Uusi dokumenttisarja: Unelma Lapista
Kertoo ihmisistä, jotka muuttavat eri puolille Lappia unelmiensa perässä.
Ei vielä jaksot näkyvissä, mutta esitellään sarja
https://areena.yle.fi/1-50738953
Kommentit (315)
Mikä mies se koiramiehen kaveri oli? Siis käsitinkö oikein, että oli joku muusikko, joka oli ostanut Lapista mökin ja tullut sinne viettämään aikaansa?
Jäivätkö Annamari ja Grit Suomeen? Annamari ei taitaisi päästä Ausseihin koronan takia, jos sinne maaliskuussa aikoisivat palata.
Muuttanut kirjoitti:
Moni luulee että Lapissa on halvat vuokrat. Niin luulin myös mutta tässä kun on oikeasti asuntoa hakenut Kemijärvi-Inari-akselilta niin 1100 omakotitalosta on TOSI halpa. Kunnan kaksiot-kolmiot on jo monin paikoin 600-800 euroa saati yksityisten. Asuntopula on suuri ja silloin on helppo pyytää isoja vuokria kun tarjontaa ei ole. Meillä kävi lopulta tuuri ja löytyi rivarikämppä 730 € jota paikallisetkin pitää tosi edullisena. Vanha ja täysin remontoimaton, mutta halpa.
Mitä Minnan ja Pernillan nykykuulumisiin tulee niin älkää huoliko, Pernilla on kyllä saanut tahtonsa läpi :D
Lapissa lämmitys vie paljon enemmän rahaa kuin etelässä. Sähkön hinta korkeampi, vaikka Lapin kosket valjastettu ja altaita rakennettu. Pitäisi olla toisinpäin.
Katsoin putkeen , tälle päivää ei ollutkaan sitten mitään televisiosta ohjelmaa minulle.
Aivan ihana sarja tämä Unelma Lapista .
Jk
On se kumma, että vaikka minulla on areena, ruutu+, c more, Netflix , katsomo - en löydä mielestäni ohjelmaa.
Mistä olen tykännyt:
- Unelma Lapista
Sohvaperunat ( siinä saa pika kattauksen ohjelmista, kannattako katsoa )
Unelmakoti ( osin)
Irtiotto oravanpyörästä
Talot huokuvat historiaa
Kun haikara lentää ohi
Theroux
Sairaanhoito-opisto
Suurperheen maalaiselämää
Tohtori Intiasta, kaikenkarvaiset ystäväni,
Kadonneita etsimässä, kadonneet perijät, tuntematon perillinen,
Lähde vielä kun voit ( aivan huippu sarja )
Sotalaiva: elämää merellä
Naissotilaat
SAS: erikoisjoukot
Uusi elämä kreikassa
The Handmaid’s tale-
Magnus ja Petski
Ja britti sarjat on katsottavia.
Sukuni salat, myyrä, maskeille singer, kuningattaret, Emmerdale, kuutamolla. Hayu realya seuraan joskus, ja kaikki love island pikakelauksella.
Arman ohjelmat ruutu+
Poliisit
Temptation island ( pikakelauksella )
Voice
Odotan selviytyjät ja farmi Suomi ohjelmaa ,
Pitkä lista , mutta kun on nähnyt noi , niin nyt ei sitten ole katsottavaa.
"Eivätkö he halunneet ostaa talon ja asuntojen myyntihinat esim. Kemijärvellä eivät päätä huimaa, Kemijärvihän ei tosin ole verrattavissa Ivaloon tai Kittilään."
Ketkä ihmeen HE? Minä puhuin vuokra-asuntojen kalleudesta, kun nimenomaan siitä oli puhetta.
Muuttaja kirjoitti:
"Eivätkö he halunneet ostaa talon ja asuntojen myyntihinat esim. Kemijärvellä eivät päätä huimaa, Kemijärvihän ei tosin ole verrattavissa Ivaloon tai Kittilään."
Ketkä ihmeen HE? Minä puhuin vuokra-asuntojen kalleudesta, kun nimenomaan siitä oli puhetta.
Katselin etuovesta tarjontaa, asuntoja ei juurikaan ole tarjolla ja aika kallista tai huonokuntoista asuntoa ( siis ne halvat asunnot).
Vierailija kirjoitti:
Niin onnellinen kun pääsin pois sieltä metsästä. Mikään ei ole teinille pahempaa, kuin lähimmälle bussipysäkille matkaa 6km.
Plus vielä pienet piirit, että kaikki varmasti tietää kaikki ja koulukiusausaaminen leviää laajalle.
Ihanaa asua anonyyminä pk seudulla, pavelut vieressä. Lapset kiittää.
Toi kiusaamisasetelma on kyllä mun havaintoni mukaan toisin päin. Pk-seudulla tuntemani kiusatut lapset kokee huomattavasti rajumpaa koulukiusaamista kuin pienemmissä pitäjissä.
Toivottavasti aussipari jää Suomeen, niin ei tarvitse koiraa jättää.
Joo, kiitos, kun kirjoititte tänne positiivisesti tästä, olin hyvin epäileväinen tästä, sillä vaikka Areenan tarjonnasta pidänkin, suomalaiset realitydokkarit eivät ole tehneet minuun Areenastakaan vaikutusta. Niihin on aina liittynyt ihme draamailua ja hakemalla haettu henkilöitä, jotka herättävät ikävää keskustelua henkilöitä kohtaan.
Tämä on ainakin tähän asti ollut ihanan tavallinen. Annamari on todella jalat maassa olevan oloinen ihminen, hänellä ja puolisollaan on selvästi hyvin samanlaiset arvot ja yhteinen huumori, Petro symppis ja kiltti ( ehkäpä juuri siksi aiemmassa väsyttänyt itsensä, kun ei ehkä ole osannut sanoa ei), ja Minna ja Pernilla vaikuttavat siltä, että heillä on sellainen keskinäinen huumori että se saattaa näin katsojalle näyttäytyä välillä jopa piikittelynä. Ja voihan olla, että ovat esim. kameran edessä olemisen kokeneet vieraana.
Pitää kyllä laittaa nyt Ylellekin palautetta, että ihana, että Suomessakin on tehty tällainen sympaattinen dokkarisarja. Sitä kaikkea sekoilua tulee muilta kanavilta ihan tarpeeksi.
Se porokoira Tove!! 😍😍😍😍❤️❤️ Voi että kumpa pysyisivät Suomessa niin saisivat olla Toven kanssa! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aussipari jää Suomeen, niin ei tarvitse koiraa jättää.
Voihan se koira jäädä siskon perheeseen tai isälle virikekoiraksi.
Muuttaja kirjoitti:
Naispari, etenkin Minna puhui talosta.
Australialainen mies on aivan ihana symppis♥️ Olen itkenyt liikutuksesta...😅
Mitkähän heidän ammatit on? Minnaa veikkaan opettajaksi.
Ja 1100 e on kyllä iso vuokra yksineläjälle, tuskin petrolla hirveä palkkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hieman höristin korviani kun se koiramies vuokrasi talon ja vuokra oli 1100 euroa kuukaudessa. Piti kalliina. Itse maksan 1200 euroa kk Helsingissä 52 neliöisestä kaksiosta :D
Taidan lähteä Lappiin..
ja meidän naapurista ( Jyväskylän keskusta n. 10 km) saa alle tonnilla vuokralle sata neliöisen kahdeksan vuotta vanhan omakotitalon isolla pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita Gritin kaltaisia miehiä löytää? Aivan upea ja varmasti aikanaan myös hyvä isä.
Unelmavävy, sanoisin, ja näkeehän sen Annamarin isästäkin, kuinka hyvin tulee Gritin kanssa juttuun🥰
Vierailija kirjoitti:
Mikä mies se koiramiehen kaveri oli? Siis käsitinkö oikein, että oli joku muusikko, joka oli ostanut Lapista mökin ja tullut sinne viettämään aikaansa?
Eikös heillä ole yhteisiä työhommia?
Vierailija kirjoitti:
Muuttaja kirjoitti:
Ketkä ihmeen HE? Minä puhuin vuokra-asuntojen kalleudesta, kun nimenomaan siitä oli puhetta.Naispari, etenkin Minna puhui talosta.
Lapissa voi vuokrata myös taloja.
En ole vielä katsonut tuosta kuin aloitusjakson, joten ei muuta voi kommentoida. Työn ja toimeentulon saaminen on täällä paljon vaikeampaa kuin kohtuhintaisen asunnon, jos sijainnilla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Australialainen mies on aivan ihana symppis♥️ Olen itkenyt liikutuksesta...😅
Aika laskelmoivan oloisia molemmat.
Vissiin Australiasta.