AP:lla kokemusta mistä ympäristöstä? Kielitaito? Järjestelmät? Suosituksia tai suosittelijoita?

Anteeksi mutta mihin sinua hunterit jahtaavat? Alepan kassalle? 

Vierailija
86/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 38-vuotias ja töitä tarjotaan joka suunnasta. Nyt ehdin olemaan työttömänä kuukauden, 2 kuukautta taitaa olla pisin aika. Osaamista olen hankkinut monelta eri alalta monista eri työtehtävistä.

Työhakemuksen pitää olla sopivan lyhyt ja ytimekäs ja koita olla toistamatta samaa jargonia mitä muutkin. Työhaastatteluun taas mene rennosti omana itsenäsi, mieti valmiiksi asiat mitä haluat itsestäsi tuoda esille ja ole valmis kehumaan itseäsi. Myös omat huonot puolet kannattaa miettiä.

Ota vastaan kaikenlaista työtä. Itse olen nyt keikkaillut siivoojana. Merkonomina pääset varmasti kauppaan tekemään keikkoja. Osoita että olet aktiivinen, älä vaan jää kotiin murehtimaan asioita.

Vierailija
87/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki työttömille: opiskelkaa lähihoitajiksi tai sairaanhoitajiksi. Hoitajista on suuri pula. On itsekästä nirsoilla työasioissa, koska kaikilla on velvollisuus maksaa veroja ja oma eläminen. Hoitajan (kuten mihin tahansa muuhunkin) ammattiin kasvaa. Työkokemus opettaa. Työpaikkoja on monenlaisia ja erinomainen työllistyminen. Aikuisena opiskeluun saa tukea.

Joo olin pk:ssa kuukauden harjoittelussa, enempään en pystynyt, kun piti pyllyjä pyyhkiä, oksetti.. Saati sitten aikuisen

Vierailija
88/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pärjätä Suomessa ei-ruummillista työtä tekevillä työmarkkinoilla, niin on pakko hakea muodollisesti pätevä koulutus. Kun näemmä osaat avata tietokoneen, niin osaat myös hakea ammattikorkeakouluun. Opiskelet sosionomiksi, insinööriksi tai tradenomiksi, mikä noista nyt eniten kiinnostaa. Sitten kehität sinä 3v opiskeluaikana, jonkun taidon, joista on oikeasti hyötyä työmarkkinoilla. Oli se taito sitten loistava paskanjauhanta, ohjelmointikielten osaaminen tai mikä tahansa muu. Suomessa on satoja tuhansia työpaikkoja, joissa ei oikeasti vaadita mitään hirveän nerokasta osaamista, riittää vain että on riittävän hyvä puhumaan paskaa, niin sillä pääsee jo moneen koordinaattorin tai kehittämispäällikön tehtävään. Noihin tehtäviin vaaditaan vaa se muodollinen pätevyys eli se tutkinto sekä terävä kieli.

Vierailija
89/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 38-vuotias ja töitä tarjotaan joka suunnasta. Nyt ehdin olemaan työttömänä kuukauden, 2 kuukautta taitaa olla pisin aika. Osaamista olen hankkinut monelta eri alalta monista eri työtehtävistä.

Työhakemuksen pitää olla sopivan lyhyt ja ytimekäs ja koita olla toistamatta samaa jargonia mitä muutkin. Työhaastatteluun taas mene rennosti omana itsenäsi, mieti valmiiksi asiat mitä haluat itsestäsi tuoda esille ja ole valmis kehumaan itseäsi. Myös omat huonot puolet kannattaa miettiä.

Ota vastaan kaikenlaista työtä. Itse olen nyt keikkaillut siivoojana. Merkonomina pääset varmasti kauppaan tekemään keikkoja. Osoita että olet aktiivinen, älä vaan jää kotiin murehtimaan asioita.

Suomessa on kaks eri työmarkkinaa. Toinen niitä varten joilla ei ole CV:ssä aukkoja ja toinen niitä varten, joilla on CV:ssä aukkoja. Ensin mainittu ryhmä pystyy paljolti vain "menemään" töihin varsinkin vähemmän arvostettuihin tehtäviin. Jälkimmäinen ryhmä taas ei meinaa päästä edes nollatuntisopimussiivoojan sairaslomatuuraajaksi vaikka kuinka yrittäisi ja olisi hakemukset ja supliikit viimeisen päälle.

Vierailija
90/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut palkkaa viimeksi 2009,olen myös merkonomi. Olen sen jälkeen, tähän päivään asti, hakenut esim. kolmivuorotyöhön varastoon, hihnalle Valiolle, teurastamoon, henkilökohtaiseksi avustajaksi. En pääse.

Tässä 2011-2019 olin 3 kertaa äitiyslomalla, hetken kotihoidontuella ja hommasin kokin tutkinnon työvoimakoulutuksessa työttömyystuella, kesti 2v. Valmistuin syksyllä 2019 ja edelleen työtön. Lasten vuoksi käy nykyään vaan päivätyö/viikonlopputyö.

Hastatteluun olen päässyt kerran. En tiedä mitä tehdä, ikää kohta 36v ja ilmeisesti ikuisesti työtön.

(ja olen myös muuttanut Karjalasta Tampereelle 2017 kauas tukiverkosta miehen työn vuoksi, en työllisty täälläkään)

12 vuotta työttömänä ja ainut saavutus 2 vuotta kestänyt työvoimakoulutus?

Kyllä. Ilmaistöitä on riittänyt.

Ehkä kannattaisi tehdä jotain muuta kuin niitä ilmaistöitä seuraavat 12 vuotta?

Miten tekee kun kukaan ei palkkaa? Kun on ilmoittauduttu vuokrafirmaan, avustajat. Fi firmaan, kuntarekryyn, haettu teurastamoon siivoojaksi suolenpätkiä pukkaamaan jne. Ei palkkaa niin ei palkkaa.

Tulee mieleen se bloggaa Umppu, valittaa työttömistä, seuraavassa postauksessa mainitsee, kuinka hänelle yrittäjänä ei ole varaa palkata työntekijöitä, kun tulee liian kalliiksi (mutta ottaa kyllä jatkuvasti opiskelijoita harjoitteluun)

Työllistää itse itsensä. Esim. tuolla yllä joku ehdotti sijaisvanhemmuutta. Siihen ei tarvita koulutusta ja sijaisvanhemmista on pulaa.

Niin Umppu työllistää itse itsensä, koska rikkaat vanhemmat sen mahdollistaa.

Oli vesivahingon vuoksi jo menettämässä toimeentulon, ja vakuutusyhtiö ei korvannut. Sitten vanhemmat auttoivat ja liike rempattiin.

Vierailija
91/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kaks eri työmarkkinaa. Toinen niitä varten joilla ei ole CV:ssä aukkoja ja toinen niitä varten, joilla on CV:ssä aukkoja. Ensin mainittu ryhmä pystyy paljolti vain "menemään" töihin varsinkin vähemmän arvostettuihin tehtäviin. Jälkimmäinen ryhmä taas ei meinaa päästä edes nollatuntisopimussiivoojan sairaslomatuuraajaksi vaikka kuinka yrittäisi ja olisi hakemukset ja supliikit viimeisen päälle.

Mulla oli viiden vuoden aukko, kun olin lasten kanssa kotona. Joo silloin työllistyminen oli hankalampaa, mutta en luovuttanut. Lopulta pääsin yhteen kamalaan työhön, mutta sitkeästi sitäkin tein niin kauan, että muualle pääsin. Täytyy vaan hyväksyä nekin,joista ei makseta niin hyvin ja jotka ovat rankkoja.

T: Tuo 38-vuotias

Vierailija
92/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi.

Juu. Kannattaa todella. T: Työtön lähihoitaja vuodesta 2017

Vierailija
93/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi.

Juu. Kannattaa todella. T: Työtön lähihoitaja vuodesta 2017

Vierailija
94/94 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mulla oli viime viikolla kolme haastattelua ja kaikki tarjosivat töitä. Nyt vaan pitäisi valita fiksusti, minkä paikan otan vastaan. Mulla ehkä etuna se etten jännitä tippaakaan työhaastattelua ja osaan sanoa ne asiat mikä haastattelivat haluavat kuulla. Osaan antaa itsestäni reippaan, miellyttävän ja huumorintajuisen kuvan. Oikeastaan jo heti näiden haastattelujen aikana pystyin lukemaan haastattelijasta että tulee tarjoamaan paikkaa minulle. Itse haastatteluihin pääsen yleensä siten että kun olen jostain paikasta kiinnostunut niin otan luurin käteen ja soitan asiasta vastaavalle henkilölle. Siinä rupatellessa sitten yleensä haluavat jo heti sopia haastatteluajan. Tsemppiä kovasti työhakuun, kyllä se vielä lopulta tärppää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi