Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mulla on narsisti exä" - totta vai mustamaalausta?

Vierailija
08.02.2021 |

Jatkuvasti saa kuulla naisilta, että heidän entinen poikaystävä oli narsisti,
mutta käsitettä narsisti viljellään liian yleisesti tietämättä sen merkitystä,
mutta miten on asioiden laita oikeasti - onko totta vai mustamaalausta tämä osoittelu?

Kommentit (589)

Vierailija
461/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saiskohan moden jotenkin soittamaan tolle ensiavun vaikka huomenna? Tuskin kovinkaan tekniikkanäppärä on ja jäljitys onnistuu suht helposti. 

Olisi hyvä jos näistä nettijankkaajista voisi tehdä huoli-ilmotuksen jonnekkin. Veisivät sitten psykiatriseen hoitoon.  

Tuolla yhdellähän on jo diagnosoitu skitsoaffektiivinen häiriö, mutta ilmeisesti lääkkeet on jäänyt ottamatta. Harhoissaan näkee sitten narsisteja kaikkialla ja maanisena hokee samoja lauseita.

Juurikin tämä.

Vierailija
462/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saiskohan moden jotenkin soittamaan tolle ensiavun vaikka huomenna? Tuskin kovinkaan tekniikkanäppärä on ja jäljitys onnistuu suht helposti. 

Olisi hyvä jos näistä nettijankkaajista voisi tehdä huoli-ilmotuksen jonnekkin. Veisivät sitten psykiatriseen hoitoon.  

Tuolla yhdellähän on jo diagnosoitu skitsoaffektiivinen häiriö, mutta ilmeisesti lääkkeet on jäänyt ottamatta. Harhoissaan näkee sitten narsisteja kaikkialla ja maanisena hokee samoja lauseita.

Juurikin tämä.

Itsellesi vastailu on aika huvittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Harhoissaan näkee sitten narsisteja kaikkialla ja maanisena hokee samoja lauseita.

No miksi et vastaa sen kysymykseen? Kai sentään osaat kertoa onko sua narsisti vetänyt lapsena turpaan missä määrin? Ja muutenkin riehunut sekopäänä.

Mä olin niin mukava lapsi ettei kukaan ole halunnut vetää turpaan.  

Ymmärrän erittäin hyvin jos joku on vetänyt sinua nokkaan. Olit varmasti jo lapsena yhtä kamala jankkaaja kuin nytkin.

Vierailija
464/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Harhoissaan näkee sitten narsisteja kaikkialla ja maanisena hokee samoja lauseita.

No miksi et vastaa sen kysymykseen? Kai sentään osaat kertoa onko sua narsisti vetänyt lapsena turpaan missä määrin? Ja muutenkin riehunut sekopäänä.

Ymmärrän erittäin hyvin jos joku on vetänyt sinua nokkaan. Olit varmasti jo lapsena yhtä kamala jankkaaja kuin nytkin.

Juurikin tämä. Joskus se turpaan veto on ihan ansaittua.

Vierailija
465/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä. Joskus se turpaan veto on ihan ansaittua.

Ja jokainen narsisti on väkivaltainen, mutta vain läheisilleen. Muillehan narsisti ei riehu, koska muut voisivat pitää narsistia ihan sekopäänä, eikä narsisti sellaisesta tykkää.

Vierailija
466/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti-skitso lukee juhannuksena keskustelufoorumia, triggeröityy, haukkuu muita narsisteiksi ja väittää, ettei ole harhainen. Ok.

Vierailija
467/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti-skitso lukee juhannuksena keskustelufoorumia, triggeröityy, haukkuu muita narsisteiksi ja väittää, ettei ole harhainen. Ok.

Juurikin tämä.

Vierailija
468/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä.

Tämä juurikin.

Vierailija
469/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotku lapset on kyllä ihan hirveitä. Autistisia jankuttajia.

Vierailija
470/589 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä.

Juurta jaksaen juurikin.

Vierailija
471/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa vihjataan usein, että uhri leimaa muita kevyesti narsisteiksi. Omalla kohdallani voin kertoa, etten. Olen kohdannut neljä. Yksikään heistä ei ole exäni.

1) hlö lapsuudessa, on ammattilaisen diagnosoima

2) hlö, joka alkoi kiusata minua huomatessaan, että olen erilainen, "heikko". heikkous johtui siitä, että olin juuri menettänyt tärkeän ihmisen, tein siis surutyötä. tämän kiusaajan pahuus valkeni muillekin myöhemmin. itsellenikin, valitettavasti, moneen otteeseen uudelleen.

3) hlö, joka tappoi kostoksi lemmikkini

4) hlö, joka alko manipuloida minua eri keinoin ja käyttää hyväksi, oli jo kaiken kokemani jälkeen helppo tunnistaa tämä narsisti.

Kaikilla näillä lienee muutakin, sosiopatiaa tai psykopatiaa. Joten en leimaa ketään helposti narsistiksi. Lapsuuden kokemukseni auttavat minua tunnistamaan narsistit. Nykyisin elelen ihmisten, jotka ovat henkisesti terveitä ja kilttejä, ympäröimänä. Mutta myönnän, että nämä aiemmat kokemukset ovat jättäneet syviä traumoja, joita käsittelen yhä.

Narsistit ovat pahoja ja vaarallisia ihmisiä. Vähän vain ilkeät ihmiset painivat aivan eri kategoriassa, eikä näitä kahta kyllä sekoita toisiinsa.

Vierailija
472/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä keittiöpsykologeja, jotka osaavat diagnosoida mt-sairauksia yhtä hyvin kuin tehdä aivokirurgiaa.

Vierailija
473/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Vielä ei ole myöhäistä hypätä kaivoon, jos ne antipsykoosilääkkeet ei auta.

Entä montako kertaa väkivaltainen narsisti on itseäsi tai äitiäsi pahoinpidellyt, että tiedät siitä todellisuudesta jotain?

Tämä on vertaistukiketju narsisti-sanan liikakäytön ongelmille. Millä tavalla asia sinua koskettaa, että tulet tänne riehumaan? 

Entä montako kertaa väkivaltainen narsisti on itseäsi tai äitiäsi pahoinpidellyt, että tiedät siitä todellisuudesta jotain?

Tässä ketjussa ei ole kyse sinun äidistä ja isukista. Vaan naisista, jotka diagnosoi exiää narsisteiksi.

Vierailija
474/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kitkeränkatkeran naisen exä on olevinaan narsisti. Muotisana, jota viljellään nykyään ymmärtämättä edes alkeita siitä mitä se oikeasti tarkoittaa.

Vierailija
475/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen kitkeränkatkeran naisen exä on olevinaan narsisti. Muotisana, jota viljellään nykyään ymmärtämättä edes alkeita siitä mitä se oikeasti tarkoittaa.

Mitä "narsismi" oikeasti mielestäsi tarkoittaa?

Vierailija
476/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Lauerma kertoo narsisteista seuraavaa:

Narsistin itsetunto rakentuu suureellisten fantasioiden varaan.

Kumppanina vaikea. Joskus pinnallista viehätysvoimaa.

Ylimielisyys ja röyhkeys suojelevat ihmisen huonosti rakentuneen itsetunnon erittäin haavoittuvaa ydintä.

Tämä ihmistyyppi ei parane sillä, että heille annetaan jyrkkää palautetta, sanoo Lauerma.

Suuret käsitykset itsestä, saavutusten liioittelu.

Keskittyminen mielikuviin omasta rajattomasta menestyksestä, voimasta, rakkaudesta jne.

Usko omaan ainutlaatuisuuteen. Vain erittäin huomattavat henkilöt ja instituutiot ymmärtävät henkilön itsensä mukaan häntä. Tällaisen ihmisen on vaikea ottaa apua vastaan hyvältä terveyskeskuslääkäriltä. Hänhän näkee ympärillään vain kyvyttömiä, tyhmiä ihmisiä, valaisee Lauerma.

Korostuneen ihailun vaatiminen. Kokee ansaitsevansa erityiskohtelua.

Muiden hyväksikäyttö. Empatian puute.

Kateus tai uskomus siitä, että muut ovat kateellisia.

Vierailija
477/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannu Lauerma kertoo narsisteista seuraavaa:

Narsistin itsetunto rakentuu suureellisten fantasioiden varaan.

Kumppanina vaikea. Joskus pinnallista viehätysvoimaa.

Ylimielisyys ja röyhkeys suojelevat ihmisen huonosti rakentuneen itsetunnon erittäin haavoittuvaa ydintä.

Tämä ihmistyyppi ei parane sillä, että heille annetaan jyrkkää palautetta, sanoo Lauerma.

Suuret käsitykset itsestä, saavutusten liioittelu.

Keskittyminen mielikuviin omasta rajattomasta menestyksestä, voimasta, rakkaudesta jne.

Usko omaan ainutlaatuisuuteen. Vain erittäin huomattavat henkilöt ja instituutiot ymmärtävät henkilön itsensä mukaan häntä. Tällaisen ihmisen on vaikea ottaa apua vastaan hyvältä terveyskeskuslääkäriltä. Hänhän näkee ympärillään vain kyvyttömiä, tyhmiä ihmisiä, valaisee Lauerma.

Korostuneen ihailun vaatiminen. Kokee ansaitsevansa erityiskohtelua.

Nuo oireet sopii hyvin sinuun itseesi.

Vierailija
478/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Nuo oireet sopii hyvin sinuun itseesi.

Entä mitä "narsismi" oikeasti mielestäsi tarkoittaa?

Vierailija
479/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Kostonhaluinen

Katkeruus

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

Kuvittelu lain yläpuolella olemisesta

.Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kysees

Ja tämäkin lista hyvä kuvaus itsestäsi. Oltais kyllä muutenkin nuo oireet sinussa huomattu.

Vierailija
480/589 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Nuo oireet sopii hyvin sinuun itseesi.

Entä mitä "narsismi" oikeasti mielestäsi tarkoittaa?

Katso itseäsi peiliin niin näät narsistin. Ylimielinen, suurudenhullu, harhainen lapsen tasolle jäänyt jankkaaja. Sellainen narsisti sinä olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän