Onko mielestänne 170 cm pituiselle naiselle 72 kg paino liikaa?
Kommentit (71)
Jos olisin nainen, tavoitepainoni olisi tuon pituisena jossain 70-75kg nurkilla.
Ei. Se mitä päässä liikkuu on tärkeämpää kuin vaa'an lukema. Tietysti voit liimata sen otsaasi ja katsoa miten ihmiset reagoi, mutta ei ole lainkaan varmempaa että mies rakastuu sinuun 70-kiloisena kuin 72 -kiloisena. Ole iloisena, se on hyvä ominaisuus parista ylikilosta piittaamatta.
Minä olen 171 cm ja 72 kg ja koen, että mulla on ainakin 10 kiloa liikaa. Painoindeksisi taitaa noilla lukemilla olla ylipainon rajoilla. Eli vastaukseni on kyllä.
MInulla on juuri nuo mitat ja olen todella tyytyväinen kroppaani. Minulla on pitkät jalat, kapea vyötärö ja muuten sopusuhtainen kroppa jossa kilot ovat tulleet tasaisesti reisiin, rintoihin ja persukseen. Olen naisellisen, terveen ja sporttisen näköinen. Rakastan kroppaani. Olen koko lapsuuteni ja nuoruuteni ollut alipainoinen luuviulu joten rakastan jokaista kiloani nyt keski-iässä :). En käytä alkoholia enkä syö rasvaisia ruokia juurikaan niin kilot eivät ole kertyneet vyötärölle vaan oikeisiin paikkoihin. Unohtakaa ne hiton BMI- luvut, ne ei sovellu kaikille. Se onko joku liikaa tai liian vähän näkyy peilistä ja tuntuu vaatteista. Nauttikaa elämästä naiset !
Moikka! Niinkuin moni onkin hyvin todennut, vaaka ei kerro kaikkea. Itsellä hieman pidempänä naisena (175) nopeasti jos paino nousee, näkyy sen vyötärön ympäryksessä ja sehän on huono homma, koska kertoo viskeraalisesta (sisäelinten ympärille kertyvästä) rasvasta. Naisellahan terveellinen vyötärönympärys on 80cm tai alle, miehellä 94cm tai alle. Itsellä paino vaihtelee joillain kiloilla, ja tärkeimpänä mittarina on se, mahtuuko vaatteet hyvin päälle ja sitten tuo vyötärönympärys, siitä olen ainakin vielä onnistunut pitämään kiinni etten sitä ylittäisi. Vaakaa en omista. Tuolla linkissä lisää tuosta vyötäröstä.. Mutta ei siis kannata tuijottaa vain vaakaa tai verrata toisten painoon.
Mitä väliä sillä on onko se jonkun mielestä liikaa? Jos on sen kokoinen niin sitten on. On ihan oma asia minkä kokoisessa kropassa elää ja viihtyy ja on tyytyväinen, mitä niillä muiden mielipiteillä siinä tekee? Mä oon tuon kokoinen ja ärsytti kun joku deitti oli että "kiva ettet ole ylipainoinen" kun mähän olen lähes ylipainoinen. En varsinaisesti hoikka mutta liikkuvana ihmisenä sen verran kiinteä ettei kai ainakaan vaatteet päällä moni arvaa painon olevan noinkin korkea.
Itse olen mies ja olen yli 170 cm ja 73 kiloa, eli 24 painoindeksin hujakoilla. Käyn säännöllisesti salilla, mutta syön vain semi-terveellisesti. Lihasta löytyy, mutta löytyy myös pieni kerros rasvaa sen päällä ja siksi näytän hieman sellaiselta "laiha-läskiltä". Voisin mielestäni painaa mitä tahansa 70-75 kg välillä, kunhan vain pääsisin tästä rasvasta eroon. Eli jos rasvaprosentti olisi ainakin parin prosenttiyksikköä pienempi. Naisillahan rasvaprosentti helposti 5-10 prosenttiyksikköä enemmän kuin miehillä "normaalisti". Minua vastaava nainen painaisi varmasti jotakuinkin 68-70 kg. Ja paremmassa kunnossa korkeintaan 72 kg. Elikä jos 170 cm nainen painaisi 72 kg ja se olisi "terveellistä", niin hänen rasvaprosenttinsa pitäisi olla enintään 19. Ja se vaatii jo naiselta paljon. Ilman treenaamista tuon pituisella naisella tuolla AP:n mainitulla painolla naisen rasvaprosentti on varmaan yli 26, joka on jo liikaa naisellekin. Treenaamattomana/Lihaksettomana tuollaisen naisen pitäisi painaa tosiaan enintään 65 kiloa.
Jos aloituksen henkilö on koostumukseltaan samanlainen pullamössö kuin minä, niin kyllä tuossa olisi muutama ylimääräinen kilo pudotettavaksi. Olen itse 171cm. Loppusyksystä vaaka näytti 72-73kg ja kyllä sen huomasi, että kiloja on liikaa. Kasvoja turvotti ja keskikropasta löytyi enemmänkin muhkuraa. Nyt olen saanut tiputettua viitisen kiloa ja kasvot ovat ihan eri tavalla solakoituneet. Ideaalitilanteessa painoa olisi vieläkin muutama kilo vähemmän.
Vaikka aloituksen painoindeksi on normaalipainon puolella, on se kuitenkin vain puolen kilon päästä ylipainosta. Sanoisin, että muutaman kilon painonpudotus (tahi viiden) ei tekisi pahitteeksi. Se on vain helpommin sanottu kuin tehty...
Riippuu kehon koostumuksesta. Itselleni olisi aivan liikaa. Olen painanut 68kg ja olin aikamoinen pullero.
Itselleni vähän alle 60kg on paras paino.
Riippuu pitkälti kehon koostumuksesta ja ruumiinrakenteesta. Olen itse luonnostaan hoikka ja vailla lihaksia. Koen näyttäväni parhaimmalta ilman vaatteita kun painan noin 64-65 kiloa. Jos paino tästä nousee kilon pari, niin alkaa posket pullottaa, kaksoisleuka ilmestyä ja maha röllöttää. Johtunee siitä että kilot kertyvät lähinnä vatsaan ja kasvoihin. Jalat ja kädet pysyvät yhtä ohuina 😁
Nyt raskaana ollessa rv25 painan juuri tuon 72kg.