Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahka kutiava, ei hilsettä, ei täitä tms, mutta rapsuttelen sitä lähes rikki!

Vierailija
09.02.2021 |

Mikä neuvoksi, jokin rauhoittava tuote sille?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt kerran tai pari jotain uutta shampoota? Itsellä päänahka inhoaa Moroccanoil -tuotesarjaa ja se saa aikaan ihan karsean kutinan. Kampaajalla sitä on muutaman kerran käytetty, mutta sitten sanoin, että sitä ei saa laittaa enää kertaakaan. Pää rauhoittuu heti, kun pesin sen omalla shampoolla.

Vierailija
2/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kampaamosta kallista shampoota ja sain nuo oireet. Palasin takaisin XZ-shampooseen, hävisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänahkasi saattaa olla kuiva. Kokeile vaikka XZ öljyhoitoa, jos auttaisi.

Vierailija
4/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaiva iski, liekö nämä pakkaset? Hain eilen parin viikon kärsimisen jälkeen apteekista hydrokortisoniliuosta ja helpotti lähes välittömästi <3 

Vierailija
5/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesun jälkeen päänahan huuhtelu omenaviinietikka+vesi-seoksella.

Vierailija
6/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi käsidesi.

Vierailija
7/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 4 vuotta putkeen tuo kutina. Se oli niin paha että ei sitä voinut kestää. Ei hilisettä, eikä varsinaisesti atopiaa, enkä käyttänyt juurikaan päihineitä. Kokeilin jopa pariakin ihotautilääkärin kirjoittamaa ainetta. Emulsiovoide oli pelkkää sontaa eikä liuoskaan auttanut. Vahvinta lääkettä en kokeillut, mutta nykyään kutina on itsestään laantunut melkein täysin. En tiedä mikä siihen vaikutti? Käytä samaa samppoota kuin aina. Tosin, en enää ajele hiuksiani kaljuksi kaksi kertaa viikossa, niinkuin aikoinaan.

Vierailija
8/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ M39

Vierailija
9/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi puuduttaa.

Vierailija
10/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seborrea? Pese hiukset joka päivä, kokeile Sim System 4 shampoota. Kun saat jollain erikoisshampoolla päänahan kuntoon, vältät ongelmat jatkossa kun pidät edelleen pesuvälin lyhyenä ja peset päänahan kunnolla puhtaaksi pesevällä shampoolla. Lopeta toistaiseksi kaikkien muotoilutuotteiden käyttö.

Minulla tuo vaiva palaa, jos yritän jotain muotikotkotuksia kuten curly girl. Hiukset on pestävä päänahan, ei pituuksien ehdoilla. Olen 45 v. ja minulla on melkein vyötäröpituiset kauniit hiukset. Kyllä niitä saa ja pitää pestä jos on taipumusta seborreaan.

Vierailija
11/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kampaamosta kallista shampoota ja sain nuo oireet. Palasin takaisin XZ-shampooseen, hävisi. 

Itselleni suositeltiin hilseshampoota vaikkei hilsettä ollutkaan. Hyvä ja halpa tuote on XZ lakritsijuuri shampoo n. 3 €. Käytän kuurina kunnes kutiaminen loppuu. Jos kutina palaa käytän taas kuurina. Myös kampaamo tuote BIO + Balance moisturitzer kosteuttava hoito hiuspohjalle on hyvä tuote. Se on edullisin prisman kampaamoissa ja myynnissä myös prismassa osastolla missä kampaamo tuotteita. Hinta on sama kampaamossa ja prismassa n. 15 €. Suosittelen molempia itselläni käytössä talviaikana.

Vierailija
12/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan löytyy käsidesiä kotoa, pesaise päänahka sillä. Jos olo helpottuu, vaivan syytä voi hakea tali-ihottumasta tai hiivasta. Siihen löytyy sopivia tuotteita. Jos nämä ovat ongelma, rasvojen ja öljyjen tunkeminen päänahkaan on pahinta mitä voi tehdä.

Minulla on ollut seborreaa. Ei oireillut googlaamalla löytyvillä ihottumalaikuilla vaan karmealla kutinalla ja pahalla eltaantuneen rasvan hajuisella päänahalla. Jälkimmäistä ei välttämättä itse huomaa.

Vierailija
13/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan mullakin toi seborrea. Pesu vähintään joka toinen päivä on välttämätön, curly girl metodi oli pahinta tälle ikinä, meni monta viikkoa että päänahka rauhoittu.

On sellasia aluksi pieniä rupia mitkä kutiaa ja sit niitä repii ja päänahka aukeaa verille. Olen huomannut että talvella tää on pahempana.

Ostin apteekista jotain vaivaan sopivaa shampoota mikä tuntuu auttavan, mutta tärkein on se tiheä pesu. Hoitoainetta tietty menee hirveät määrät kun on pitkät hiukset mut ei voi mitään..

Vierailija
14/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole löytynyt diagnoosia mutta kutina helpottuu sillä että hieron päänahkaan paljon perusvoidetta ja annan sen vaikuttaa ennen pesua jopa vuorokauden, silloin tietysti piileskelen kotona. Joskus on täytynyt tehdä tämä parikin kertaa viikon sisällä. Joskus tilanne on korjaantunut vuosiksikin mutta lopulta aina palaan tähän keinoon. Muutenkin käytän vain hyvälaatuisia ja hajusteettomia tuotteita.

Vierailija
15/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pese joka päivä, nyt kun on paljon pakkasta. Itsellänikin on nyt tosi kuiva iho ja nahkaa kutisee.

Vierailija
16/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni XZ:n shampoolle! Varsinki se niittyvilla-shampoo rauhoittaa :)

Vierailija
17/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää raapiko omilla kynsillä - kutinareaktio vain riehaantuu ja kynsissä ties mitä möhnää.

Itse rapsutan muovisella hirvikärpäskammalla, aah. Silloin rapsutus 'jakaantuu' tasaisesti ja tehokkaasti ja koko kutinareaktio sammuu.

Vierailija
18/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo seborrea, joka päivä vaan pesua. Tulee sellaista rasvaista hilsettä. Apteekista saa jotain nizoralia tuohon, mulla se ei auta. Ei myöskään system 4. Nyt pesen xz teepuushampoolla. Sillä lähtee ainakin puhtaan tuntuisiksi. Noilla muilla jää jotenkin likaisen tuntuisiksi hiukset. Käsidesiä voi myös kokeilla pesun jälkeen. Se alkoholi siinä kyllä haihtuu nopeasti, mutta samalla vähän desinfioi.

Vierailija
19/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet allerginen jollekin shampoon ainesosalle tai sitten sinulla on taliköhnäihottuma eli seborrea, joka ainakin minulla aiheuttaa laattamaista hilseilyä ja kutinaa. Itselläni siihen auttaa apteekin Selukos-shampoo. 

Vierailija
20/22 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diprosalic-liuos ja kutinan estolääke.