Onko oikeasti olemassa ihmisiä jotka eivät haluaisi itselleen paljon rahaa?
Kommentit (65)
Pointti ei ole se raha sinänsä vaan se että sitä olisi riittävästi. Hyvin toimeentulevanakin on niin köyhä että joutuu tuhlaamaan aikaansa töiden tekemiseen, mikä vtuttaa aika runsaasti.
"Älä anna köyhyyttä, älä rikkauttakaan. Anna ruokaa sen verran kuin tarvitsen. Jos saan kovin paljon, saatan kieltää Jumalan ja kysyä mielessäni: "Mikä on Herra?" Jos ylen määrin köyhdyn, saatan varastaa ja vannoa väärin, rikkoa Jumalan nimeä vastaan.
Näin sanotaan Sanassa ja tämä on viisainta, mitä mielestäni tästä aiheesta on sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellakaan. Perinnön jaossa sen huomaa viimeistään kun ahneimmalle ei oma osuus vaan joku kauhea pakkomielle saada enemmän ja pahimmassa tapauksessa koittaa jo vanhempien eläessään kupata kaikki itselleen niin ettei muille jäisi mitään.
Meidän suvussa on yksi ollut tälläinen ja hänellä on todettu kaksisuuntainen, maanisessa vaiheessa haluaa kaiken ja tuhlaa omaisuuttaan ties mihin hulluun ja silloin väittää että ei ole saanut osuuttaan vanhempien pienestä omaisuudesta vaikka oikeasti sai enemmän kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Veikkauksen pelejä satunnaisesti pelaavana olen joskus tullut ajatelleeksi niin, että ehkä mieluummin voittaisin kymmeniä tai satojatuhansia kuin miljoonia. Miljonäärinä olemisessa kun olisi varjopuolensakin. Suku tappelemassa rahasta jne.
Entä jos ne ei saisi koskaan tietää? ;)
No täysin sama tillannehan se olisi kuin nyt! Jos vanhempani eivät olisi jättäneet minulle perintöä, niin minulla olisi yhtä vähän rahaa kuin tässä tilanteessa, kun olen antanut kaiken pois.
Tässä maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka eivät jätä lapsilleen perintöä. Hyvin ovat lapseni saaneet hankittua kaiken tarvitsemansa.