Taas kielteinen päätös työpaikasta, en jaksa.
Kohta kaksi vuotta työttömyyttä takana, jatkuvaa töiden hakemista ja työkokeilussakin tullut oltua, vaan kukaan ei palkkaa.
Osa-aikaisista lähtien hakenut paikkoja. Tuntuu niin p*skalta kun mihinkään ei huolita. Vain kerran olen haastatteluun asti päässyt.
Tulispa korona ja veis pois täältä, en vaan jaksa enää.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut palkkaa viimeksi 2009,olen myös merkonomi. Olen sen jälkeen, tähän päivään asti, hakenut esim. kolmivuorotyöhön varastoon, hihnalle Valiolle, teurastamoon, henkilökohtaiseksi avustajaksi. En pääse.
Tässä 2011-2019 olin 3 kertaa äitiyslomalla, hetken kotihoidontuella ja hommasin kokin tutkinnon työvoimakoulutuksessa työttömyystuella, kesti 2v. Valmistuin syksyllä 2019 ja edelleen työtön. Lasten vuoksi käy nykyään vaan päivätyö/viikonlopputyö.
Hastatteluun olen päässyt kerran. En tiedä mitä tehdä, ikää kohta 36v ja ilmeisesti ikuisesti työtön.
(ja olen myös muuttanut Karjalasta Tampereelle 2017 kauas tukiverkosta miehen työn vuoksi, en työllisty täälläkään)Päiväkotisijaiseksi ehkä pääsisit? Ainakin jos olisit ensin työkokeilussa niin saisit työkokemusta alalta.
Tähänkin täällä pitäisi olla esim lastenohjaajan tutkinto. Olen ollutkin kuukauden päiväkodissa 2010, oli työkkärin 9e päivä työharjoittelu. Tykkäsin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut palkkaa viimeksi 2009,olen myös merkonomi. Olen sen jälkeen, tähän päivään asti, hakenut esim. kolmivuorotyöhön varastoon, hihnalle Valiolle, teurastamoon, henkilökohtaiseksi avustajaksi. En pääse.
Tässä 2011-2019 olin 3 kertaa äitiyslomalla, hetken kotihoidontuella ja hommasin kokin tutkinnon työvoimakoulutuksessa työttömyystuella, kesti 2v. Valmistuin syksyllä 2019 ja edelleen työtön. Lasten vuoksi käy nykyään vaan päivätyö/viikonlopputyö.
Hastatteluun olen päässyt kerran. En tiedä mitä tehdä, ikää kohta 36v ja ilmeisesti ikuisesti työtön.
(ja olen myös muuttanut Karjalasta Tampereelle 2017 kauas tukiverkosta miehen työn vuoksi, en työllisty täälläkään)12 vuotta työttömänä ja ainut saavutus 2 vuotta kestänyt työvoimakoulutus?
Kyllä. Ilmaistöitä on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa netistä niitä ohjeita työhaastatteluun.
Työhaastattelussa ei saa olla rehellinen. Vaan pitää osata laskelmoida.
Pitää olla rehellinen ja osata perustella esimerkeillä ne asiat, joissa kehuu itseään. Tai kertoa esim. miten selviytyy työpaineen alla, miten hoitaa hankalan asiakkaan...Eikä ne niin suureellisia juttuja tavitse olla enemmänkin realistisia.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että joku pääsee johonkin hommaan pas kaa puhumalla ja sitten se paikka on parin kuukauden päästä taas haussa, kun se valittu ei ollutkaan sitä mitä luultiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kaikilla, varsinkin jos ikää lähemmäs 40v. Ei täällä enää mihinkään töihin pääse.
Minä olen 39 v. nainen, vakitöissä ja headhunterit soittelevat lähes viikottain.
Mies 36, insinööri amk ja kohta DI, kilpailevista yrityksistä, asiakasyrityksistä ja kumppaniyrityksistä soitellaan jatkuvasti ja kysytään halukkuutta vaihtaa. Kohta on kyllä vaihdettava puhelinnumeroa et pääsee näistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Eikä toi lisäkouluttautuminenkaan aina auta. Minulla oli huono koulutus ja olin 30-vuotias työtön. Suositeltiin opiskelemaan, joten luin itseni yliopistossa KTM:ksi. Nyt olen 35-v työtön. Kaikkien mielestä liian vanha ensimmäisiin työpaikkoihin ja liian kokematon vaativampiin tehtäviin, joten ei ollut opiskeluista hyötyä ainakaan minulle, vaikka suoritin tutkinnon hyvillä arvosanoilla.
Ehkä on järkevämpää hakea päivitystä vanhaan kuin lähteä opiskelemaan maisteriksi tai jotain yliopistotutkintoa. Monesti työelämä kaipaa niitä käytännön tekijöitä enemmän kuin akateemisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kaikilla, varsinkin jos ikää lähemmäs 40v. Ei täällä enää mihinkään töihin pääse.
Minä olen 39 v. nainen, vakitöissä ja headhunterit soittelevat lähes viikottain.
Mies 36, insinööri amk ja kohta DI, kilpailevista yrityksistä, asiakasyrityksistä ja kumppaniyrityksistä soitellaan jatkuvasti ja kysytään halukkuutta vaihtaa. Kohta on kyllä vaihdettava puhelinnumeroa et pääsee näistä eroon.
Jep, ei oikein tuo ikäargumentti pure. Ehkäpä koulutuksesta ennemmin kyse.
t. se jota lainasit, YTM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäänee perhekin sitten perustamatta, kun ei vain ole varaa.
Miten niin ei ole varaa? Eivät lapset mitään omakotitaloa tms. tarvitse. Ihan hyvää elämää pystyy elämään lasten kanssa vaikka olisi työtön. Tai jopa parempaa elämää kuin työllinen, koska on aikaa lapsille.
Olen itse kasvanut kahden pitkäaikaistyöttömän lapsena enkä todellakaan halua lapselleni samaa kohtaloa. Puolet kuukaudesta kotona ei ollut muuta ruokaa kuin leipää, koulussa nälvittiin vanhoista vaatteista ja harrastuksiin ei ollut varaa. Lukio-opiskelujeni rahoittamiseen lainattiin rahat papaltani. Vanhempani olivat stressaantuneita ja purkivat huoliaan minun kuullen lähes päivittäin sekä riitelivät keskenään asian tähden.
Ei sen tarvitse mennä noin. Nykyisin pitkäaikaistyöttömät syövät ihan normaalisti, eivätkä todellakaan sitä halvinta vaan hyvin paljon eineksiä yms. Tukia saa satoja euroja enemmän per joka lapsi, joten perustarpeet ja runsaasti päälle kattaa kyllä sillä. Harrastaakin voi, sillä monet harrastukset ovat joko täysin ilmaisia tai vaativat korkeintaan joidenkin välineiden hankintaa.
Älä nyt liiottele. Esim työmarkkinatuki on jotakin vähän päälle 500 e. Ei kai se lapsilisäkään mitään monia satoja euroja ole?
Minä saan peruspäivärahan ja lapsikorotuksen kolmesta lapsesta ~ 700 € verojen jälkeen + lapsilisät ~ 330 €. Eihän tällä juhlita, mutta saan maksettua kuukauden ruokakulut ja lasten muita kuluja mm. harrastuksia ja vaatteita (joita ei enää onneksi tarvitse olla jatkuvasti ostamassa isompia). Itselleni ei kyllä jää mitään. Mies maksaa kaiken muun. Kahden vanhemman taloudessa pärjää oikein hyvin, mutta toki koko ajan on työnhaku päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei oikein tuo ikäargumentti pure. Ehkäpä koulutuksesta ennemmin kyse.
t. se jota lainasit, YTM.
Ja vielä jatketaan hetki. Valmistuin insinööriksi amkista 35-vuotiaana alanvaihdon yhteydessä, olin aikaisemmin aivan eri alalla joskin kuitenkin tekniikan kanssa tekemisissä. Sain heti vakituisen työpaikan. Amkin aikana olinkin jo suorittanut maisteriopintoja avoimen kautta ja niitä saa hyväksilukea nyt työn ohella varsinaisessa maisteriohjelmassa.
M36
Juu ei pääse edes näihin siivoushommiin näköjään, kun ihan eri alan työtötmien käsketään näitäkin hakea, et näihin kuulemma vaan "mennään". No ei mennä, ei. Ja vaikkei terveys oikein edes sallisi ko. työtä...no, nyt on haettu(ja kyllä ennenkin)ja ei,ei kelpaa edes sinne siivoajaksi toimistorotta!
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsen usein haastatteluun, mutta sitten tyssää siihen.
Mä en ole koskaan ollut haastattelussa niin että en olisi tullut palkatuksi.
Työuraa takana 10v ja haastatteluja 8 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole varaa? Eivät lapset mitään omakotitaloa tms. tarvitse. Ihan hyvää elämää pystyy elämään lasten kanssa vaikka olisi työtön. Tai jopa parempaa elämää kuin työllinen, koska on aikaa lapsille.
Olen itse kasvanut kahden pitkäaikaistyöttömän lapsena enkä todellakaan halua lapselleni samaa kohtaloa. Puolet kuukaudesta kotona ei ollut muuta ruokaa kuin leipää, koulussa nälvittiin vanhoista vaatteista ja harrastuksiin ei ollut varaa. Lukio-opiskelujeni rahoittamiseen lainattiin rahat papaltani. Vanhempani olivat stressaantuneita ja purkivat huoliaan minun kuullen lähes päivittäin sekä riitelivät keskenään asian tähden.
Ei sen tarvitse mennä noin. Nykyisin pitkäaikaistyöttömät syövät ihan normaalisti, eivätkä todellakaan sitä halvinta vaan hyvin paljon eineksiä yms. Tukia saa satoja euroja enemmän per joka lapsi, joten perustarpeet ja runsaasti päälle kattaa kyllä sillä. Harrastaakin voi, sillä monet harrastukset ovat joko täysin ilmaisia tai vaativat korkeintaan joidenkin välineiden hankintaa.
Älä nyt liiottele. Esim työmarkkinatuki on jotakin vähän päälle 500 e. Ei kai se lapsilisäkään mitään monia satoja euroja ole?
Työmarkkinatuessa on lapsikorotus ja lisäksi lapsi korottaa myös huomattavasti toimeentulotuen määrää. Myös asumistukea voi lapsiperhe saada enemmän kuin yksinasuva.
Ei tt tukea saa mitenkään automaattisesti. Pitää olla käytännössä tilit tyhjänä eikä mitään säästöjä tahi omaisuutta
Useimmat työttömät sitä käytännössä saavat. Varsinkin pitkäaikaistyöttömistä lähes kaikki.
Sitä paitsi jos on säästöjä ja omaisuutta, niin sillä rahallahan voi sitten hankkia lapselle vaikka merkkivaatteita.
Korjataas taas kerran tämä virheellinen väittämä. Suurin osa työttömistä ei saa tt-tukea, ei edes pitäaikaistyöttömät. Vois sitä omaa valheellista agendaa olla tuputtamatta edes joskus täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää yrität korostaa niin 36v tai 39v ei ole vielä nelikymppinen vaan kolmikymppinen. Lakkaa ne kyselyt sultakin iän karttuessa. Toki jos olet omalla alallasi hyvä, töitä ylipäänsä on tarjolla ja sinua tarvitaan niin voi tulla kyselyitä nelikymppisenäkin. Kun täytät 50v alkaa olla hiljasta. Ei tartte uskoa, tiedät kun pääset sinne asti.
Tää on vähän muna neuvoo kanaa tilanne kun kolmekymppinen opettaa viiskymppistä miten kaikki on koulutuksesta kiinni. Vähän säälittävää.
Toimistoalan ihmisiä on työttöminä pilvin pimein, joten suosittelen opiskelemaan jotain muuta alaa. Jokin lyhyt koulutus max 2v. Ei myöskään kannata olla nirso muiden töiden suhteen. Työnantaja arvostaa sitä, että on tehnyt jotain muuta kuin lojunut kotona. Esim. nyt keväällä haetaan ihmisiä kausitöihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuessa on lapsikorotus ja lisäksi lapsi korottaa myös huomattavasti toimeentulotuen määrää. Myös asumistukea voi lapsiperhe saada enemmän kuin yksinasuva.
Ei tt tukea saa mitenkään automaattisesti. Pitää olla käytännössä tilit tyhjänä eikä mitään säästöjä tahi omaisuutta
Useimmat työttömät sitä käytännössä saavat. Varsinkin pitkäaikaistyöttömistä lähes kaikki.
Sitä paitsi jos on säästöjä ja omaisuutta, niin sillä rahallahan voi sitten hankkia lapselle vaikka merkkivaatteita.
Korjataas taas kerran tämä virheellinen väittämä. Suurin osa työttömistä ei saa tt-tukea, ei edes pitäaikaistyöttömät. Vois sitä omaa valheellista agendaa olla tuputtamatta edes joskus täällä.
Jos ei ole varallisuutta eikä työssäkäyvää puolisoa niin ei ole mitään syytä olla saamatta tt-tukea. Ainakaan jos ei tahallaan sössi asioitaan jotenkin.
Hae töihin jonkin vuokrafirman kautta hetkeksi, onhan noita. Saa vähän työkokemusta alle niin parempi sitten hakea vakkaripaikkaa kun kahden vuoden tauolta.
Vierailija kirjoitti:
Hae töihin jonkin vuokrafirman kautta hetkeksi, onhan noita. Saa vähän työkokemusta alle niin parempi sitten hakea vakkaripaikkaa kun kahden vuoden tauolta.
Sieltäkö sitten saa töitä jos on isoja aukkoja cv:ssä?
Vierailija kirjoitti:
Ei se minkä tahansa työn tekeminen mitään auta, pitää olla alan kokemusta. Mielummin jokin työllisyyskoulutus kuin ihan randomina "väärään" työhön. Minulle ei hirveesti ole ollut haittaa katkoista, ei niitä oikeesti kukaan tuijota, se on tekosyy, jos joku niin väittää. Tänä päivänä on ihan normaalia tehdä pätkätyötä esim. vuokrafirmoissa ja pitää välillä ns. omaa lomaa, kun ei niitä lomia muuten tule ikinä pätkätöissä saaneeksi. Ja jokainen tarvitsee joskus lomaa. Mutta vuokrafirmoja minäkin suosittelen, monesti he osaavat markkinoida sinua paremmin töihin kuin sinä itse. Ja jos pääset ehdokkaaksi jollekin asiakkaalle, niin ainakaan siihen ei ole sataa - tuhatta muuta hakijaa, kun vuokrafirma on seulonut yleensä määrän noin kolmeen.
Muista työhaastattelussa selkä suorana, katso ihmisiä silmiin, puhu selkeällä ja kuuluvalla äänellä kuten Sanna Marin (mutta. ei. tarvi. joka. sanan. jälkeen. päättää. lausetta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(ja olen myös muuttanut Karjalasta Tampereelle 2017 kauas tukiverkosta miehen työn vuoksi, en työllisty täälläkään)12 vuotta työttömänä ja ainut saavutus 2 vuotta kestänyt työvoimakoulutus?
Kyllä. Ilmaistöitä on riittänyt.
Ehkä kannattaisi tehdä jotain muuta kuin niitä ilmaistöitä seuraavat 12 vuotta?
Eikä toi lisäkouluttautuminenkaan aina auta. Minulla oli huono koulutus ja olin 30-vuotias työtön. Suositeltiin opiskelemaan, joten luin itseni yliopistossa KTM:ksi. Nyt olen 35-v työtön. Kaikkien mielestä liian vanha ensimmäisiin työpaikkoihin ja liian kokematon vaativampiin tehtäviin, joten ei ollut opiskeluista hyötyä ainakaan minulle, vaikka suoritin tutkinnon hyvillä arvosanoilla.