Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä menee rahaa vuodessa kampaajalle?

Vierailija
09.02.2021 |

Kiinnostaa, että miten paljon teillä menee rahaa kampaajalle vuodessa? Olen tähän asti värjännyt hiuksia itse, mutta nyt kävin elämäni ensimmäisen kerran kampaajalla, ja järkytyin, kun mietin että jos tosiaan käyn 3kk välein, niin vuodessa tekee aikamoisen summan. En ole tottunut itseeni laittamaan niin paljon rahaa, ja mietin, että miten te muut (äidit), raaskitteko käydä kampaajalla ja miten usein? Ja raaskitteko värjäyttää hiuksia. Olen siis itse ihan keskituloinen, mutta rahat hupeevat usein ihan vaan lasten suht kalliisiin harrastuksiin ja vaatteisiin, ja jotenkin aloin miettiä, että miten minusta 150e kampaajalle on tosi paljon, kun kuitenkin tuollaisia rahasummia menee aina silloin tällöin esim. lätkä- tai futisvarusteisiin, enkä sitä mieti sen enempää :D

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa noin 1500€ vuodessa. Nyt viimeisten 11 kk aikana 0€. En aio palata värjäyskierteeseen enää, loppuikä menee omalla värillä.

Vierailija
22/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5x130 euroa menee vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vaan ulkomailla, täällä on niin älyttömät hinnatå

Vierailija
24/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Leikkaan ja värjään itse silloin kun on tarvetta eli tosi harvoin.

Vierailija
25/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin 3 kk välin eli 4×160 eur = 640 eur/v. Pitkät hiukset, johon otin aina väri + raidat ja leikkaus.

Viime vuonna kävin vain kerran, latvojen tasaus 40 eur. Koronan takia tehnyt vain etätöitä, joten en viitsi edes kampaajalla käydä.

Vierailija
26/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 2-3 kk välein ja käynti maksaa 130 euroa (pitkän tukan väri ja leikkaus). Paljon rahaa vuodessa, mutta muuten en sitten itseeni tuhlaakaan.

Vierailija
27/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo äiti, mut vastaan silti. :D 0 euroo. :] Leikkaan ite omat hiukseni. Joku vois tietenki sanoo, et sakset, kampa ja kone maksoi, mut jos niitte hinnan jakaa useammalle vuodelle, nii puhutaa todella pienestä rahasta.

Vierailija
28/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 x vuodessa, leikkaus maksaa 50 € ja leikkautan sellaisen mallin jossa saa rauhassa kasvaa 4 kuukautta, värjään itse jos värjään. Enemmän menee lasten ja miehen hiuksiin ne on leikkautettava väh. 8 viikon välein ja maksaa n 90 €/3 hlöä, pitkä penni vuodessa.

Vierailija
29/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 4 krt v, ja yksi kerta maksaa 120 e. Leikkaus ja raidat.

Vierailija
30/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 250€ vuodessa lyhyiden hiusten leikkaukseen. Värjäyttänyt en ole enää n. 10 vuoteen. Hiukset vaaleanruskeat, ei harmaita, vaikka ikää on 60+. Saan välillä kehuja nätistä omasta väristä.

Vierailija
31/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 €. Leikkaus viiden viikon välein. 

Vierailija
32/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kävin kerran ja siihen meni 170e. Kyseessä leikkaus ja värjäys, ensimmäiseen olin tyytyväinen mutta väri.. piti siis tehdä luonnollisia raitoja, mutta käynnin jälkeen tyvi oli oma ja raidat tulivat suorina pötkylöinä ja raja oli kuin veitsellä vedetty.

Ostin sitten kaupasta värit ja tein balayagen itse, paljon parempi lopputulos! Muutama kohta jäi korjaamatta, mutta koska kampaaja vaalensi latvat lähes täysin en saa näihin enää raitoja paitsi tummalla värillä.. nyt sitten kasvatus jatkuu, kampaajalle en enää suostu menemään kun itsekin osaan.

Vierailija
33/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0e.

Olen aikoinaan saanut alan koulutuksen ja muutaman vuoden teinkin niitä hommia kunnes kouluttauduin ihan toiselle alalle.

Mutta siis itse hoitelen omat hiukseni ja siinä samassa muunkin perheen. Säästöä siinä tulee. Tosin välineistö ja esim hiusvärit yms ovat ammattilaisten tuotteita.

Suosittelen kuitenkin "taviksille" kampaamoa kuin alkaa leikkiin kampaajaa. Monia kotimokia tuli aikoinaan korjailtua duunissa ja edelleenkin kun teen tuttaville jotain hiusjuttuja kun pidän ammattitaitoa yllä.

Jos osaa hommat niin toki kotona kantsii tehdä niin säästö tulee.

No totta kai kampaaja suosittelee kampaamoa "taviksille".  :D  Mulla taas on hiukset pilattu kampaamossa niin monta kertaa, että sen takia lopetin kampaajalla käymisen kokonaan ja aloin värjätä ja tasoittaa latvat itse. Joka ikinen kerta kun kävin, niin kampaaja leikkasi puolet enemmän pois kuin olin sanonut, vaikka nimenomaan kerroin että yritän kasvattaa hiuksia pidemmiksi. Kampaajilla on joku pakkomielle, sormet oikein syyhyää päästä leikkaamaan hiukset lyhyiksi kun näkee jollain oikein pitkät, vuosikausia kasvatetut hiukset. 

Ja hiukseni ovat muuten nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan, kun olin monta vuotta värjäämättä ihan luonnonvärisenä ja nykyään värjään kotona kasviväreillä. Paljon kiiltävämmät ja vahvemmat hiukset kuin ikinä kampaamokäsittelyjen jälkeen oli.

Vierailija
34/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-80e riippuen siitä käynkö kampaajalla kerran vai kaksi. 

Vierailija
35/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 400-500 €. Hinta sisältää leikkaukset ja muutaman tehohoidon. En värjää enkä raidoita hiuksiani. Luonnostaan tummanruskea tukka, johon nyt iän mukana on ilmestynyt harmaita raitoja sinne tänne. Ovat aika kivan näköisiä, elävöittävät muuten tummaa tukkaa. Tämä tulee suvun perintönä :).

Vierailija
36/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn parturissa noin 4- 5 kertaa vuodessa, joten se tulee maksamaan yhteensä noin 125 euroa. Yksi miehenä olemisen etuja.

Vierailija
37/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 1340 €/vuosi

Käyn viiden viikon välein, jolloin juuriväri, leikkaus, kulmien värjäys ja muotoilu

2 krt vuodessa permis

Tähän lisäksi kampaamotuotteet mitä tarvin kulloinkin

Vierailija
38/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 500-600€ vuodessa. Väri ja leikkaus malliinsa maksaa. Mutta mikäpä ei maksais.

Vierailija
39/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

taka-aasialaiselle häiriköivälle ei ole kannattavaa investoida lanttiakaan, mutta kilpailijalle kyllä. ja niitähän piisaa..

Vierailija
40/43 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni vuodessa 150-200 euroa. Pidän lyhyestä mallista, mutta en raaskinut käydä kampaajalla tarpeeksi usein, joten käyntien välillä leikkasin hiuksia itse ja enimmäkseen myös värjäsin itse.

Korona-aikana olen siirtynyt leikkaamaan ja värjäämään hiukset kokonaan itse, joten nyt menee kampaajalle 0 euroa ja muutama kymppi vuodessa hiusväreihin. Hiussakset ja leikkuukone on.

En tiedä palaanko kampaamopalvelujen käyttäjäksi vai en. Muutin juuri ennen koronaa uudelle paikkakunnalle, enkä ole viitsinyt lähteä kokeilemaan liikkeitä. Yleensä mieleinen löytyy yrityksen ja erehdyksen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän