Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työpaikkaa hakiessa pitää osata lässyttää, tarinoida ja mielistellä?

Vierailija
10.02.2021 |

Jos tuollaista taitoa ei ole, miten voi ikinä työllistyä? Pitäisi kertoa joku säkenöivä elämäntarina ja omata huipputason taitoja. Miettikääpä kuinka monella vastaantulijalla kumpaakaan oikeasti on, silti pitäisi brändätä itsensä (hyi helv) sellaisena. Miten ihmiset sitten työllistyvät? Onko se Putki-Rane muka vetänyt jonkun catwalk-show'n ja runonlausunnan omaisesti kertonut olevansa yksinkertaisesti paras. Tätä aina ihmettelen, kun tapaan erilaisia ihmisiä jotka kuitenkin ovat työelämässä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä joskus mietin kans, mutta useimmiten työpaikan saanneilla on koulutuksia takanaan.

toisaalta olen joskus törmännyt sellaiseenkin, että tietystä osasta Suomea kotoisen olleet ovat saaneet paikan. Tai tietystä yliopistosta valmistuneet

Vierailija
2/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄÄ TEHDÄ LISÄÄ VERONMAKSAJIA!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä joskus mietin kans, mutta useimmiten työpaikan saanneilla on koulutuksia takanaan.

toisaalta olen joskus törmännyt sellaiseenkin, että tietystä osasta Suomea kotoisen olleet ovat saaneet paikan. Tai tietystä yliopistosta valmistuneet

Koulutus nyt ei riitä vielä mihinkään. Se on, ei aina mutta usein edellytys, mutta siltikin suurempi osuus on tuolla show-osuudella.

Vierailija
4/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainaki olin oma itteni. En jännitä niissä. Enkä myöskään ollu mikään teennäinen perännuolija. Kerroin mitä osaan ja Miks haluan sen työn. Riitti.

Vierailija
5/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika kokeili sitä, että ei mene mihinkään työpaikkahaastatteluihin, kyllä ne tulee kotoa kyselemään.

Ja pahus, just niin kävi eli joku näki LinkedIn-profiilin ja soitti, tarjosi töitä ja siinä se oli, ihan ilman tarinaa ja mielistelyä.

Kokeile sinäkin. Ensin täytyy tosin vissiin olla aika hyvä.

Vierailija
6/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt ei vähättele itseään :)

Vierailija
7/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainaki olin oma itteni. En jännitä niissä. Enkä myöskään ollu mikään teennäinen perännuolija. Kerroin mitä osaan ja Miks haluan sen työn. Riitti.

Ei se riitä. Katsotaan vaan että jaa, eipä tuo ole yhtään motivoitunut kun ei viitsi "esiintyä" (sanavalinta on jotain muuta lässynlässynlässyn).

Vierailija
8/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti te aina katsotte arvostelevasti että se on valinta, millainen elämä on. Niinpä niin, siltähän tämä nyt tosiaan näyttää, että sen voi vaan VALITA, onko töissä vai ei!

NIINKÖ!!!! HÄ??????

Vierailija
9/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä nyt sitten tuli hiljaista, eikö nyt kukaan tule piipittämään että se on oma valinta

EIKÖ!??!?!! ANTAAA TULLLA VAAAAN!!

Vierailija
10/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin kotiin sohvalle ja pyydettiin töihin. Ei ollut edes työhaastattelua. Ensimmäisen kerran näin firmassa jonkin ihmisen naamatusten kun kävin laittamassa nimeni työsopimukseen. Kyseessä korkean tason asiantuntijatehtävä.

Vierailija
11/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle soitettiin kotiin sohvalle ja pyydettiin töihin. Ei ollut edes työhaastattelua. Ensimmäisen kerran näin firmassa jonkin ihmisen naamatusten kun kävin laittamassa nimeni työsopimukseen. Kyseessä korkean tason asiantuntijatehtävä.

Varmaan selittämättäkin ymmärrät, että tässä ei nyt puhuta korkean tason asiantuntijatehtävistä????? Hä?

Vierailija
12/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin onni potkaisee ja ovat oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Toisten taas pitää valita alansa taktikoiden. Itse työllistyin ilman mielistelyjä vaihtamalla kulttuurialalta sotelle. Mainitsin työharjoittelussa että voisin tulla samaan paikkaan kesätöihin, ja pääsin niillä puheilla. Sitten soittelivat opintojen loppusuoralla satunnaisesti sijaiseksi, ja aloitin täysipäiväisenä viikkoa ennen virallista valmistumista. Työhakemusta en tehnyt missään vaiheessa enkä haastattelussa käynyt.

Esim. bioanalyytikoista ja suuhygienisteistä on kova pula, joten varsinkaan penemmillä paikkakunnilla ei välttämättä edes ole muita hakijoita, ja paikan saa heittämällä. Palkat nyt eivät päätä huimaa eikä soteala todellakaan sovi ihan kelle vaan, mutta tämä oli minun kohdallani toimiva ratkaisu siihen etteivät haastattelut tuottaneet tulosta.

Vierailija
13/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan selittämättäkin ymmärrät, että tässä ei nyt puhuta korkean tason asiantuntijatehtävistä????? Hä?

Ajattelin vain v*tuilla tavan duunareille työhakemuksineen.

Vierailija
14/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä ihan varmaan vaan piruiluna annetaan sellasia höhhelövinkkejä, että usko itseesi ja haaveile isosti, ihan niin kuin sen työpaikan voisi vaan jollain henkisillä kyvyillä taikoa itselleen. Ja sitten perään vielä sanotaan että itsestä se on kiinni ja siitä haluaako sitä todella, ja kirsikkana kakun päälle joku helveton ASENNE! ÄRGEGEGGWHSHHZCJSKCKLR

Vierailija
15/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tullut Amerikasta. Tärkeintä on antaa näytelty vaikutelma siitä millainen on ja esittää oivaa työntekijää. Sitten, kun on selvinnyt koeajasta ja esittänyt yhteistyökykyistä ja ahkeraa, voi alkaa laiskotella ja esittää kiireistä ja aikaansaavaa. Teatteria, jota jotkut osaavat esittää paljon paremmin kuin toiset.

Vierailija
17/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua edes koskaan saisi menemään mihinkään haastatteluun. En nukkuisi useampaan päivään. Aikuiskoulutus keskuksen koulutuskin jouduin keskeyttämään heti viikon jälkeen kun siellä piti tehdä esitelmä ja mennä esittämään se luokan eteen. Enpä nukkunut pariin yöhön ollenkaan. Esitelmä päivänä laitoin luurit kiinni ja en enää astunut koko lafkaan. Töitä olen tulossa tekemään enkä olemaan joku pelle mikä viihdyttää teitä.

Vierailija
18/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenniin pitää? Missä ihmeen haastatteluissa sä käyt?

Vierailija
19/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta. Ei mitään tuollaista tarvita työpaikan saantiin. Riittää kun et ole autistinen ihmisperse.

Vierailija
20/33 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän energistä, mutta rauhallista haastattelussa. Olen pukeutunut laadukkaasti, mutta rennosti. Olen päässyt jokaiseen hakemaani paikkaan. Itseasiassa yhteen en, koska kerroin vahingossa pienistä lapsista.

Oikeasti olen passiivinen introvertti ja pidön yleensä yhdestä ihmisestä koko työyhteisössä. Olen luova, mutta ajautunut matemaattiseen työhön, jo koneen käynnistäminen ahdistaa.

Jos palkkaisin yritykseni väkeä, se tehtäisiin luovilla tehtävillä etänä. Kysyisin hakijan ajatuksista, jotka eivät liittyisi työhön. CV on luettelo, persoona on ihan muuta kuin se mitä itsekin esitän.

Mies sanoi, että tekohymyni on niin aito, ettei ihmettele elämäni "onnistumisien" sarjaa. En ottanut imarteluna, vaikka kuulema pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan