Onko ylipainoisen mielestä termi plus kokoinen jotenkin voimaannuttavampi kuin esim. Tukeva tai paksu.
Saako joku voimaa plus sanasta, vaikka tietää sen tarkoittavan ylipainoista. Tuli vaan mieleen näistä plus kokoisista malleista ja tupettajista. Itse olen kyllä mieluummin vähän paksu, kuin plus kokoinen.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Plusmallisto. Kuulostaa muka kohteliaammalta kuin lihavien mallisto. Plus on muka niin ihanan positiivinen ilmaisu. Joo, mutta naamioidaan vaan et lihava on kyseessä.
No mitä se sinua liikuttaa millä nimellä ketäkin kutsutaan. Ja plus tarkoittaa muutakin kuin positiivista. Se kertoo siitä, että jotain on tullut lisää, eli sitä läskiä, rasvaa, kiloja, ylipainoa, tai ihan miten sitä itse haluat kutsua. Mitä tällä on sinun elämääsi väliä? Kuinka se vaikuttaa konkreettisesti? Onko niin kauhean kurjaa, kun ei ole fiksua huudella törkeyksiä lihaville ihmisille? On nimittäin aika moukkamaista! Keskity omiin asioihisi.
Suurin osa lihavista, ellei ole kyse noista tv-ohjelmien 300 -kiloisista, pystyy hyvin käymään töissä ja pitämään huolta itsestään, lapsistaan ja kodistaan. Jos heille nyt joku "Plusmallisto" on kehitelty tai "Plus-mallit" ovat nykyajan ilmiö, niin mitä sitten? Jos se ei lihavien elämää miksikään muuta, miksi heihin pitäisi yleensäkään kiinnittää mitään huomiota. Turhaa, kun kukaan ei haukkumalla laihdu. Osa päinvastoin alkaa syödä kahta enemmän.
Paino nyt sattuu olemaan jokaisen henkilökohtainen asia. Miltä tuntuisi, jos joku tulisi vaikka arvostelemaan, kun on "Useampi aviomies, eroja, riitoja, lapset viety lastenkotiin ja vedät tupakkaa naama keltaisena"? tai "Miksi pelasit perintörahasi viimeistä senttiä myöten, ja menetit vielä asuntosikin"? Esimerkkejä on monia. Nämäkin henk.koht. elämään kuuluvia.
Ne on näitä nykyajan kiertoilmaisuja. Mikäänhän ei saa olla vaikeaa, vaan haastavaa. Lyhyt ja lihava on keskimittainen ja sopusuhtainen. Laiha ja hevosennaamainen on solakkapiirteinen.