Onko oikeasti olemassa ihmisiä jotka eivät haluaisi itselleen paljon rahaa?
Kommentit (65)
Jollain 5-10 miljoonalla saisi oikeastaan kaiken mitä rahalla voi saada, kahdella pärjäisi mukavasti loppuikänsä ilman että tarvitsisi sijoittaa tai muuten miettiä raha-asioita. Yhdellä joutuisi jo vähän miettimään.
Tälläkin hetkellä keskuudessamme jolkottelee loton tai eurojackpotin täysosuman saaneita, sehän on jo tilastollinen fakta.
Osa pystyy pitämään pään kylmänä ja jatkaa duunissaan vaikka ei ois pakko.
Bill Gates sanoi että ihmiset jotka sanovat ettei raha tuo onnea ovat itse köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Jollain 5-10 miljoonalla saisi oikeastaan kaiken mitä rahalla voi saada, kahdella pärjäisi mukavasti loppuikänsä ilman että tarvitsisi sijoittaa tai muuten miettiä raha-asioita. Yhdellä joutuisi jo vähän miettimään.
..mutta toki joku miljardi olisi kiva niin voisi vähän sijoittaa tutkimukseen ja sen sellaiseen, äkkiä sekin menisi.
Vierailija kirjoitti:
Bill Gates sanoi että ihmiset jotka sanovat ettei raha tuo onnea ovat itse köyhiä.
Bill Gates voisi rahoittaa syöpätutkimusta, edistää kehitysmaiden koulutusta tai kehittää ilmastonmuutoksen estämiseksi toimivaa teknologiaa. Noilla omaisuuksilla ratkeaisi jo moni ongelma. Itse en pystyisi elämään itseni kanssa, jos nauttisin yksinäni tuon luokan etuoikeuksista.
Joku miljoonan lottopotti ei pk-seudulla edes juurikaan vaikuttaisi. Asuntolainan poismaksuun menee helposti lähes puolet tuosta summasta ja jäljelle jäävällä osuudella ostaa kesämökin ja uusii auton.
Kyllä mä olisin todella iloinen sadan tonnin tai kahden sadan lottopotista. Joku kymmenen miljoonaa olisi oikeasti jo ehkä vähän liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bill Gates voisi rahoittaa syöpätutkimusta, edistää kehitysmaiden koulutusta tai kehittää ilmastonmuutoksen estämiseksi toimivaa teknologiaa. Noilla omaisuuksilla ratkeaisi jo moni ongelma. Itse en pystyisi elämään itseni kanssa, jos nauttisin yksinäni tuon luokan etuoikeuksista.
Googleta "Bill Gates hyväntekeväisyys" niin et juttele höpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bill Gates on lahjottanut 53% omaisuudestaan mm. tarttuvien tautien torjuntaan kehitysmaissa ja koulutukseen.
Minulle riittää se, että ei ole missään vaiheessa pulaa rahasta. Voi ostaa ruokakaupasta juuri sitä mitä haluaa eikä tarvitse katsella alennuksia ja vain halvimpia merkkejä. Ei tarvitse miettiä onko varaa maksaa laskuja. On varaa harrastaa mitä haluan ja kokeilla uusia harrastuksia. Olen tyytyväinen tähän, en tarvitse enempää.
On varmasti sellaisia ihmisiä. Minä en kuulu niihin. Minusta ei ole pidetty itseni takia köyhänäkään, lokkeja löytyi silloinkin viemään sen paidankin päältä. Rakkautta ei saa köyhäkään, jonkun pahoinpitelemään kyllä. Rikkaana sentään saisi jonkun näyttelemään rakastunutta. Viimeksi kun elämässäni tapahtui isompia muutoksia en tehnyt mitään sillä että on perhettä, sukua ja muutama ystävä. Sen sijaan sijoitukset ja säästöni hoiti asiat mallilleen ilman ylimääräistä stressiä. Itseasiassa ilman niitä koko juttu olisi jäänyt toteutumatta. Raha on elämässä se joka pitää minusta huolen. Ja minä pidän rahasta.
Höpö höpö!
"Whoever said money can't buy happiness simply didn't know where to go shopping."
- Gertrude Stein
Tarkemmin kun miettiin niin johan harrasteautoon ja veneeseen uppoaisi äkkiä miljoona tai ainakin puolikas. Eli parilla miljuunalla kyllä pärjäisi pk-seudun ulkopuolella, mutta isompia heräteostoksia sillä ei vielä tekisi.
Minä olisin sitä onnellisempi mitä enemmän rahaa saisin. Esimerkiksi miljoona helpottaisi hurjasti elämää, mutta ei sillä toteuteta läheskään kaikkia haaveita. Muutaman kymmenen miljoonan eurojackpot-voitto sen sijaan alkaisi riittää, siitä voisi jo jakaa läheisilleenkin osan.
Jokaisella varmaan olisi käyttöä enemmälle rahalle, mutta jos se ei ole mahdollista, niin sitten itseä suojellakseen sanotaan että ei haluaisi lisää rahaa.
Itselle kyllä raha kelpaisi, mutta pärjään taloudellisesti ihan kivasti, enkä ole valmis tekemään mitään lisää tienatakseni enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bill Gates on lahjottanut 53% omaisuudestaan mm. tarttuvien tautien torjuntaan kehitysmaissa ja koulutukseen.
Ja tästä huolimatta hän on yksi maailman rikkaimmista ihmisistä. Ei yksi ihminen tarvitse sellaista omaisuutta. Maailmassa on jotain pielessä kun näin tapahtuu.
Minä. Mulla on toki aika hyvä palkka, mutta jo nyt menee puolet palkasta säästötilille. Eikä mulla ole mitään tavoitetta, mitä varten säästäisin. Elän ihan mukavaa ja omannäköistäni elämää.
Kyllä. Itse olen pärjännyt mainiosti minimieläkkeellä. Kun on synnynnäinen parantumaton vakava sairaus, ei oikein ole koskaan edes oppinut pääsemään rahan makuun. Parhaat asiat elämässäni ovat ilmaisia. Suomessa ei tietenkään saa julkisesti kertoa olevansa tyytyväinen sairas tuilla eläjä, ettei kukaan kateellinen pahoita mieltään!
Minulle se haluaminen riippuu siitä, mikä on rahan hinta. Jos olisi tilanne, että saisin ison määrän rahaa ilman mitään velvotteita, niin toki ottaisin sen vastaan. Ostaisin vaikkapa isomman ja hienon talon ja pistäisin loput säästöön ja elämiseen. Jos se hinta on se, että minulla ei ole aikaa ja jaksamista muuhun kuin rahan tienaamiseen, niin mieluummin elän ja kulutan nykyisen elintasoni mukaisesti (keskiluokka/alempi keskiluokka)
Pitää ensin määritellä mitä on "paljon rahaa" tai "vähän rahaa" ja kaikista tärkein on että paljonko on "tarpeeksi rahaa".
Minä haluaisin kyllä paljon rahaa, esim. lotolla voittamalla, miljooniakin. Minulla on selkeät suunnitelmat sen varalle, maksaisin meidän velat pois, ja sijoittaisin tarpeeksi rahaa lapsille, me miehen kanssa pärjättäisiin aika vähällä jos ei velkoja olisi. Sitten antaisin tarpeeksi rahaa vanhemmilleni ja sisaruksilleni. Sitten seuraavaksi ystävilleni. Sitten loput rahat jakaisin muille köyhille. Ei mitään ongelmaa.
Jos kyse olisi työstä saatavasta rahasta, niin haluaisin mieluisan työn, ja jos siitä maksettaisiin 3000€ olisin seitsemännessä taivaassa, ja mies voisi jäädä omasta raskaasta työstään muutamaa vuotta aikaisemmin pois, ja minä ottaisin vetovastuun perheen taloudesta. Se raha olisi meille tarpeeksi. Nyt kun olen työttömänä meillä on aina liian vähän rahaa menoihin nähden. Jos minulla ei olisi perhettä mulla työttömänäkin olisi ihan tarpeeksi rahaa, vaikka tietenkään se ei haittaisi että pääsisi töihin ja saisi enemmän rahaa, voisi sitten tehdä kaikkea kivaa ylimääräistä.
Viime aikoina ollaan keskustelu riittävästä rahasummasta rikastumisesta haaveilevan teinin kanssa. Aika monta miljoonaa "tarvitsee" siihen, että voi elää mukavasti tekemättä työtä. Tai tehdä työtä vain omaksi iloksi.
Kyllä mun elämänlaatu paranisi merkittävästi miljoona euroa rikkaampana ja vielä enemmän kaksi miljoonaa. Nyt jännitän yt:eiden lopputulosta ja mietin onko isompi riski myydä asunto vai pitää se.