Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten suojaatte rinnat?

06.08.2006 |

Heips,

kuinka olette näin kesällä suojanneet rinnat rintatulehdusta vastaan?

Gia

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen " nihkeä" ikkuna- tms rätti (vaikka Wiledan keltainen) suojaa viimalta hyvin, leikkaa sopivat palat rintsikoihin. Ovat kyllä hiostavat myös, kuten kaikki tuulenpitävä materiaali.

Vierailija
2/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suht huomaamaton ja helppo laittaa myöhemmin syksylläkin vaikka paidan päälle takin yms alle. Aikaisemmalla lapsella oli yksi rintatulehdus, joka tuli pienestä tuulesta viileällä ilmalla.. tätä käytin ja en tiedä siitäkö johtui, ettei myöhemmin tulehduksia ole ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Mulla takana rintatulehdus, joka sai alkunsa tuulesta + rikkoutuneista nänneistä. Sitten löysin RV:n lämmittimet, joiden silkkinen puoli hoiti rinnanpäät ehjäksi, suosittelen todella!

Käytän myös Lansinohia imetysten välissä ja ulkoillessa kuumallakin 2 t-paitaa + liivinsuojukset ja toisinaan vielä ne lämmittimetkin...

Uimassa en ole tänä kesänä valitettavasti uskaltanut käydä.

Vierailija
4/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko nää " Rauskut" =D ...joo löytyi osotpaikkakin http://www.babyidea.fi/imetys/rausku.html

En suosittelis mitään hiostavaa todellakaan kun muutenkin on kuuma niin olis olo vielä kaameempi kun rinnat hikoais koko ajan.....

Fleece on myös keinokuitu eli ei ihan niin ilmava kuin villa, mutta tiskirätit nyt jättäisin kuitenkin muuhun käyttöön =O

Ei nää hiosta ollenkaan vaikka pidän aamusta iltaan. Ja ei nämä todellakaan kutita vaika mäkään en voi villavateita muuten pitää, mutta nämä on tosi pehmeää merinovillaa =)

Vierailija
5/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain heti synnytyksen jälkeen rintatulehduksen, en tiedä mistä. yritin suojata, mutta jotenkin se tuli. nyt olen tehnyt suojat säämiskästä, kuten terveydenhoitaja ehdotti. hiostavat kyllä helteillä, mutta en halua lisää tulehduksia...

Vierailija
6/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nimenomaan tullut kylmästä ja viimasta jo kaksi rintatulehdusta. Kummallakaan kerralla ei ole ollut mitään tukoksia. Eka tulehdus tuli siitä, kun jääkaappi oli liian kylmä ja vierailin siellä tietysti useita kertoja päivässä, rinnat sitten otti siitä nokkiinsa. Tunsin oikein aina, miten vihlas kun avas jääkaapin.

Toinen tulehdus tuli ihan pari päivää sitten, kun kävin rullaluistelemassa. Mulla oli nuo ruskovillan rinnanlämmittimet + windstopper-paita, mutta silti kävi niin mahdottomasti viima rintoihin. Kun tulin kotiin, niin rintaa alkoi särkeä, sitten se rupesi punoittamaan ja pian nousi kuume.

Nuo ruskovillan on ihan ok, mut ei ne yksin riitä, ainakaan mulla. Nyt helteillä on tosi vaikea suojata rintoja, koska ei viitsi hirveästi laittaa päälle ja on tyhmän näköistä kulkea kaulaliina tissien ympärillä.

Itse keksin nyt yhden keinon ainakin syksyn varalle. Leikkasin käyttämättömästä, paksusta fleece-paidasta rintojen ympäri menevän kaistaleen, johon ompelin napit kiinnitykseksi. Sen voi sit laittaa paidan alle kun menee ulos.

Itse en enää tilaisi noita ruskovillan lämmittimiä. Mee kangaskauppaan ja osta paksua fleeceä, josta leikkaat halkaisijaltaan 20cm ympyrät (ruskovillalla sen kokoiset lätyt), ja laitat ne liivien sisään. Fleece lämmittää hyvin. Ja sitten tietysti voi laittaa vielä kaulaliinan kaulaan ja menemään rintojen päältä. Ja ei riitä, että rinnat suojaa edestä, myös sivut ja kainalot on suojattava.

Toisilla on herkemmät rinnat, toisilla vähän kestävämmät. Itse en olisi voinut kuvitellakaan meneväni uimaan, heti rupee vihlomaan tissejä kun vähänkin kylmä niihin käy.

Tytteli-83 kera 8vk ikäisen palleron

Vierailija
7/11 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni rintatulehdus tuli, vaikka koitin suojata vedolta... kesällä kuitenkin vaikea huomata ja minut tulehdus yllätti, vaikka yritin aina suojata tuulelta ja erityisesti auton ilmastointi on pahasta!

Itse tilasin rinnanlämmittimen netistä (www.termo-mamma.fi). Kannattaa käydä katsomassa! Olen ollut nyt sillä ja päälle vaan T-paita eikä ole tulehdusta tuulista huolimatta tullut. Eikä ole niin tuskaista olla kuumillakaan ilmoilla... Suosittelen!

Nimim. kyllästynyt kaulahuiveihin

Vierailija
8/11 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimalla ja kylmällä säällä sit ihan normi vaatteet, ei mitää t-paitasilleen roikottelua.

Vierailija
9/11 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs onko teillä kokemusta noista rinnanlämmittimistä? esim. ruskovillan...

Vierailija
10/11 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yhteensa 2,5 vuoden imetyskokemuksella eika viela ole kertaakaan tulehdusta tullut (huonosta tyhjentamisesta johtuneita pienia tukoksia pari kyllakin)... ;-) Rintatulehdus ei ymmartaakseni - vastoin yleista luuloa - tule pelkasta kylmasta vaan joko siita etta rinta ei jostain syysta tyhjene kunnolla ja/tai siita etta rintaan paasee bakteeri joka aiheuttaa tulehduksen. Ekaan auttaa rinnan kunnollinen tyhjentaminen (imettamalla, etenkin niin etta lapsen leuka osuu tukospuolelle, seka lypsamalla ja pumppaamalla hieroen tukosta esim. lampimassa suihkussa) ja tokaan sama seka mahdollisesti tarvitaan myos antibiootit.

Vierailija
11/11 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rinnat tyhjenevät epätasaisesti ja paakkuuntuvat herkästi jos imetysväli yllättäen pitenee. Mä kudoin ite sellaiset patalapun näköiset laput villasta ja pidin niitä keväällä kun rintojen kanssa ongelmia. Nyt maidontulo jo tasaantunut (poikka 4kk), etten ole sen kummemmin suojannut.