Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä rintapumpun käyttöön kaivataan

19.05.2007 |

Onko muilla ongelmaa, että pumppaamalla ei saa maitoa tulemaan? Muuten maitoa vaikuttaa tulevan hyvin. Poika (1 vko) syö tiheästi ja olisi kiva antaa yksi heräämisvuoro yössä isälle. Olen yrittänyt pumpata imetyksen aikana ja saunan jälkeen, mutta mitään ei ole tullut. Yleensä siinä tilanteessa maito vauu itsestään rinnoista! Minulla on moottorikäyttöinen Avent -rintapumppu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan saanut pumpattua maitoa muutamaa kertaa lukuun ottamatta ja silloinkin sain vaivaiset 20ml vaikka maitoa riitti ja riittää edelleen runsaasti, kaikilla rinnat ei vaan heru pumpulle vaikka muuten vaikkapa suihkussa valuis ihan itsekseen. Ne muutamat kerrat kun sain pumpattua tyttö söi samaan aikaan toista rintaa ja mä pumppasin toista, käsin olen muuten saanut lypsettyä pullollisen jos on ollut tarvetta eli sitäkin kannattaa koittaa jos pumpulla ei onnistu:)

Queen ja tyttö 9kk

Vierailija
2/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy yrittää käsin. Onko vielä muita vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin, vaikka vauva on jo 3,5 kk. Välillä heruu helpolla niin että pullo tulee täyteen, välillä tulee vaan parikymmentä milliä etumaitoja. Lypsyasennon muuttaminen auttaa joskus, eli jos pystyasennossa ei heru niin kyljellään saattaa onnistua vaikka onkih hiukan kikkailua (Avent isis käytössä). Lisäksi vauvan ääntely käynnistää herumisen välillä ihan hetkessä. Siis välillä, ei aina. Ja jokeltelukin riittää, mutta myös itku toimii heruttajana. En siis huudata vauvaa tämän vuoksi, mutta jos itkeskelee vaikka mahavaivoja niin annan isän hoitaa vauvaa ja lypsän itse silläaikaa enimmät maidot pois tarpeen vaatiessa.

Vierailija
4/6 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lypsää ensin se koneella minkä irti saat, sitten käsin sen aikaa että alkaa tulla kunnon suihkut ja heruminen käynnistyy, sitte nopsaan koneella taas ja kun ei enää irtoo niin käsin ja taas koneella...

Mä en saa ensin irti Ainun käsikäyttösellä kun alta 20ml, sen jälkee lypsän käsin siihen suppiloon niin pitkään (vaikkei aluks tule mitään!) että se käynnistää herumisen..voi mennä jonkin aikaa, sitte vetäsen koneella niin kauan kun kunnolla tulee (joku 30ml), sitte taas lypsän käsin kunnes alkaa herua ja taas koneella irtoo joku 25-30ml.

Ihminen sentään heruu monen monta kertaa putkeen kun vaan keksii sen itselle sopivan keinon, ja siihen lypsämiseenkin menee jonkun aikaa totutellessa.

Kyllä se siitä lähtee kun kokeilee eri tapoja.

Tappert ja Leevi

Vierailija
5/6 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa iltaisin pumpattua juuri mitään, mutta aamuisin maitoa tuleekin sitten kunnolla. Voisiko vuorokaudenajalla olla vaikutusta? Pumppaan aina samalla kun vauva imee toista rintaa, muuten ei heru tippaakaan.

Aino

Vierailija
6/6 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi,

meillä auttoi se että hiplailin noita nännin päitä sormella..kuulostaa perverssiltä..mut totta se heruminen liittyy jotenki mielihyvän tunteeseen..kattelin vaikka telkkaria ja otin pumpun siihen viereen ootteleen että hiplaus alko vaikuttaan ja sit ku alko kunnolla heruun niin pumppu käyttöön.

eiku kokeileen..