Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko ottaa taas uudet Korona-rokotteet, kun syksyllä vanhan teho poistunut?

Vierailija
10.02.2021 |

Koronarokotteiden antaman suojan kestosta ei ole vielä tutkittua tietoa, koska rokotteet ovat niin uusia. Jos koronarokotteen antama suoja kestää vain lyhyen aikaa, rokotteita pitäisi antaa useammin kuin kerran vuodessa.
.
Usea maa ilmoitti keskeyttävänsä Astra Zenecan koronarokotteen käyttöönoton, koska se antaa liian heikon suojan koronavirusmuunnosta vastaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen jo varautunut siihen että tämä on jokavuotinen asia

se ei suuresti haittaa koska muutenkin olen ottanut influenssarokotuksen

Vierailija
2/6 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia halukkaita ei vielä ole rokotettu. toista kierrosta ei aloiteta ennen kuin kaikki on saatu kertaalleen rokotettua. joten  toista kierrosta ei tänä vuonna ennätetä viellä aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelissa korona-rokote aiheutti vain pienen nousu-tasanteen kun muissa maissa tartunnat laskeneet reilusti.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007780588.html

Rokotteet tehottomia?!

Vierailija
4/6 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/6 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko saavani sitä ensimmäistäkään ennen syksyä. Toisaalta en tarvitsekaan, koska olen liikuntakyvyttömänä ja autottomana vain paikoillani, enkä nytkään ole jutellut kasvotusten kenenkään kanssa puoleen vuoteen.

En oikein osaa edes kuvitella, miten suhtautuisin rokotukseen, jos olisin tekemisissä ulkomaailman kanssa. Minuun ei tartu flunssa eivätkä muutkaan kulkutaudit, ja olisi kiva tietää, hyljinkö samalla tavalla koronavirusta kuin näitä muita.

Vierailija
6/6 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi tarttuvampi ja rokotekestävämpi brittivariantti

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007794778.html

SkyNewsin asiantuntijan mukaan E484K-muunnos muokkaa ”alkuperäistä” brittivarianttia (ns. Kent-muunnos, B.1.1.7.) niin, että ihmisen immuunijärjestelmän on vaikeampi tunnistaa ja neutralisoida virus, vaikka apuna olisi rokotteen tuoma vaikutus.

Brittivariantin B.1.1.7. on kerrottu olevan alkuperäistä virusta selvästi tarttuvampi. Esimerkiksi Britanniassa variantin takia marraskuussa alkanut ja kuukauden kestänyt lockdown ei onnistunut hillitsemään muunnoksen leviämistä.