Rakas ystäväni, joka kipuilet omaa sinkkuuttasi
En voi sanoa näitä sinulle henkilökohtaisesti, koska aihe on sinulle äärimmäisen kipeä ja koet kaikenlaiset neuvot loukkauksina. Haluan sinulle vain ja ainoastaan hyvää, ja toivon, että löydät miehen, joka rakastaa sinua ja kohtelee sinua hyvin. Olen havainnut kuitenkin joitakin piirteitä, jotka havaintojeni perusteella vaikeuttavat sinun pariutumistasi. Enkä tarkoita missään nimessä, että sinun olisi muututtava! Toivon vain, että jos koet näiden asioiden vaikuttavan elämääsi negatiivisesti, saat ne ehkä näin tietoosi ja pystyt tekemään asioille jotain. Tiedän, että olet aktiivinen palstailija, olemme puhuneet ja nauraneet näille keskusteluille usein.
Kommentit (12)
Haluaisitko muuten itse saada palautetta asioista jotka joku muu kokee sinussa puutteina?
Juu. Nyt kyllä syyllistyin kaikista vioistani ja tahdon välittömästi terapoitua hyväksi vaimomatskuksi.
👅👅👅👅👅👅👅👅👅👅👅👅👅
Noi ex-jankkaajat menee helposti romukoppaan. Ei vaan jaksa, puhumattakaan siitä että kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko muuten itse saada palautetta asioista jotka joku muu kokee sinussa puutteina?
Tiukkaa se tekisi, tiedän sen kyllä ja siksi en ikimaailmassa sanoisi näitä kenellekään oikeassa elämässä.
Mutta jos vuodesta toiseen toistaisin samoja virheitä uudelleen ja uudelleen ja itkisin niiden lopputulosta ja elämäni valuisi hukkaan toivoessani toisenlaista lopputulosta, niin uskon, että tahtoisin jotakin kautta saada tiedon siitä.
Nämä eivät myöskään ole asioita, joita minä koen puutteina, vaan asioita, joita ystäväni on surrut vuosia. Minulle hän on hyvä ystävä ja meillä on mukavaa eivätkä nämä asiat vaikuta ystävyyteemme, mutta sivusta katsottuna hän toistaa haitallista rutiinia joka kerta. Minä jaksan kyllä kuunnella hänen surujaan, mutta tiedostan myös, että on olemassa myös vaihtoehto (tai ainakin sitä mielestäni kannattaisi kokeilla), joka ei välttämättä päätykään surullisesti.
ap
Pitääpä muistaa ettei jatkossakaan rasita ketään. 😁
Muista ystävä hyvä sinäkin se kun avioliitossanne on taas vaikeita aikoja tai mies keskittyy liikaa itseensä tai omiin projekteihin tai menoihin, tai pihtaa. Mieti niinä hetkinä omaa käytöstäsi. Omia ominaisuuksiasi, joiden vuoksi hän haluaa olla etäällä sinusta. Hän on kertonut minulle nämä itse. Katselee asuntoa. Jos ihmettelet miksi olen etääntynyt. En halua sekaantua suhteeseenne. Vaikka sinä haluaisitkin siitä minulle puhua. Jos olisin sinä, avaisin silmät. Epäilen että miehesi pettää. Siksi en halua olla läsnä enää.
Minkkinen? Lapinpoika?
Toi kirjoitus kyllä sopii moneenkin tyyppiin.
Mieheenkin.
Siinä meni oikein että Turvallinen. Naapurinpoikamiespoika.
Aina pikkuinen toivo mielessä mutta menee sit omalla keveydellä.
En huonostivoivana ole tahtonut ketään kuormittaa.
Tiedän kun tunnen luissanikin... Helppo nähdä sillee.
Itselle yksinäisyys ja erilaisuuden tunne, ainoana lapsena, on ollut seurana koko ikäni.
Olen polkuni valinnut ja kaikista ei mulle olisi.
Exä, kuten moni muukin, on autuaasti pudonnut pelistä ja elää omaa elämää.
Jotkut asiat käsitelty, jotkut pulpahtaa puitten takaa hetkeksi elämään. Mutta hyvä niin, sillee sitä luo nahkansa.
Vierailija kirjoitti:
Muista ystävä hyvä sinäkin se kun avioliitossanne on taas vaikeita aikoja tai mies keskittyy liikaa itseensä tai omiin projekteihin tai menoihin, tai pihtaa. Mieti niinä hetkinä omaa käytöstäsi. Omia ominaisuuksiasi, joiden vuoksi hän haluaa olla etäällä sinusta. Hän on kertonut minulle nämä itse. Katselee asuntoa. Jos ihmettelet miksi olen etääntynyt. En halua sekaantua suhteeseenne. Vaikka sinä haluaisitkin siitä minulle puhua. Jos olisin sinä, avaisin silmät. Epäilen että miehesi pettää. Siksi en halua olla läsnä enää.
Ikävää, että päätit ottaa tämän henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Kuten sanottu, ystäväni ei ole rasittava ja jaksan hyvin kuunnella. Minulle sopii aivan hyvin, jos hän tahtoo elää lopun ikäänsä näin.
Mutta koska hän puhuu asiasta usein, on surullinen ja itkee, koska ei löydä puolisoa, halusin näin anonyymisti nostaa esille joitakin asioita, jotka voivat mahdollisesti haitata hänen menestystään parisuhderintamalla. En kritisoi ainuttakaan asiaa, jota hän ei ole itse tuonut tietooni ja jota hän ei ole kymmeniä tai satoja kertoja surrut. En myöskään tee omia tulkintojani hänen suhteistaan, vaan koko kirjoitus perustuu asioihin, joita hän on itse tuonut ilmi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, että päätit ottaa tämän henkilökohtaisena hyökkäyksenä.
Kuten sanottu, ystäväni ei ole rasittava ja jaksan hyvin kuunnella. Minulle sopii aivan hyvin, jos hän tahtoo elää lopun ikäänsä näin.
Mutta koska hän puhuu asiasta usein, on surullinen ja itkee, koska ei löydä puolisoa, halusin näin anonyymisti nostaa esille joitakin asioita, jotka voivat mahdollisesti haitata hänen menestystään parisuhderintamalla. En kritisoi ainuttakaan asiaa, jota hän ei ole itse tuonut tietooni ja jota hän ei ole kymmeniä tai satoja kertoja surrut. En myöskään tee omia tulkintojani hänen suhteistaan, vaan koko kirjoitus perustuu asioihin, joita hän on itse tuonut ilmi.
ap
Nostat itsesi kuitenkin mukavasti hänen yläpuolellensa.
Annan ilmaisen vinkin. Et voi edes ystävänä ulkopuolelta tietää mitä on menossa ja mitä hän käy läpi. Et ole ollut osapuolena hänen parisuhteissaan. Lopeta kuvitteleminen että tietäisit mikä hänelle on parasta. Luota siihen että hän pystyy sen itse tietämään ja tien sinne parhaiten löytämään, ja tekee sitä matkaa aivan varmasti täysin voimin.
Ja jos et tuohon pysty vaan asenteesi on tuo, toivoisin todella että jätät hänet rauhaan jotta hän löytää parempia ystäviä etkä myrkytä enää lisää. Ja hae itsellesi apua, se mitä puhut hänestä nyt kertoo itseasiassa paljon enemmän sinusta kuin hänestä.
Jestas, miten katkeria naisia täällä vastailee!
Jos minä itkisin ystävälleni vuosikymmenen yksinäisyyttäni, niin jossain kohtaa tahtoisin kyllä kuulla ihan konkreettisia neuvoja siitä, miten voisin parantaa menestystäni.
Ei niitä varmaan kiva olisi kuulla, mutta myöskään yksinäisyys ei ole pidemmän päälle mukavaa.
Ihan samoinhan täällä neuvotaan myös miehiä, jotka eivät löydä itselleen naista. Miksi naisia ei saisi neuvoa?
1) Entinen miehesi oli kamala ja teki elämästäsi h*lvettiä. Erostanne on kuitenkin jo lähes vuosikymmen aikaa. On mahtavaa, että olet voimaantunut ja löytänyt itsesi. Kannattaisi kuitenkin harkita kaiken peilaamista entisen elämäsi kautta. Vältä aktiivisesti ex-miehestä puhumista, etenkin kun se todella helposti lipsahtaa paatokselliseksi vihaksi. Päästä irti ja unohda. Anna tilaa uusille ihmisille.
2) Uuden miehen tärkeimpiä ominaisuuksia eivät ole ne, joilla saat näpäytettyä exää. Älä vertaile uusia vanhaan, äläkä etenkään yritä löytää miestä, josta ex voisi olla mustasukkainen. Keskity omaan hyvinvointiisi ja pyri löytämään mies, jonka kanssa sinulla on hyvä ja turvallinen olla ja joka kohtelee sinua hyvin. Sillä ei ole enää väliä millainen ex oli, mitä hän teki, mitä hän tekee nyt tai millainen hänen uusi puolisonsa on. On aivan yhdentekevää, kestääkö heidän suhteensa. Sinä et ole sivuosanesittäjä exän elämässä, vaan sinulla on ihan oma, ainutkertainen elämäsi elettävänä. Olet ollut jonkinlaisessa tauko-modessa vuosia, tee kaikkesi päästäksesi oman elämäsi pääosaan.
3) Paitsi että sinun pitäisi unohtaa uuden kumppanin ulkoiset asiat, sinun pitäisi myös päästää irti siitä, miltä elämäsi näyttää ulospäin ja millaisen kuvan annat itsestäsi somessa. Sinun ei tarvitse todistaa mitään kenellekään! Eikä sinun tarvitse eikä kannata yrittää ottaa mallia somessa menestyvistä naisista ja kuvitella, että miehet tahtovat juuri heidänlaisensa naisen. Vaikka edellinen suhteesi päättyikin ongelmiin ja pettämiseen, sinun ei tarvitse muuttua bilettäväksi seksimaanikoksi kelvataksesi. Kun luet exän uuden tyttöystävän kirjoituksia instassa, unohdat, että se mikä oli parikymppisillä hauskaa ja villiä, on keski-ikäisillä vain surullista ja vastenmielistä, mikäli se tehdään pakosta ja näyttämisenhalusta.
4) Olet tavannut monta miestä, jotka ovat olleet kiinnostuneita sinusta. Minä tiedän, koska olemme tavanneet monet heistä samaan aikaan. Sinulla on ilmiömäinen kyky erotella joukosta ne miehet, jotka ovat aidosti kiinnostuneita sinusta ja tahtovat parisuhdetta (sitkein on odottanut rinnallasi kohta 2 vuotta), ja sitten karsia heidät pois. Sen sijaan ilmiselviin pelureihin kiinnyt tiukasti ja pidät kynsin hampain kiinni ja yrität rakentaa suhdetta. Et epäröi tehdä alotteita, kertoa tunteitasi ja viestitellä, mutta valitset kohteet kerta toisensa jälkeen väärin. Hiljenny hetkeksi katsomaan ympärillesi. Ulkonäkö ei tee miestä. Kiltteys ei ole vika. Riitely ei tarkoita kemiaa. Seksi ei tarkoita rakkautta. Unohda ne miehet, jotka baarissa ostavat sinulle drinkkejä ja tanssittavat ja vievät sinut kotiisi viettämään uskomatonta yötä. Huomioi ne miehet, jotka viestittelevät sinulle ja yrittävät auttaa, kun autosi hajoaa tai kun kissasi sairastuu tai kun olet metsässä pukeutuneena kokovartalovillapaitaan ja isäsi vanhaan lippalakkiin.
Olen pahoillani, että kirjoitan näin suoraan ja töykeästi. En tahdo loukata sinua, vaikka epäilemättä tästä viestistä saakin kuvan surkeasta "ystävästä". Mutta toivon sinun tietävän, että haluan sinulle vilpittömästi pelkkää onnea ja rakkautta, sillä sinä todellakin ansaitset sen.
Uskalla pysähtyä. Uskalla hengähtää. Uskalla päästää irti. Ja sitten, uskalla tarttua kädestä sitä, joka sinut oikeasti ansaitsee.