Onko mielestänne 170 cm pituiselle naiselle 72 kg paino liikaa?
Kommentit (71)
No minä olen noin samanmittainen, tukevasti raskaana, ja painan kuitenkin hiukan vähemmän kuin sinä.
Ehkä 5-10 kiloa olisi ylimääräistä. Ei kauhean paljon. Jättämällä vähän herkkuja pois saat jo tuloksia, ei tarvii millekään nälkäkuurille lähteä.
Mä olin tuollanen vuoden alussa kun aloitin kuntoremontin. Normaaliin painoonhan tuo juuri ja juuri mahtuu, mutta mulle siinä on viitisen kiloa liikaa. Mutta jos olosi ja kuntosi on hyvä, niin mitään pakkoa ei ole laihduttaa.
On se liikaa samanpituiselle miehellekin jos keho ei ole lihasta.
Olen tuon pituinen ja samassa painossa menen kirkkaasti vyötärölihavaksi.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen noin samanmittainen, tukevasti raskaana, ja painan kuitenkin hiukan vähemmän kuin sinä.
Mistä tiedät ap:n painon?
Ei ole. Oma pituus - 100, pari kiloa sinne tänne on vielä sopiva. Eli sinulla 170 - 100 = 70
Älä murehdi liikoja.
Millä tavalla liikaa? Terveydellisesti ei missään nimessä liikaa. Ulkonäöllisesti kyllä, jos kaikki tuo "ylipaino" on kerääntynyt esim. mahaan. Jos paino sen sijaan on takamuksessa ja reisissä, mutta vyötärö on kapea, niin hyvältä näyttää.
On. Olen saman pituinen ja painoin noin paljon viimeisilläni raskaana. 10 kiloa pois.
Vierailija kirjoitti:
On se liikaa samanpituiselle miehellekin jos keho ei ole lihasta.
Olen tuon pituinen ja samassa painossa menen kirkkaasti vyötärölihavaksi.
Ymmärrät varmaan, että AP:n kehon koostumus ei ole välttämättä samanlainen kuin sinun? Ehkä hänen kaikki kilonsa menevät suoraan t1sseihin ja pystypy77yyn, ja sekös sinua kismittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 5-10 kiloa olisi ylimääräistä. Ei kauhean paljon. Jättämällä vähän herkkuja pois saat jo tuloksia, ei tarvii millekään nälkäkuurille lähteä.
Miksi oletatte, että ap on itse 170cm ja 72kg? Mitä jos hän on vaikkapa tyttöystävänsä painosta huolestunut poikaystävä, tyttärensä painosta huolestunut äiti tai kaverinsa painoa miettivä itse hyvin hoikka ystävätär?
Ei toki, esim. 71kg painoluokan painonnostajalle se on juuri sopiva paino.
Sehän riippuu siitä mistä paino koostuu. Pitäisi nähdä kuva
Ihan normaalipainoinen. Tuo on mun tavoitepaino, 10kg pitäis saada pois. Sama pituus. Tietysti jos on nuori parikymppinen ilman lapsia painaa helposti tuon pituisena 55 tai 60 kiloa kuten minä nuorena, mutta keski-ikäiselle tuon pituiselle 70kg on ihan hyvä.
Ei ole liikaa.
Myös ikä, lihasten määrä ja kehon rakenne vaikuttavat painoon. Näin jossain vertauksen koiramaailmasta. Bulldog ja whippet ovat saman kokoisia, mutta toinen painaa 15kg ja toinen vajaat 50kg. Kukaan ei oleta näin rakenteeltaan erilaisen koirarodun edustajien painavan yhtä paljon. Sama periaate pätee ihmisiin.
Vähän riippuu siitä mistä massa koostuu ja miten on jakautunut.... Voimailijalla aivan normaali, einiinvoimailijalla, jos on pyllyssä ja reisissä niin ei hätää. Keskivartalossa alkaa sitten olla jo vähän keljumpi juttu...
Ei ole. Kehon koostumus merkitsee muutenkin enemmän kuin paino.