Onko mielestänne 170 cm pituiselle naiselle 72 kg paino liikaa?
Kommentit (71)
Hauska aina huomata näiden peukutusten kehittyminen. Kaikki epävarmat, oman painonsa ihmisarvoonsa liittävät, neuroottiset hoikat tädit tulevat tänne kuin kutsuhuudosta aluksi kritisoimaan, minkä takia kaikki "48kg on sopiva"-kommentit tuntuvat saavan kohtuuttoman paljon tykkäyksiä. Lopulta kun näiden tykkäykset on käytetty ja normaalit ihmiset löytävät tänne, muuttuu tykkäysten ja peukkujen jakauma normaaliksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Oma pituus - 100, pari kiloa sinne tänne on vielä sopiva. Eli sinulla 170 - 100 = 70
Älä murehdi liikoja.
Se on kyllä pituus miinus 110...
Minulla on tuon mittaisena ja kymmenen kiloa kevyempänä isot rinnat ja vatsa yhtä makkaraa. Ne rinnat ei haittaa ( terveyttäkään) mutta tuo vyötärölihavuus on riski. Sinuakin ilmeisesti huolettaa paino, kun sitä täällä pohdit. Eikö se ole jo hyvä merkki siitä, että asialle pitäisi tehdä jotain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Oma pituus - 100, pari kiloa sinne tänne on vielä sopiva. Eli sinulla 170 - 100 = 70
Älä murehdi liikoja.
Tässä kysyttiin sopivaa painoa, ei ihannepainoa. Minäkin näyttäisin varmasti hoikemmalta ja paremmalta 58 kiloisena, kuin mitä olen nyt 69kg. Nykyinen painoni on kuitenkin siinä mielessä "sopiva", että se ei aiheuta minulle vielä terveysongelmia ja näytän mielestäni ihan nätiltä. Siksi en näe syytä dieteelille, eikä sitä tarvitse myöskään AP. :)
Vierailija kirjoitti:
Hauska aina huomata näiden peukutusten kehittyminen. Kaikki epävarmat, oman painonsa ihmisarvoonsa liittävät, neuroottiset hoikat tädit tulevat tänne kuin kutsuhuudosta aluksi kritisoimaan, minkä takia kaikki "48kg on sopiva"-kommentit tuntuvat saavan kohtuuttoman paljon tykkäyksiä. Lopulta kun näiden tykkäykset on käytetty ja normaalit ihmiset löytävät tänne, muuttuu tykkäysten ja peukkujen jakauma normaaliksi. :)
Ai minusta on toisinpäin. Näihin tulee aina vastaamaan näitä, jotka eivät halua aapeen hoikistuvan ja kaunistuvan. Itsekin ovat ylipainoisia, eivätkä halua muidenkaan muuttuvan terveemmiksi ja saavuttavan ihannepainon.
No riippuu koostumuksesta. Painoin 175 cm 75 kg ja olin murrosikäinen. Olin ylipainoinen.
Nyt oon 190cm ja painan 90kg oon normi koska liikun. Oon joskus painanu kyllä 80kg tolla pituudella.
Jos oot urheilullinen tuo paino ei oo paha, jos et, niin on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat ilmeisesti " normaaleilla" tätä uutta normaalia, missä puolet suomalaisista on epäterveellisen isoja?
Ei se liikaa ole, kunhan paino on kertynyt peppuun ja rintoihin.
Paljon urheilevan miehen paino normaaleilla rasvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä murehdi liikoja.
Tässä kysyttiin sopivaa painoa, ei ihannepainoa. Minäkin näyttäisin varmasti hoikemmalta ja paremmalta 58 kiloisena, kuin mitä olen nyt 69kg. Nykyinen painoni on kuitenkin siinä mielessä "sopiva", että se ei aiheuta minulle vielä terveysongelmia ja näytän mielestäni ihan nätiltä. Siksi en näe syytä dieteelille, eikä sitä tarvitse myöskään AP. :)
Aika jännästi muotoiltu. Koska et vielä huomaa terveyshaittoja, niin asiaan ei kannata puuttua. Eli toimit vasta kun olet päivystyksessä?
On.
Jos olisit urheilija, et kysyisi tuota kysymystä.
Olet siis normaali tuolinkuluttaja ja siksi sinulla on viisi kiloa ylipainoa.
Se on sitten eri asia, että tuolla ei oikeastaan ole vielä merkitystä muuten, kuin menttaalipuolella.
Peili on minulle paljon tärkeämpi arviointiväline kuin vaaka. Kun peilikuva miellyttää, paino on yleensä sopiva. Olen painanut aikuisiällä 173-senttisenä 59-72 kg ja vaatteet näyttävät minun ruumiinrakenteellani parhaalta noin 60-63-kiloisena. Jokaisella on kuitenkin erilainen kroppa jossa kilot jakautuvat eri tavalla.
Mulla sama mitta ja paino :) Juuri ja juuri normaalipainossa, joten haluan enemmän pois. Joitakin kiloja olen jo talven aikana saanutkin pudotettua.
Tavoitepainona lukema, joka alkaa kutosella. Olkoon aluksi sitten vaan se 69, mutta se on jo psykologinen merkkipaalu ja siitä voi yrittää vielä vähän nipistää alemmaksi.
Tsemppiä meille!
Homman nimi on ulkonäkö ja terveys tulee siellä kaukana. Oikeasti terveyttä alkaa vaahtoamaan vasta kun on selkeästi saavuttanut ulkonäköä.
2021 ilmapiiri on että lihava on laiska reppana.
Ei auta itsepetos kehopositiivisuudesta kuten ei auta harha kohtuukäytöstä alkoholistillakaan.
Ahdistaahan se kun tietää kaikkien katsovan lihavaa laiskaa reppanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat ilmeisesti " normaaleilla" tätä uutta normaalia, missä puolet suomalaisista on epäterveellisen isoja?
170 cm ja 72 kg on juuri ja juuri normaalipainon puolella. Mutta silti normaalipainossa siis.
BMI on noilla lukemilla 24,8 kun lievä ylipaino alkaa BMI 25.
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
170 cm ja 72 kg on juuri ja juuri normaalipainon puolella. Mutta silti normaalipainossa siis.
BMI on noilla lukemilla 24,8 kun lievä ylipaino alkaa BMI 25.
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Me jotka tunnemme BMI:n tiedämme että tuollaisella normaalipainon ylärajalla on vatsaontelorasvaa selvästi vaikka olisi läskiä tisseissä ja perseessä lisäksi.
Ei oo nättiä.
Minä olen 170cm ja painan nyt 55kg. Pari kiloa kun saisi pois, niin näyttäisin hyvältä. Eli olet kyllä pullea noilla mitoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 170cm ja painan nyt 55kg. Pari kiloa kun saisi pois, niin näyttäisin hyvältä. Eli olet kyllä pullea noilla mitoilla.
Alipainoko terveellistä ja näyttää hyvältä? Sitä meinaat?
Ihmiset on niin eri tavalla rakennettuja, että varsinkin pitkillä ihmisillä paino ei aina näy kuten lyhyemmillä. Ap tuskin näyttää erityisen pullealta, jos hänen mittansa ovat nuo mainitut.
Jos joutuu kysymään onko liikaa niin on.