Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Näyttävät romanttiset lahjat voivat olla ensimmäinen vaaran merkki". Hah! Olen aina karsastanut niitä!

Vierailija
11.02.2021 |

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, kyllä suomalainen perusnarsisti on sellainen, joka tarjottuaan yhden baarissa kuvittelee, että se velvoittaa jatkoille luonasi ja jos kieltäydyt, niin tyyppi vainoaa sinua baarissa loppuillan ehkä pilkkuun asti. Tämän takia maksoin kaikki juomani aina itse.

Aviomieheltäni olen saanut övereimmät lahjani ja hän on huomaavaisin ja kiltein ihminen, jonka olen ikinä tavannut. Kyllä ne on muut merkin, kuin lahjat mistä narsistin tai muuten luonnehäiriöisen ongelmatyypin tunnistaa.

Ensimmäinen on öykkäri ja toinen on hyväkäytöksinen.

Kumpikaan ei näin lyhyen kuvauksen pohjalta ole narsisti.

Vierailija
22/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pääse lukemaan artikkelia mutta otsikon perusteella en pitäisi ainakaan itseäni tai miestäni pelottavana narsistina. 

Olen antanut miehelleni syntymäpäivälahjaksi mm Maranellossa Ferrariajelun, pyöreiden päivien lahjaksi kaverireissun ulkomaille 2x. Miksi en ilahduttaisi puolisoani jos tiedän että hän antaa arvoa sille että näen vaivaa? Ja ei, rahaa ei ole ylenmäärin vaan olen säästänyt näihin. 

Minä puolestani olen saanut 2x lahjaksi ulkomaanreissu mieheltäni, kauniita koruja tms. Kukkia joka viikko näin talvisaikaan.

Kannattaa lukea se artikkeli. Tässäpä lainaus artikkelista ja selitys asiaan, johon halusit kommentoida.`:

"

Myös populaarikulttuuri normalisoi henkistä väkivaltaa. Esimerkiksi elokuvissa esiintyy usein hurmureita, jotka seuraavat ihastustaan intensiivisesti ja hukuttavat tämän lahjoihin. Tosielämässä samanlaiset sankarin elkeet ovat vaaran merkki. Intensiivinen huomio on usein henkisen väkivallan ensiaskel.

”Intensiivinen huomio tuntuu hyvältä aluksi, mutta suhteen vakiintuessa se yleensä muuttuu kontrolloinniksi ja alistamiseksi”, Penttinen sanoo.

Samat elkeet voivat toistua myöhemminkin suhteen aikana. Väkivallantekijä saattaa hyvitellä tekoaan suurieleisesti ja palata aika ajoin elokuvista tutuksi hurmuriksi.

”Väkivaltaa seuraava kuherruskausi ei ole mitään parisuhteen hyviä aikoja. Se on manipulointia.”

Väkivaltaa ei ole ollut koskaan, ei henkistä eikä fyysistä:) Ei alistamista, ei nöyryyttämistä, ei kontrollointia eikä mustasukkaisuutta. 

Yhdessä jo 25v

4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla