Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siinä mitään järkeä, että koronan takia on lapsella paljon poissaoloja ja sitten joutuu keskusteluun?

Vierailija
08.02.2021 |

Ilman näitä koronasääntöjä lapsi olisi ollut koulussa normaalisti, muutama poissaolo olisi tullut.
Nyt joka hiton niiskutuksestakin pitää jäädä pois ja sitten kysellään että mikä on ja sovitaan keskusteluja aiheesta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se on työelämässäkin.

On korona tai keuhkokuume tai mikä vaan äkillinen infektiosairaus.

2 viikkoa saikkua ja sen jälkeen huolenpitokeskusteluun, josta ei ole mitään hyötyä kellekään.

Vierailija
22/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisten vieroitushoitoon kuukausien jono

Toukokuussa kunnista alkoi tulla Kuntaliittoon viestiä, että lastensuojeluilmoitusten määrä on selkeästi vähentynyt. Sen uskottiin olevan seurausta siitä, että useimmiten ilmoituksia tekevät koulut olivat kiinni.

– Samaan aikaan osalla teini-ikäisistä päihteidenkäyttö ja pahoinvointi lisääntyivät kovasti. Heti syksyllä alaikäisten vieroitus- ja kuntoutushoidon paikoista oli jo kova pula. Näitä paikkoja nyt jonotetaan kolme tai neljäkin kuukautta.

Lastensuojelu ei ole muuttunut koko koronan aikana etätyöksi, mutta monien lastensuojeluasiakkaiden vanhemmat ovat päihde- ja mielenterveyspalveluiden käyttäjiä. Nämä palvelut muuttuivat koronan seurauksena monin paikoin etäpalveluiksi, jotka eivät ole tavoittaneet asiakkaita.

– Nyt tarvittaisiin kaikkein eniten jalkautumista perheisiin. Näin voitaisiin kartoittaa koko perheen tilannetta ja nähtäisiin, ovatko vanhemmat pysyneet päihde- ja mielenterveyspalveluiden piirissä ja onko lapsen koulu keskeytynyt. Näiden kotikäyntien määrä laski koronan aikana, kun monet eivät uskaltaneet päästää työntekijöitä kotiinsa, Puustinen-Korhonen kertoo.

Korona on ruuhkauttanut lastensuojelua – alaikäisten vieroitus- ja kuntoutushoitoon kuukausien jono https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007704898.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen tän keskustelun jo käynyt, tosin vain puhelimessa.. ilmeisesti sillä oli vaikutusta kuitenkin kun lapsi 9-10 oppilas, huolehtii läksyt jne niin ei tarvinnut kuin opettajan kanssa puhua.

Vierailija
24/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut haluavat varmistaa että lasten asiat ovat hyvin. heidän on myös pakko toimia niin, koska laki vaatii.

Mielestäni se on aivan oikein.

Eikö vanhemmat enää osaa käyttää omaa järkeään, jos lapsi niiskuttaa allergisen nuhan takia niin kouluun vaan.

Vierailija
25/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä keskustellaan, ainakin siitä onko terveyshuolia tai muita huolia. Mukana opettaja, terveydenhoitaja ja kuraattori.

Todella kurja fiilis jotenkin kun aina pyritään hoitamaan asiat hyvin. Odotin, kun opettaja soitti, että olisi sanonut että näin puhelimitse riittää koska koronan takia poissaolot, mutta ei.

Ja poissaolot 2 tuntia yli rajan.

Hei. Se on vain keskustelu, ei henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan vanhempana tai syytös että hoidat hommasi huonosti.

Miksi ihmiset on näin vainoharhaisia nykyjään? Iän kaiken esim. lasten koulupoissaoloja on selvitetty tietyn tuntimäärä jälkeen. Nykyisin pidetään tyyliin pahimpana mahdollisena loukkauksena jos tulee koulusta tai vaikka nyt sieltä lasusta syystä tai toisesta yhteydenotto. Yhyy, miksi pitää minun lapseni poissaoloja selvittää, kyllä opella pitäisi olla kristallipallo josta se näkee että ihan turhaan syyttää meitä!1!!

Vaikka juuri_teidän_perhe olisi perheen mallikappalr, ei mitään ongelmia johon tarvitsisi koskaan apua, niin niitäkin perheitä on, joista on ihan aiheellista palaveerata sen kuraattorin ja terveydenhoitajan kanssa. Ei sitä poissaolojen syytä voida tietää, ennenkuin asiasta keskustellaan! Ja kun hetken mietit, saatat ymmärtää miksi se pelkkä puhelinkeskustelu ei vanhemmat ja opettajan välillä riitä. Kun edelleen, sinä nyt voit olla ihan ok vanhempi, ja poissaolot tosiaan vaan koronasta johtuvia, mutta ihan hyvin poissaolot voisivat johtua ihan jostain muusta ja koronatilanne olisi vaan tekosyy. Pahimmillaan sinä voisit paiskia sitä lasta siellä kotona seinille ja poissaolot johtuisivat siitä... sillä usko tai älä, niitäkin vanhempia on, ja paljon. Puhelimessa vanhemman on todella helppo vaan keksiä tekosyitä, mutta sitten kun asioita käydään yksityiskohtaisemmin läpi, esim. nyt just vaikka opettajan, terkkarin, psykologin, vanhemman ja lapsen kanssa, sieltä voikin tulla esiin joku ihan muu syy pohjimmiltaan. Ja jos kotona olisi esim. väkivaltaa, eihän se toki siinä palaverissa välttämättä selviäisi, mutta esim. lapselle alentaisi kynnystä ottaa itse yhteyttä vaikka siihen kouluterkkariin. Tai ainakin niissä palavereissä mitä ihan samasta aiheesta (sairauspoissaolot) aikoinaan olin itse lapsen kanssa palaverissa, kyllä siellä lopuksi terkkari ja psykologi kertasivat lapselle että täältä ja täältä saa sitten apua ja heidät kiinni jos lapsesta tuntuu että kuitenkin jostain haluaisi puhua.

Joten älä tee palaverista isompaa ongelmaa kuin se on. Aikaahan siinä teidän kohdalla toki menee hukkaan, mutta so what. Seuraava palaveri jonka ne opettaja&th &psykologi pitää toisen perheen kanssa, voi sitten olla hyvinkin tärkeä siellä taustalla olevien isojen ongelmien vuoksi.

Vierailija
26/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä keskustellaan, ainakin siitä onko terveyshuolia tai muita huolia. Mukana opettaja, terveydenhoitaja ja kuraattori.

Todella kurja fiilis jotenkin kun aina pyritään hoitamaan asiat hyvin. Odotin, kun opettaja soitti, että olisi sanonut että näin puhelimitse riittää koska koronan takia poissaolot, mutta ei.

Ja poissaolot 2 tuntia yli rajan.

Hei. Se on vain keskustelu, ei henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan vanhempana tai syytös että hoidat hommasi huonosti.

Miksi ihmiset on näin vainoharhaisia nykyjään? Iän kaiken esim. lasten koulupoissaoloja on selvitetty tietyn tuntimäärä jälkeen. Nykyisin pidetään tyyliin pahimpana mahdollisena loukkauksena jos tulee koulusta tai vaikka nyt sieltä lasusta syystä tai toisesta yhteydenotto. Yhyy, miksi pitää minun lapseni poissaoloja selvittää, kyllä opella pitäisi olla kristallipallo josta se näkee että ihan turhaan syyttää meitä!1!!

Vaikka juuri_teidän_perhe olisi perheen mallikappalr, ei mitään ongelmia johon tarvitsisi koskaan apua, niin niitäkin perheitä on, joista on ihan aiheellista palaveerata sen kuraattorin ja terveydenhoitajan kanssa. Ei sitä poissaolojen syytä voida tietää, ennenkuin asiasta keskustellaan! Ja kun hetken mietit, saatat ymmärtää miksi se pelkkä puhelinkeskustelu ei vanhemmat ja opettajan välillä riitä. Kun edelleen, sinä nyt voit olla ihan ok vanhempi, ja poissaolot tosiaan vaan koronasta johtuvia, mutta ihan hyvin poissaolot voisivat johtua ihan jostain muusta ja koronatilanne olisi vaan tekosyy. Pahimmillaan sinä voisit paiskia sitä lasta siellä kotona seinille ja poissaolot johtuisivat siitä... sillä usko tai älä, niitäkin vanhempia on, ja paljon. Puhelimessa vanhemman on todella helppo vaan keksiä tekosyitä, mutta sitten kun asioita käydään yksityiskohtaisemmin läpi, esim. nyt just vaikka opettajan, terkkarin, psykologin, vanhemman ja lapsen kanssa, sieltä voikin tulla esiin joku ihan muu syy pohjimmiltaan. Ja jos kotona olisi esim. väkivaltaa, eihän se toki siinä palaverissa välttämättä selviäisi, mutta esim. lapselle alentaisi kynnystä ottaa itse yhteyttä vaikka siihen kouluterkkariin. Tai ainakin niissä palavereissä mitä ihan samasta aiheesta (sairauspoissaolot) aikoinaan olin itse lapsen kanssa palaverissa, kyllä siellä lopuksi terkkari ja psykologi kertasivat lapselle että täältä ja täältä saa sitten apua ja heidät kiinni jos lapsesta tuntuu että kuitenkin jostain haluaisi puhua.

Joten älä tee palaverista isompaa ongelmaa kuin se on. Aikaahan siinä teidän kohdalla toki menee hukkaan, mutta so what. Seuraava palaveri jonka ne opettaja&th &psykologi pitää toisen perheen kanssa, voi sitten olla hyvinkin tärkeä siellä taustalla olevien isojen ongelmien vuoksi.

Siinä ei edelleenkään ole minkään valtakunnan järkeä.

Ja miksi ap:n pitäisi jotenkin AUTTAA jotakuta kuvitteellista toista perhettä? Koko tämä teidän huolihysterianne on täysin SAIRASTA!

Vierailija
27/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulut haluavat varmistaa että lasten asiat ovat hyvin. heidän on myös pakko toimia niin, koska laki vaatii.

Mielestäni se on aivan oikein.

Eikö vanhemmat enää osaa käyttää omaa järkeään, jos lapsi niiskuttaa allergisen nuhan takia niin kouluun vaan.

Niin, minä olen se äiti jonka lapsi oli etäopetuksessa, mutta joka lapsi käskettiin silti pitämään esitelmänsä kouluun ja joka kyyti lapsensa sinne 15 kilsan päähän ja jonka lapsi sitten passitettiin kuitenkin kotiin ilman sitä esitelmän pitoa koska se allerginen nuha.

Mielestäni minulla oli omaa järkeä paljonkin, sen sijaan missään muussa tässä ei mitään järkeä ollutkaan.

Vierailija
28/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla vanhempi kun aina teet jotain väärin.

Ollaan huolissaan jos on koulusta pois, sitten jos mennään vähäisissä oireissa, saa koko yhteiskunnan vihat niskaansa.

Maailman vaikein työ: lasten kasvatus. Teet niin tai näin, teet kuitenkin väärinpäin. Suurin osa tuosta työstä on äitien harteilla. Pitäiskö meidän äitien olla jämäkämpiä ja kuunnella vähemmän muiden arvosteluja? Sanotaan suoraan että lapsi on pois koulusta koronan vuoksi. Jos opettaja, yliopiston käynyt ihminen, ei asiaa ymmärrä, hänellä se ongelma on.

Siis missä tässäkin te näette arvostelua? Lapsi on poissa xx tuntia, ja x tuntia on raja, jolloin tulee selvittää poissaolojen syytä tarkemmin. Ihan kaikilta. Mitä ihmeen arvostelua se on?

Mitä ihmeen uniikkeja lumihiutaleita te kuvittelette perheidenne kanssa olevanne, että teitä ei tämmöisien selvitysten pitäisi koskea? Pitäisiköhän teidän joka paikassa arvostelua näkevien äitien oikeasti olla jämäkämpiä siinä suhteessa, että ettette kaikessa näkisi sitä arvostelua ja kritisointia, joka on pohjimmiltaan ihan vaan siellä teidän omassa surkeassa itsetunnossanne.

Hitto että on opettajankin työ varmaan raskasta tälläisten vanhempien kanssa:

"hei, soittelen kun teidän jannica-jasmicalla on nyt tuo poissaolojen määrä mennyt sen rajan yli, että pitäisi yhdessä pitää vähän palaveria että onhan varmasti...."

"No siis hei korona, sillä on ollut nuhaa niin ei oo päässyt kouluun, johan mä olen ne wilmaan kuitannut"

"Joo, ymmärrän, ikäväähän se on kun joka nuhasta joutuu jäämään kotiin, mutta tosiaan aina kun tietyn tuntimäärän yli menee nuo poissaolotunnit niin täytyy kuitenkin tarkemmin selvittää asiaa, että katsotaan siinä palaverissa pari asiaa läpi, toki jos kaikki on vaan noita rajoituksista johtuvia poissaoloja niin sitten palaverihan ei aiheuta mitään jatkossa ja kaikki on ok...."

"Siis väitätkö sä että se wilmaan merkkaaminen ei riitä, häh? Mitä mä nyt olen muka tehnyt väärin, ihan varmasti on syynä ollut vaan nuo typerät rajoitustoimet, joka pirun nuhasta jäätävä kotiin, kyllä mä olen niin tarkkaan yrittänyt rajoituksia noudattaa ja parhaani tehdä vanhempana, törkeää kun tällä tavalla epäillään! Sitten jos jannica-jasmica olis tullut nuhassa kouluun niin siitäkin olis arvosteltu, nih! Mä olen hyvä vanhempi, turha väittää muuta! On se kumma kun kaikesta pitää aina arvostella ja päästä puuttumaan perheen sisäisiin asioihin!!! Ihan turha palaveri, ei tulla!!!"

Jooooh.

Vierailija
29/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan huolissaan jos on koulusta pois, sitten jos mennään vähäisissä oireissa, saa koko yhteiskunnan vihat niskaansa.

Maailman vaikein työ: lasten kasvatus. Teet niin tai näin, teet kuitenkin väärinpäin. Suurin osa tuosta työstä on äitien harteilla. Pitäiskö meidän äitien olla jämäkämpiä ja kuunnella vähemmän muiden arvosteluja? Sanotaan suoraan että lapsi on pois koulusta koronan vuoksi. Jos opettaja, yliopiston käynyt ihminen, ei asiaa ymmärrä, hänellä se ongelma on.

Siis missä tässäkin te näette arvostelua? Lapsi on poissa xx tuntia, ja x tuntia on raja, jolloin tulee selvittää poissaolojen syytä tarkemmin. Ihan kaikilta. Mitä ihmeen arvostelua se on?

Mitä ihmeen uniikkeja lumihiutaleita te kuvittelette perheidenne kanssa olevanne, että teitä ei tämmöisien selvitysten pitäisi koskea? Pitäisiköhän teidän joka paikassa arvostelua näkevien äitien oikeasti olla jämäkämpiä siinä suhteessa, että ettette kaikessa näkisi sitä arvostelua ja kritisointia, joka on pohjimmiltaan ihan vaan siellä teidän omassa surkeassa itsetunnossanne.

"hei, soittelen kun teidän jannica-jasmicalla on nyt tuo poissaolojen määrä mennyt sen rajan yli, että pitäisi yhdessä pitää vähän palaveria että onhan varmasti...."

"No siis hei korona, sillä on ollut nuhaa niin ei oo päässyt kouluun, johan mä olen ne wilmaan kuitannut"

"Joo, ymmärrän, ikäväähän se on kun joka nuhasta joutuu jäämään kotiin, mutta tosiaan aina kun tietyn tuntimäärän yli menee nuo poissaolotunnit niin täytyy kuitenkin tarkemmin selvittää asiaa, että katsotaan siinä palaverissa pari asiaa läpi, toki jos kaikki on vaan noita rajoituksista johtuvia poissaoloja niin sitten palaverihan ei aiheuta mitään jatkossa ja kaikki on ok...."

"Siis väitätkö sä että se wilmaan merkkaaminen ei riitä, häh? Mitä mä nyt olen muka tehnyt väärin, ihan varmasti on syynä ollut vaan nuo typerät rajoitustoimet, joka pirun nuhasta jäätävä kotiin, kyllä mä olen niin tarkkaan yrittänyt rajoituksia noudattaa ja parhaani tehdä vanhempana, törkeää kun tällä tavalla epäillään! Sitten jos jannica-jasmica olis tullut nuhassa kouluun niin siitäkin olis arvosteltu, nih! Mä olen hyvä vanhempi, turha väittää muuta! On se kumma kun kaikesta pitää aina arvostella ja päästä puuttumaan perheen sisäisiin asioihin!!! Ihan turha palaveri, ei tulla!!!"

Jooooh.

KORONA.

Ei eletä normaaliaikaa.

Ongelma on se että on ohjeet A joita noudattamalla joutuu allikkoon B.

Se on YKSISELITTEISESTI TÖRKEÄÄ.

Vierailija
30/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltaja näkee vain oman lapsensa, opettajat satoja lapsia koulussa. Saikuttajia on moneen lähtöön: osa saikuttaa, kun on koe tiettynä päivänä tai lähtee ennen koetta kotiin, kun iski päänsärky/mahakipu. Osa vanhemmista kuittaa selvät lintsaukset ja pommiin nukkumiset lukuisiakin kertoja hyväksytyiksi poissaoloiksi tai sairastumisiksi. Siinä tehdään karhunpalvelus. Hyväksyt saikut erottaa jo siitä, että huoltajaa sekä oppilasta kiinnostaa, mitä koulutehtäviä voisi tehdä, varsinkin jos sairaus pitkittyy mutta oppilas voi silti tehdä kotona tehtäviä. Koronan vuoksi karanteeniin määrätyt käyvät etäkoulua aivan normaalisti.

Vierailija
31/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooooh.

KORONA.

Ei eletä normaaliaikaa.

Ongelma on se että on ohjeet A joita noudattamalla joutuu allikkoon B.

Se on YKSISELITTEISESTI TÖRKEÄÄ.

Opettajan virkavelvollisuus on huolehtia myös poissaoloista. Se on päivänselvää. Jos joku ottaa siinä herneen nenään, syy ei ole opettajan.

Vierailija
32/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei allergikon vanhempi älyä käyttää asianmukaisia lääkkeitä lapsellaan? Antihistamiinia tablettina ja Nasonexia nenäsuihkeena. t.allergikko opettaja

Vierailija
33/33 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse noudatan ohjeita lasten poisjäännistä ja odotan milloin sossut pelmahtaa tänne kahville. Sen sijaan luokassa on yskijöitä ja rökijöitä terveiden joukossa, eivät jää koulusta yskäisinä pois. Kätevää näin vältellä sossuja, kun ei poissaoloja näille tule. Hieno järjestelmä! 

Kivasti ovat häiriintyneet koko järjestelmä kun ylhäältä käskevät.

Maasta olisi poissa koko virus jos ajoissa olisivat rajat sulkeneet,

jos viime vuonna olisivat tukahduttaneet,

ja olisi poissa parin kuukauden päästä jos nyt tukahduttaisivat. Vielä joulukuussa olisi riittänyt jokin kolmisen viikkoa kun ei vielä uusia muunnoksia ollut maassa. Parin kuukauden päästä ei enää pari kuukautta riitä, lisää kuolleita, lisää tekosyitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä