Luminen talvi saa mut hiukan inhoamaan koiranomistajia.
Vaikka siis koirista pidänkin, niin en voi ymmärtää joitain koiranomistajia. Miten lumi antaa tekosyyn olla keräämättä niitä oman karvakuonon pökäleitä pois teiden varsilta ja pahimmillaan toisten pihoilta? Onhan näitä ympäri vuoden joille ei kuulu kakkojen kerääminen, mutta lumisena talvena niitä läjiä ilmaantuu kyllä enemmän ja keskemmälle kulkuväyliä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä roskiksia olisi enemmän, niin voisi olla mielekkäämpää kerätä. Itse lenkkeilytän koiraani hyvin suositulla ulkoilualueella, jossa käy paljon koiria.
Lenkki on 5km, matkan varrella ei ole yhtäkään roskista, ei ainoatakaan.Mulla iso koira ja en ala sen jätöksiä 5km kädessäni kuljettamaan, joten jäävät tasan siihen, mihin koira ne tekee. Joskus kerään ja heitän pussissa pidemmälle, super ekologista. Maatuvan tavaran sullominen muovipussiin on vaan typerää.
Ja niin, kyllä sitä kakkelia on muinakin vuodenaikoina ihan yhtä paljon, se vain maatuu nopeammin.
Olenkin ihmetellyt maahan jätettyjä paskapusseja, että mikähän v**n logiikka siinä on vaivautua keräämään paskat muovipussiin ja jättää ne sitten maastoon. No, nyt selvisi sekin, perkeleenmoinen piittaamattomuus ja laiskuus yhdistettynä selvästikin jonkinasteiseen tyhmyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä roskiksia olisi enemmän, niin voisi olla mielekkäämpää kerätä. Itse lenkkeilytän koiraani hyvin suositulla ulkoilualueella, jossa käy paljon koiria.
Lenkki on 5km, matkan varrella ei ole yhtäkään roskista, ei ainoatakaan.Mulla iso koira ja en ala sen jätöksiä 5km kädessäni kuljettamaan, joten jäävät tasan siihen, mihin koira ne tekee. Joskus kerään ja heitän pussissa pidemmälle, super ekologista. Maatuvan tavaran sullominen muovipussiin on vaan typerää.
Ja niin, kyllä sitä kakkelia on muinakin vuodenaikoina ihan yhtä paljon, se vain maatuu nopeammin.
Ei hemmetti mikä idiootti on taas hihnan toisessa päässä. Suunnittele reittisi niin että sen varrella on niitä roskiksia. Sitä paitsi kun otat koiran, otat myös vastuun asialliseen toimintaan sen ulosteiden kanssa.
Joo, noita riittää. Ja vastuu siirretään aina muille. Kyllähän mä muuten, mutta kun roskiksia ei ole tuotu just MINUN käyttämälle tien pätkälle kolmen metrin välein. Kun ne muut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti mikä idiootti on taas hihnan toisessa päässä. Suunnittele reittisi niin että sen varrella on niitä roskiksia. Sitä paitsi kun otat koiran, otat myös vastuun asialliseen toimintaan sen ulosteiden kanssa.
Joo, noita riittää. Ja vastuu siirretään aina muille. Kyllähän mä muuten, mutta kun roskiksia ei ole tuotu just MINUN käyttämälle tien pätkälle kolmen metrin välein. Kun ne muut...
Se, ettei mainitulla ”ulkoilualueella” ole yhtään roskista, viittaa hyvin vahvasti siihen, ettei siellä saisi edes koiria ulkoiluttaa.
Olen samaa mieltä ja olen koiranomistaja.
Ollaan asuttu vuosia mukavalla alueelle jossa ei ole koirankakka tai pissa ongelmaa. Me lenkitetään koiria metsässä suurimmaksi osaksi ja keräämme jäljet. Myöskin kaikki katsomme ettei koirat pissaa kenenkään pihaan tai pihatielle.
Nyt jouduimme muuttamaan parin kilometrin päähän putkiremontin takia ja täällä on aivan järkyttävä meininki. Koirankakkaa aivan joka puolella. Koirat pissaavat pihoihin ja jalankulkuväylille... Ja tämä on omakoti, - rivitaloaluetta, jossa on paljon lapsiperheitä.. Miten voi olla niin vaikeaa kerätä jätökset ja lenkittää sitä koiraa muuallakin kuin talojen pihoissa??
Minun koirani sai maistettua pari kikkaretta muutama talvi sitten ja siitä alkoi aikamoinen eläinlääkärirumba ja oltiin välillä nesteytyksessäkin ripuloinnin ja oksentelun takia. Tämä kaikki siis alkoi lähes heti tuon kakan maistelun jälkeen ja osasin laskea 1+1. Eläinlääkäri sanoi, että syynä todennäköisesti juuri tuo toisen koiran ulosteesta saatu pöpö, joka jylläsi sitkeästi elimistössä. Jos jotkut koiranomistajat eivät osaa ajatella esteettisiä haittoja, niin ajattelisivat edes niitä toisten koiria. Kerään oman koiran jätökset AINA enkä koskaan päästä toisten ihmisten tonteille tai postilaatikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei mainitulla ”ulkoilualueella” ole yhtään roskista, viittaa hyvin vahvasti siihen, ettei siellä saisi edes koiria ulkoiluttaa.
No sehän tietenkin tarkoittaa sitä, että sinne on siis mentävä, jotta saa mussuttaa roskisten puutteesta, eikä tarvitse keräillä kasoja. So simple!
Sama ihmistyyppi menee koiran kans hiihtoladuille, koska muualla metsässä on lunta. Kun lumi sulaa, mennään taas sinne toisten pihoille, kun metsä ei enää kiinnostakaan. Onneksi en harrasta hiihtoa, vois kuulua metsästä laturaivoa.
Mun yks kaveri, oikea vastuullinen eläin ihminen, paskatti koiransa lähimetsään... Jossa kylän päiväkodin lapset leikkivät mörrimetsää ja joka muutenkin on suosittu majanrakennus, leikki ja oleskelupaikka.
Kato ku metsästä ei tarvi kerätä... Oli pakko opastaa et arvaa onko lapsilla kiva kontata noissa pökäleissä piilosta leikkiessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kans aivan totta. Meillä päin tuossa ulkoilureitillä on edes joskus roskiksia, mutta jos lähtee enemmän asuinalueen puolelle niin siellä ei ole kuin ehkä bussipysäkeillä. Oman pihan sekäjäteroskikseenhan voi hankkia sellainen koirankakkaroskis-tarran, jolloin koiranomistajat tietävät, että kyseiseen roskikseen saa nakata sen kakkapussin. Täällä päin noita on muutama ja kuulema niiden lähistöltä on siivottu kakat paremmin.
Roskiksista olisi kyllä muutenkin hyötyä. Ei näemmä noita muitakaan roskia jakseta kantaa seuraavalle roskikselle asti kun tienposket täynnä muoviroskaa.
Pyytäkää omasta kunnasta. Minä olen saanut toivottua vuosien aikana 5 lisäroskista niihin paikkoihin, joissa lenkkeilen. Muistakaa mainita, että eivät siirrä entisiä, sillä sitäkoettavat ekana säästääkseen kuluja.
Sama täällä. Asun pienkerrostalossa ja kun lumet tulivat, tuli selväksi joidenkin asukkaiden kusettavan koiriansa pihassa jopa aivan oven edessä ja kulkureiteillä. Keskellä lumisia kävelyreittejä on keltaista lunta ja pökäleitä. Ja niitä on paljon. Muutamat hätälirut ymmärtäisi, mutta jätöksiä on älytön määrä. Lisäksi olen aiemmin nähnyt kuinka koiria pidetään pihassa tarpeilla eikä ulkoiluttajilla ole edes aikomusta käydä pihan ulkopuolella, mutta nyt lumien tultua piha näyttää törkeän siivottomalta. Hulluinta asiassa on että erinomaiset leveät ulkoilureitit hoitamattomine niittyineen (eli ei ole pakko kerätä jätöksiä) alkavat heti taloyhtiön pihan nurkalta ja niitä on kymmeniä kilometrejä. Laiskat koiranomistajat (vaiko asennevammaiset) eivät jaksa kävellä viittäkymmentä metriä viedäkseen koiransa tarpeilleen. Tämä pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Mun yks kaveri, oikea vastuullinen eläin ihminen, paskatti koiransa lähimetsään... Jossa kylän päiväkodin lapset leikkivät mörrimetsää ja joka muutenkin on suosittu majanrakennus, leikki ja oleskelupaikka.
Kato ku metsästä ei tarvi kerätä... Oli pakko opastaa et arvaa onko lapsilla kiva kontata noissa pökäleissä piilosta leikkiessään.
No metsiä saavat kaikki käyttää, eikä sieltä tarvitse koiran jätöksiä keräillä. Löytyy myös peuran, ketun ja röllipeikonkin kakkaa :D Metsä ei ole valjastettu päiväkodin käyttöön. Kunta voi halutessaan rajata tietyn alueen ja aidata, sekä asentaa kieltokyltit koirille. Raivostuttaa koirankakat kävellessä kengänpohjissa, mutta tuo on jo vainoa. Johonkin niidenkin on saatava vapaasti tarpeensa tehdä ja luonnossa kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt maahan jätettyjä paskapusseja, että mikähän v**n logiikka siinä on vaivautua keräämään paskat muovipussiin ja jättää ne sitten maastoon. No, nyt selvisi sekin, perkeleenmoinen piittaamattomuus ja laiskuus yhdistettynä selvästikin jonkinasteiseen tyhmyyteen.
Minä olen tehnyt näin. Keräsin tielle päätyneet kakat pussiin jotta kukaan ei astu päälle. Jätin pussin sivuun ja käytiin kiertämässä pellot. Tiesin ettei sen reitin ulkoilureitin varrella ole yhtäkään roskista. Pellot kierrettyä otin pussin mukaani ja jätin roskikseen.
Pahoittelut jos pussi sattui olemaan minun jäljiltä siinä.
On vain hölmöä kiertää lenkkiä kakkapussi kädessä kun tietää ettei roskista ole kun vasta paluumatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No metsiä saavat kaikki käyttää, eikä sieltä tarvitse koiran jätöksiä keräillä. Löytyy myös peuran, ketun ja röllipeikonkin kakkaa :D Metsä ei ole valjastettu päiväkodin käyttöön. Kunta voi halutessaan rajata tietyn alueen ja aidata, sekä asentaa kieltokyltit koirille. Raivostuttaa koirankakat kävellessä kengänpohjissa, mutta tuo on jo vainoa. Johonkin niidenkin on saatava vapaasti tarpeensa tehdä ja luonnossa kulkea.
Onhan esim hoidetut alueet pyhitetty kakalta, järkevä ihminen ymmärtää, että just siellä missä muksut pyörii ei oo soveliasta kakattaa koiraa. Se on järkevän koiraihmisen merkki et ymmärtää käydä vähän pidemmällä lenkillä. Itseasiassa koirastaan välittävä ihminen viekin koiransa vähän kauemmas.
Sama, meillä on oma takapiha kadulle päin, ihan liian monta kertaa on ollut paskakasa suoraan portin edessä, kun jäisi tuo idiootti itse teossa kiinni joskus.... Meidän katu sattuu vielä olemaan sellainen että toisella puolella ei ole taloja ollenkaan ja molemmin puolin kevyenliikenteenväylä, mutta kun on pakko paskattaa ja kusettaa koirat juuri sinne puolelle missä pihat on. Pahimmat päästävät koiransa liehumaan fleksissä toisten pihoille, jos ei porttia ole.