Kuka voi hakea lapsen päiväkodista?
Lapsen isällä on uusi tyttöystävä, jonka on tuntenut pari kuukautta. Nyt hän väittää, että voi lisätä tämän minulle täysin ventovieraan ihmisen, ilman suostumustani listalle ihmisiä, jotka voivat hakea lapsen päiväkodista. Eihän tämä voi pitää paikkaansa? En ole tavannut kyseistä henkilöä koskaan, he eivät asu yhdessä ja hän on tavannut lapsen muutamia kertoja.
Kommentit (59)
No jospa menet kahville niin tapaat. Aloitekyvyttömyytesi haitaa exäsi elämää, onhan se kätevää että kumpikin voi hakea jos ex joutuu vaikka ylitöihin tai estyy muuten hakemasta. Silloin se olet sinä, joka hakee. Ehkä haluatkin päästä motkottamaan kun ex ei hoida vuoroaan
Antaako jalkoja levittäminen jollekin miehille sinulle jotain diktatuurimaista rajatonta valtaa?
Jos teillä yhteishuoltajuus niin yhdessä sovitte ja mielellään sitten esittelette hänet päiväkodissa, jos sopuun hänen osallistumisestaan pääsette.
Itse kyllä neuvottelisin sen isän kanssa miksi hänen pitää saada lisätä joku siihen listalle.
Ihan ok, ei tuossa tarvita toisen vanhemman suostumusta.
varhaiskasvatussuunnitelman perusteissa ole vaatimuksia siitä, kuka voi hakea lapsen päivähoidosta ja se on huoltajan päätettävissä. Eli toinenkin voi yksin ilmoittaa halijan.
Minä voin hakea, kun olen ihan joutilaana. Toivottavasti päiväkoti on ihan tässä lähellä. Aikanaan kuskasin työkavereiden palleroita, kun vanhemmat olivat estyneinä, eikä mitään lupia ollut.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä neuvottelisin sen isän kanssa miksi hänen pitää saada lisätä joku siihen listalle.
Miksi siihen tarvitaan joku syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niille varahakijoille lähtökohtaisesti täytyy olla joku syy miksi he ovat listalla. Varahakijalle lapsi voidaan antaa vain jos vanhempi on estynyt sen tekemään. Tottakai se kiinnostaisi mikä estää lapsen isää hakemasta lasta.
Ei isä voi lisätä listalle ketään ketä et hyväksy, päivänselvä asia
Minäkin olen laittanut tyttöystäväni nimen listaan.
Toivottavasti eivät mene päiväkodissa sitä vaimolle möläyttämään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niille varahakijoille lähtökohtaisesti täytyy olla joku syy miksi he ovat listalla. Varahakijalle lapsi voidaan antaa vain jos vanhempi on estynyt sen tekemään. Tottakai se kiinnostaisi mikä estää lapsen isää hakemasta lasta.
Miksi? Jos laillilen huoltaja on ko. henkilön itse hyväksynyt ja ilmoittanut tämän kelvolliseksi hakijaksi, niin muita syitä ei tarvita. Päiväkodille riittää, että se pystyy todentamaan tämän hakijan juuri oikeaksi henkilöksi. Tietysti jos hakija on kännissä, niin eri asia. Tässä tapauksessa lasta ei pitäisi antaa huoltajallekaan.
Päiväkodin kanssa sovitaan kuka hakee lasta.Huoltajat yhdessä päättää.Kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äidin uusi poikaystävä lapsen hakijana tietysti ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Jos laillilen huoltaja on ko. henkilön itse hyväksynyt ja ilmoittanut tämän kelvolliseksi hakijaksi, niin muita syitä ei tarvita. Päiväkodille riittää, että se pystyy todentamaan tämän hakijan juuri oikeaksi henkilöksi. Tietysti jos hakija on kännissä, niin eri asia. Tässä tapauksessa lasta ei pitäisi antaa huoltajallekaan.
Koska jos isä ei suostuisi neuvottelemaan asiasta ei hänellä olisi huoltajuuttakaan. Toisaalta olen kyllä tehnyt lapseni ihan tarkoituksella ihmisten kanssa joka on huoltajaksi kykenevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äidin uusi poikaystävä lapsen hakijana tietysti ok?
Siitä neuvoteltaisiin ihan samalla tavalla, miksi se olisi välttämätöntä. En kyllä tällä hetkellä ymmärrä miksi olisi.
Vierailija kirjoitti:
Antaako jalkoja levittäminen jollekin miehille sinulle jotain diktatuurimaista rajatonta valtaa?
Sekö antaa vain oikeuden hakea lapsia tarhasta, niin kuin nyt isän uudelle tyttikselle?
Etkö ymmärrä ap. Ex- miehesi uusi naisystävä on vähintään yhtä fiksu , kuin sinä, koska ent miehesi on valinnut hänet ystäväkseen. Näinollen hän on aivan yhtä kelvollinen hakemaan lapsen , kuin sinäkin. Mene ihmeessä tapaamaan häntä, niin tiedät mikä on naisiaan.
Et omista lastasi, joten toinen huoltajakin voi tämän asian määritellä.