Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välipala / herkkuvinkkejä

05.08.2008 |

Tässä vesimeloonia popsiessani tuli mieleen että vois keräillä vähä jonkinlaasta "vinkkilistaa" hyvistä välipaloista/herkunkorvikkeista koska varmasti niin tuoreet kuin kokeneemmatkin äidit tykkäävät lisävinkeistä moisille...:) Tänäpäivänä kun niin tarkkaan valvotaan odottavien äitien syömisiä ja painoa.

Itsekin kun jouduin "sokeridieetille" jouduin näitä asioita paljon pohtimaan.

Jos yritettäis pysyä "helpoissa" vinkeissä, eli vähemmän valmisteluja vaativissa vinkeissä...:D

Voisin alottaa...

Itse korvailin makoosen nälkää hedelmillä ja kasviksilla,ja näläntunteen hyvänä poissapitäjänä...:D

- omenat

- banaanit

- vesimelooni (hyvä makean korvaaja)

- porkkanat

- paljon vihreetä leivänkin päälle, salaattia ja kurkkua

(_ja kuten meidän mamma sanoo että syö sipulinvarsia kun on kesä ja niitä on saatavilla_)

Myös mandariinit ym. ovat suurta herkkua mutta tämän vuoden sato ainakin täälä EPllä on ollut kovin nuhjuusta joten ovatpi jääneet ostamatta...:(

Keksit oli hyvä korvata omenalla kun ensin korvasin karkit kekseillä...:P

Näkkäri/hapankorppu on kiva narskuteltava ja alkuaikoina varsinkin söin paljon välipalaksi...

Pistäkääpä omia vinkkejänne lisää...:)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun kahviherkku, kun tulee älytön kahvileivän kaipuu:

voileipäkeksi, jonka päälle viipaloin banaania ja mansikkaa. On muuten namia =)!

kinde

Vierailija
2/10 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmiä ja marjoja.. mutta kun suklaa ja kermakakku maistuu niin paljo paremmalta :(

mutta nyt parina iltana olen juonut tuorepuristettua greippiä makiannälkään.. Eilen 2, tulipa niin ällö olo, ettei tehnyt mieli syödä enää mitään!! Sama mulla toimii kahvin kanssa, mutta sitähän ei saisi mielin määrin juoda :)

Toinen juttu on, että kerään kauniisti lautaselle kurkkua ja porkkanaa sekä hedelmiä ja kuivattua ruisleipäsuikaleita (korvaa sipsit ym).. Joskus hiukkasen maustettua (kevyt)kermaviiliä.. Lähtee nälkä ja on kuitenkin paljon syömistä vaikka tv:n äärellä..

Ja kun on pakko saada suklaata, niin osta vain pieni patukka ja syö oikein hitaasti pieninä paloina :)

jatketaanpa listaa :)

fanny 29+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi kurkku,porkkana,hedelmä,ruisleipäjuttu kuulosti hyvältä...:P

Vierailija
4/10 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin pakkaseen danonen pikkujugurtteja. Tai taitaa ne olla jotain rahkajugurtteja. Jäisinä ovat hyvä jätskin korvike. Autto ihan hetkeksi saamaan pahan maun ja närästyksen poltteen pois,se plussana!

Vierailija
5/10 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todennut hyväksi jäätelön korvikkeeksi pirkan fruit&ice mansikan, siinä pakkauksessa on sorbettia 0,5 litraa ja koko purkissa vain 150 kaloria! voi syödä vaikka kokonaan :) jätskikiskalla 0%+0%:n suklaa light -jäätelö on myös kevyt vaihtoehto.

myös läkerolin karkkirasiat ja -pussit (vadelma-lakritsi on oma suosikkini) sisältävät vain 30 kcal ja tyynnyttävät pahimman makeanhimon. samoin painonvartijoilta löytyy kevyitä suklaita ja sipsejä (ja pienissä pusseissa). painonvartijoiden ryhmästähän niitä voi käydä ostamassa menemättä ryhmään ja maksamatta viikkomaksua (isoissa kaupungeissa on myös joka päivä auki olevat centerit).

näissä kaikissa on tietysti makeutusaineita eli eivät ehkä ole jokapäiväistä herkkua, mutta sillon tällöin kuitenkin :)

Vierailija
6/10 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli edellisessä raskaudessa tuo sokeridietti ja toimi hyvin,silloin muistan kamalassa suklaa himossani syöneeni suklaapällysteisiä riisikakkuja,niissä on sitä pureskeltavaa ja sipaus suklaata päällä,itse taisin ostella prismasta rainbow merkkisiä :)

Dippailin minä myös kevytkermaviiliin (+ihan tavallinen dippikastike pss,itse rrrrakastan taco-makua,heh) kuivattuja ruisleivän viipaleita,porkkanatikkuja ja kurkkitikkuja,joskus myös tein pieniä coctailtikkuja joissa esim puolikas valmislihapullaa,kurkkua,tomaattia,juustopala tai broilerinfilepala,juustopala,ananaspala tai sit hedelmätikkuja,omenapala,viinirypälepala jne jne

Tuli sellainen luxus olo tuollaisista :D

Mitäs niitä vielä? Niin no joo,sipsin nälkään söin juustoriisikkakkuja (frigss) joissa on raakariisiä,parhaimpia sipauksen voita ja pikkupalan juustoa kans mut menee kyllä ihan siltänsäkkin :)

Vierailija
7/10 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen napsinut "karkkina" jäisiä mansikoita...maistuu muuten ihan hullun hyvälle... oon tietty pakastanut niitä niin että pussissa on kyllä ripaus sokeria mukana,mutta voihan niistä tehdä ihan sokerittomia herkkuja ilman sokrua :)

Kestääkin paljon pidempää kun imeskelee hitaasti, ei tuu syötyä koko pakastinta tyhjäksi kerralla... ;)

Vierailija
8/10 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viime aikoina painonnoususta säikähtäneenä hillinnyt makeannälkää kesäisillä mansikoilla ja jääkaappikylmillä ananaspaloilla. Lisäksi tuoreet viinirypäleet ja luumut ovat maistuneet, luumut auttavat tuohon ummetukseenkin ihan kivasti...

Vierailija
9/10 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen vielä yksi tällainen sokeriton ja makeuttamaton (eli terveellinen) herkku: tuoreet taatelit. helsingissä niitä saa ainakin etnisten kauppojen jääkaapeista. ovat todella makeita, paljon parempia kuin kuivatut, ja niissä on paljon kivennäisaineita ja vitamiineja ja kaikea :)

Vierailija
10/10 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

avokaadoa ruis/hiivaleivän päälle+salattimaustetta/aromisuolaa nam! Avokaadossa hyviä rasvoja odottajalle ja imettäjälle!