Kuinka nopeasti Pregnylin pitäisi vaikuttaa?
Siirtyilen pikkuhiljaa tälle puolelle. Kakkosen yritystä reilu vuosi takana ja ensi kiertoon pistelen Menopuria ja Pregnylin, jonka jälkeen tehdään inssi. Tähän kiertoon pistin jo Pregnylin, kun viime tiistain ultrassa näytti, että munis olisi kypsymässä aikaisemmin kuin luulin.
Nyt varsinaiseen kysymykseen, joka tulikin jo tuossa otsikossa. Pistin nimittäin eilen kahden aikaan (ohje oli, että jos ei lauantaina ovistesti plussaa niin piikki) eikä vielä ainakaan ole tuntunut ovista. Lääkäri neuvoi olemaan tänään illalla yhdynnässä (ihanan spontaania :-D), joten luulisi että sen pikkuhiljaa pitäisi alkaa jo tapahtua.
-Sätky-
Kommentit (4)
Mulle lääkäri on määrännyt pregnylin 36 h ennen inssiä, molemmilla kerroilla munikset oli jo lähteny matkaan. Lääkäri sanoi, ettei sais olla puhenneet. Ens kerralla varmaan määrätään piikki otettavaks myöhemmin. Ite olen tuntenut irtoamiskipuja välillä, en joka kerralla. Välillä kivut lievempiä, välillä ihan hirveät. En tiiä mistä johtuu erilaiset tuntemukset.. Oikeestaan aika jännä, sillon kun olen tuntenut munisten kasvukipuja, en ole tuntenut irtoamiskipuja ja toisinpäin.
Minä pistin pregnylin yhteen inssiin n. 15h ja kahteen 36h ennen toimenpidettä. Millään kerralla eivät munikset (joka kerralla 2) olleet puhjenneet ennen inseminaatiota. Minulla meni omien tuntemusten mukaan reilu 48h pistoksesta siihen irtoamiseen.
Sitä vielä olen ihmetellyt, että vaikka lääkäri sanoi ettei kannata pistämisen jälkeen enää tehdä ovistestejä niin uteliaisuuttani (tai ehkä tavan takia :-D) tein silti, mutta eipä siihen tikkuun vain ole vahvaa testiviivaa tullut. Oletin, että tulisi heti, vaikkei ovis oikeasti vielä olisikaan, kun kerran Pregnylissä lh:ta on. Samaan tyyliin kuin raskaustesti näyttäisi nyt plussaa, kun Pregnylissä on hcg:täkin. Kyseiset testit (Fertest) on mulla kuitenkin näyttäneet oviksen aina ihan ok. Mistähän tuo sitten johtuu, ettei mitään ole näkynyt?
Inseminaatiohan taidetaan tehdä noin 24-48 tunnin kuluessa pregnylin pistämisestä. Eli jossain siinä haarukassa ilmeisesti irtoaa. Itselläni edellisessä kierrossa munasolu oli jo irronnut alle 20 tuntia pregnylin pistämisestä, eli ennen inseminaatiota. En itse tunne mitään irtoamiskipuja tai -tuntoja, joten hyvin vaikeaa sanoa milloin paras aika on. Vähän samassa kierron vaiheessa olen kanssasi. Laitoin nimittäin perjantaina pregnylin kello 16, mutta en osaa sanoa missä vaiheessa ovulaatio olisi ollut.
Olisi kiva kuulla miten muille on neuvottu ajoituksen suhteen.
myttö