Onko teidän lapsia lähetetty korona aikaan herkemmin kotiin? Missä opettajien pelisilmä?
Mun kasiluokkalainen on tainnut valitettavasti tajuta jutun jujun. On tullut pari kertaa koulusta kotiin kun on tullut maha kipeeksi, pari kertaa pää kipeeksi. Kerran oli oikeasti kyllä kuumeessa. Myös menkkojen takia nykyään on vaikeaa mennä kouluun saati pysyä siellä. Oon koittanu opettajille sanoa että olla tarkkana tytön suhteen, musta tuntuu että se vedättää opettajia ihan kuus nolla.. kerta aina kun tulee kesken päivän koulusta kotiin niin alkaa selaamaan kännykkää ym eikä ole ollenkaan kipeä. Lisäksi suurin osa näistä sairaspäivistä tulee kummallisesti silloin kun olen iltavuorossa.
Kommentit (14)
Huijaamiseen puuttuminen on kyllä sinun huoltajan tehtävä. Opet ei käy arvioimaan lapsesi todellista terveydentilaa. Jos kerran olet kotona, voit ottaa kännykän pois ja pistää teinisi petiin nukkumaan. "Sairastamisen" aikana rästiin jäävät hommat tehdään johdollasi kotona.
Puhuttele itse sitä tyttöä. Meillä ei ole kummankaan yläkoululaisen kanssa ollut mitään ongelmia. Enemmän ovat olleet koulussa kuin yleensä kun mitään flunssaa ei ole tullut
Syksy oli tennistä kun opettaja laittoi kotiin jokaisesta yskäisystä ja niiskutuksesta. Nyt on opettaja vähän löysännyt, kun huomasi miten nopeasti oppilaat oppi sen, että kotiin pääsee kun vähän esittää kipeää.
Kirjoittamasi perusteella olisin kyllä enemmän huolissani sinun pelisilmästä..
Miten se kännykän räpeltäminen muka tarkoittaa, ettei olisi oikeasti kipeä?
Vierailija kirjoitti:
Miten se kännykän räpeltäminen muka tarkoittaa, ettei olisi oikeasti kipeä?
En tiedä susta, mutta itse jos olen kipeä niin en todellakaan voi tuijottaa ruutua. Päätä särkee kaikki valot ja äänet tai vähintään väsyttää niin ettei jaksa keskittyä
Ei ole vaikuttanut meillä mitenkään. Tosin menkkojen takia annan muutenkin joka kuukausi jäädä ekan päivän kotiin.
Syksyllä pari kertaa lähetettiin kotiin kun opettajan mukaan lapsella oli yskää. (Astmaatikko, ja liikkuessa saattaa tulla yskähdyksiä helposti). Nyt ei ole enää pitkään aikaan. Varmaan linjaa koulussa kiristetty. Näin jkl
Pieni paikka kunta pohjois-pohjanmaalla lapsi tokaluokkalainen oli viikon koulussa todella räkäisenä ja yskäisenä, opettaja ei välittänyt mitään. Yritin viikon ajan painostaa äitiä viemään lapsi testiin, sitten kun viikon oli koulussa sairastanut, luin uutisista että tällä paikkakunnalla koronapositiivisia. Silloin ärähdin äidille kunnolla että nyt se lapsi testiin, uhkailin ilmoituksella. Vei testiin, oli sem pari päivää kotona odottamassa testituloksia. Oli kyllä onneksi negatiivinen. Kuinka paljon onkaan näitä ettei mene testiin vaikka on oireita.
Ei ole. Muutenkaan mun lapset ovat tulleet tosi vähän kesken päivän koulusta kotiin. Monta vuotta sitten pojalla iski migreeni koulussa. Se lienee ainoa kerta kun meillä lapsi on koulusta tullut kesken päivän kotiin
Ei koronaoireiden takia oo lähetetty mutta kerran muusta syystä tullut kesken päivän
Joka yskäisystä meillä lähetetään kotiin.
Koronahysteerikko opettaja.
Ei ole. Kerran poika tullut kesken päivän kotiin kun oli tullut huono olo.