Uusi dokumenttisarja: Unelma Lapista
Kertoo ihmisistä, jotka muuttavat eri puolille Lappia unelmiensa perässä.
Ei vielä jaksot näkyvissä, mutta esitellään sarja
https://areena.yle.fi/1-50738953
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mies se koiramiehen kaveri oli? Siis käsitinkö oikein, että oli joku muusikko, joka oli ostanut Lapista mökin ja tullut sinne viettämään aikaansa?
Eikös heillä ole yhteisiä työhommia?
Minusta hän oli Petron työkaveri siitä uudesta tulevasta työpaikasta. Vai oliko kuitenkin vähän enemmän kuin kaveri...Jotain kemiaa olin aistivinani loppujaksoissa, tosi hyvä meininki heillä oli. Ja ainakin sen kaverin kohdalla tietty tutka vähän värähti. Pitäisi katsoa toiseksi viimeisen jakson kohta uudestaan jossa Petro puhui puhelimessa siitä.talon vuokraamisesta, sanoi jotain että ukkeli tulee kans. Kuka ja mitä ja minne...?
Vierailija kirjoitti:
Oliko Annamari hammaslääkäri vai mikä ammatiltaan? Olisi ollut kiva, jos muidenkin ammatteja olisi vähän avattu.
Olisikohan suuhygienisti? Mikäs Gritin ammatti oli? Siis rahoitusalalla, eli liekö ekonomi vai mikä? Mielestäni hänessä oli sellaista hyvää käytännön insinöörin ainesta, tykkäsi rakennella ja suunnitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mies se koiramiehen kaveri oli? Siis käsitinkö oikein, että oli joku muusikko, joka oli ostanut Lapista mökin ja tullut sinne viettämään aikaansa?
Minusta hän oli Petron työkaveri siitä uudesta tulevasta työpaikasta. Vai oliko kuitenkin vähän enemmän kuin kaveri...Jotain kemiaa olin aistivinani loppujaksoissa, tosi hyvä meininki heillä oli. Ja ainakin sen kaverin kohdalla tietty tutka vähän värähti. Pitäisi katsoa toiseksi viimeisen jakson kohta uudestaan jossa Petro puhui puhelimessa siitä.talon vuokraamisesta, sanoi jotain että ukkeli tulee kans. Kuka ja mitä ja minne...?
Sama kävi hetken mielessä, mutta tuskin kuitenkaan. Tämä toinen tyyppi oli sellainen tyylitajuinen kaveri, vaikutti mukavalta hänkin.
Just sain katsottua sarjan loppuun (ja juu, käyn töissäkin). Aivan ihana! Hyvin tehty, musiikki ja kuvaustapa sopivat yhteen, kukaan ei ärsyttänyt. Ainoa, joka harmitti ja itketti, on tämä helkkarin korona. Kuinka onnellisia olimmekaan ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kävi hetken mielessä, mutta tuskin kuitenkaan. Tämä toinen tyyppi oli sellainen tyylitajuinen kaveri, vaikutti mukavalta hänkin.
Karvalakki + pilottilasit + kylpytakki-kombolle 5/5. Myös lippis ja haalarit oli 5/5.
Vierailija kirjoitti:
Lapin matkailumainos, sattui vaan vähän huonoon saumaan.
Varmaan huomaat milloin on kuvattu. Jos haluaisivat matkailumainoksen, eivät näyttäisi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän lesbopari kutsui toisiaan rouviksi. Olisi aika erikoista (enkä tykkäis), jos mun mies kutsuisi rouvaksi, ihan etunimellä voi puhutella.
Petro oli kyllä niin symppis <3
Minusta oli hauskaa kun suomalainen Minna kutsui itseään äidiksi ja suomenruotsalainen Pernilla mammaksi sille lapselle! Hyvän oloiset vanhemmat mielestäni.
Käyttäjä1382 kirjoitti:
Kivaa katsoa. Petron luontoarvot ja vilpitön kanssakäyminen on ihanaa katsottavaa. Petrolle hyvään elämäään kuuluu se, että hänen koiransa elämänlatu on hyvää.
Ymmärrän Petroa 100 prosenttisesti. Hänen ja Rollen arkea katsoessani, aamuheräämisestä alkaen, on aivan samanlaista, mitä minulla ja rakkaalla koirallani.
Minulle voisi tarjota miljardin koirastani. Vastaisin, että ei ole myytävänä. Olen melko varma, että petrolla vastaus olisi sama.
Yhtä lailla kissa, tai mikä tahansa eläin, on samanlaisen rakkauden ja huolenpidon arvoinen. Tuo Rolle näyttää niin säyseältä, että voisi tulla hyvin toimeen kissan kanssa. Toisaalta, en tiedä, miten kissat viihtyvät pohjoisessa. Siellä pitää puuttua heti ja ottaa kissa turvaan, jos kissa jätetään luonnon armoille.
Ihanin oli kun hän heräsi koira vieressä ja koiran kuva puhelimessa!
Tunnistin Petrossa itseni, varsinkin sarjan alussa. Hänen oli vaikea hymyillä, hän oli hyvin uupunut ja hukassa. Jos pitäisi vetää hatusta joku syy, niin veikkaisin että on saattanut pitkä parisuhde kariutua, koko elämä mennyt uusiksi ja hullu työnteko ollut keino paeta sitä. Tämä siis vain spekulaatiotani. Mutta itsellä oli sama tilanne ja kun elämä osaltani oli peruuttamatta muuttunut, alkoi myös Helsinki ahdistaa. Joten pois oli lähdettävä. Tosin Savoon, ei Lappiin, mutta kuitenkin väljemmille vesille. Siitä se elämä järjestyi vähitellen uudelleen, toivottavasti myös Petrolla ja hyvältähän se jo näytti!
Vierailija kirjoitti:
Annamari ja Grit ovat lapin kansassa, mutta juttu on maksumuurin takana. Tietääkö joku, jäivätkö sittenkin rolloon?
Eivät jääneet.
Vierailija kirjoitti:
Raskas se minna.
Olihan se joo. Tosin ehkä tuota oli vähän leikattukin ja haluttu korostaa piirrettä. Hän kuitenkin sanoi, että Lappi on ollut parasta mitä elämässäni on tapahtunut heti TEIDÄN JÄLKEEN, ja tarkoitti Pernillaa ja lastaan. Että eiköhän tuo kuitenkin osaa lopulta pistää asiat tärkeysjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annamari ja Grit ovat lapin kansassa, mutta juttu on maksumuurin takana. Tietääkö joku, jäivätkö sittenkin rolloon?
Eivät jääneet.
Entä Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät jääneet.
Entä Suomeen?
onko Annamarin äiti elossa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän lesbopari kutsui toisiaan rouviksi. Olisi aika erikoista (enkä tykkäis), jos mun mies kutsuisi rouvaksi, ihan etunimellä voi puhutella.
Minusta oli hauskaa kun suomalainen Minna kutsui itseään äidiksi ja suomenruotsalainen Pernilla mammaksi sille lapselle! Hyvän oloiset vanhemmat mielestäni.
No jep. En tiedä miten heillä mene nyt, mutta vaikuttivat vähän samalta kuin mieheni ja minä, meidän keskinäistä huumoria on ihmisten vaikea ymmärtää. Ja yhdessä olemme olleet 20 vuotta, vieläpä niin, että mieheni on tullut minun ja lapseni perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australialainen mies on aivan ihana symppis♥️ Olen itkenyt liikutuksesta...😅
Aika laskelmoivan oloisia molemmat.
Minusta eivät olleet. Australiassa olemisen tapa on toinen kuin Suomessa. Jäyhyys ja tuppisuisuus eivät ole hyveitä tuolla päin maailmaa.
Pääsisikö Petrolle ja Rollelle emännäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät jääneet.
Entä Suomeen?
Googleta etunimet niin mediasta löytyy sukunimet ja googleta ne erikseen niin löytyy. Jos joku haluaa katsoa sarjan ensin niin en viitsi sanoa. Ihan julkista tietoa netissä, eivät ole sitä salailleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo ukkeli kuulostaa kivalta, sitä käytetään ihmisistä, jotka ovat itselle merkityksellisiä, mutta ei se automaattisesti mitään seksuaalista sisällä vaan syvää ja pyyteetöntä kaveruutta miesten välillä, kaunista.