Luminen talvi saa mut hiukan inhoamaan koiranomistajia.
Vaikka siis koirista pidänkin, niin en voi ymmärtää joitain koiranomistajia. Miten lumi antaa tekosyyn olla keräämättä niitä oman karvakuonon pökäleitä pois teiden varsilta ja pahimmillaan toisten pihoilta? Onhan näitä ympäri vuoden joille ei kuulu kakkojen kerääminen, mutta lumisena talvena niitä läjiä ilmaantuu kyllä enemmän ja keskemmälle kulkuväyliä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Ja sit vielä ihmetellään, miksi koiria myrkytetään... Kusen ja paskan lisäksi ulvovat ja louskuttavat naapureiden mitat täyteen.
Psykopaattikin löysi tiensä keskusteluun. Ota lääkkeesi!
Luulin asuvani ihan fiksujen ihmisten alueella, täällä on paljon koiria ja ennen en ole kakkoihin törmännyt näin usein. Nyt tuntuu polut olevan miinoitettuja jätöksillä. Hirveän näköistä ja ”kiva” lasten kanssa mennä pulkkamäkeen sitä ainoaa polkua pitkin josta sinne pääsee kun polulla läjiä muutaman metrin välein. Miksi niitä ei voi kerätä?? Koiraveroa kannatan minäkin.
Naapuri kerrostalon edessä n 2m ulko-ovelta on muovinen ” varokaa putoavaa lunta” - kyltti ja se kyltti ja kyltin ympäristö aivan keltaisena pissasta. Metsään siitä n 10 metriä, mutta se tuntuu olevan liian pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Koirat kuseksii kesät talvet. Tykkäättekö koirista vain lumettomina kuukausina?
Paskan keräämättä jättäminen ei kyllä ole asiallista.
Meillä rivitaloyhtiössä kadun vieressä ohikulkijat päästävät koiransa monen metrin päähän, eli sen taluttimen maksimiin, joten ne kuseksivat jopa ovipieliin, jos et ole itse pihassa seuraamassa tilannetta. Sitten toki pysytään siellä kadulla.
Pari komeaa tuijaakin tuhoutui ja pihan angervojen aluset täynnä paskaa. Talvella odotellaan lunta, kun ne kinokset sinisen puutalon ympärillä ovat niin kauniit, hetken. Tunti, niin on merkkailu alkanut. Ja voi kuinka ne koiranomistajat oikein nauttivat, kun saavat ihastella sitä keltaisten läikkien kirjavaa lumivallia. Lapsemme tykkäisivät kyllä leikkiä omalla pihalla ja tehdä lumilinnan!!!!!!!
Me hoidetaan niitä pensaita ja kasveja. Hanskat ja saappaat samoin aina Fifin jätöksissä.
Roskisten edessä (kulman takana näkymättömissä) talon kulmat keltaisina ja valtavat kasat aina kun menet jätteitäsi viemään. Ensin kuitenkin saat lapioida ne sonnat pois. Mä olenkin heittänyt takaisin kadulle. Niin metsä vastaa.
Ja itsellä ollut koiria kaksikymentä vuotta, aina kikkareet kerätty, eikä kuseteta kulkuväylille. Noloa, kun vieressä isot metsäalueet ja talottomia alueita, niin joka aamu tullaan automaattisesti metrin päähän meidän pihaan koiran kans.
ei muute maadu pian kirjoitti:
no jo taas! Koiranpaskat maatuu mutta jengi heittelee kasvosuojuksia pitkin poikin!
Oisin huolissani ennemmin siitä!
Osa varmaan heittää joo maahankin mutta enimmäkseen tuuli ja linnut niitä kuljettaa. Roskikset on täynnä ja ihmiset ei tunge niitä sinne kunnolla. Varikset niitä repii sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit vielä ihmetellään, miksi koiria myrkytetään... Kusen ja paskan lisäksi ulvovat ja louskuttavat naapureiden mitat täyteen.
Psykopaattikin löysi tiensä keskusteluun. Ota lääkkeesi!
Eikö mitään muuta ole tarjota keskusteluun? Yksinkertaisen ihmisen merkki tuo "Ota lääkkeet" ja vielä psykopaattikin. Kenties narsistikin? Kyynel ja jaksuhali? Voimia? Osu ja uppos? Tyhmyys huipussaan. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu koirankarvojen kitkijöille. Joku repii puudelistaan valkoista nöyhtää ja levittelee sitä ympäri puistoja kesäisin. Häpeä!
Mua tämä ei juurikaan haittaa. Aina ajattelen, että joku lintu tai orava on onnessaan, kun löytää hyvää pehmikettä pesäänsä. :D
Tosi hyvännäköistä seurattavaa, kun linnut hyppii pesän ja koiran karvojen välillä. On tullut seurattua.
Vierailija kirjoitti:
Itse koiranomistaja (2 terrieriä), ja se pussien matkassa pitäminen ei ole vaikeata, eikä selkä voi olla niin jäykkä, ettei siihen toimitukseen taivu. Minulla on ollut koiria vuodesta -89 ja isoilla aloitin, ja silloinkin opetin koiran paskantamaan ojan pohjalle ajatuksella että siellä ei kukaan kävele, talvella keräsin.
Isojen koirien omistavat varsinkin näyttävät olevan sitä mieltä, että heillä on oikeus sotkea. Koira ei sille paskantamiselleen mitään voi, mutta omistaja voi siivota sotkut. Jos kerran koiran olet ottanut, niin hoida myös sotkut.
Mä kerään myös - aina. Meillä on täällä asuinalueella niin paljon pikkulapsia, että jos koira ojaan menisi kakalle, niin keräisin sieltäkin. Onneksi ei ole mun koiraa opetettu menemään ojaan kakalle. On paljon helpompi kerätä ne kikkareet siitä tienreunasta.
Pisuille ei valitettavasti voi mitään, mutta portinpieliin en anna pissiä. Kyseessä on tosin narttukoira, joka pissii maahan, eikä seiniin ja aitoihin.
Miettikää asioita kestävän kehityksen ja ympäristön hyvinvoinnin näkökulmista. Koirankakan jättäminen maahan maatumaan & kasvien lannoitteeksi on ympäristölle ystävällisempää kuin sen pakkaaminen muovipussiin ja kuskaaminen kaatopaikalle.
Talviaikaan monikaan koira ei halua p*skantaa lumihankeen ihan luonnollisesta syystä. Juuri siksi omistajalla pitäisi olla se kakkapussi mukana, johon kerää p*skat! Välinpitämätöntä olla keräämättä myös toisia koiria ajatellen. Kukaan ei varmastikaan halua lenkin päätteeksi pestä omaa koiraansa toisen koiran ulosteista tai pahimmassa tapauksessa toinen koira saa jopa hengenvaarallisen vatsapöpön.
Miksi inhoat myös niitä koiranomistajia, jotka keräävät pökäleet?
Meidän puolivuotias saksanpaimen ei ole kertaakaan kakkinut tielle tai muulle kulkuväylälle, vaan tekee tarpeet ojaan tai sivummalle lumihangesta riippumatta. Kahvaan minä sinne ojaankin pökäleet hakemaan. Jos mennään metsään, kakkii sinne.
Kulkuväylillä näkyy lähes poikkeuksetta pikkukoirien jätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää asioita kestävän kehityksen ja ympäristön hyvinvoinnin näkökulmista. Koirankakan jättäminen maahan maatumaan & kasvien lannoitteeksi on ympäristölle ystävällisempää kuin sen pakkaaminen muovipussiin ja kuskaaminen kaatopaikalle.
Toisaalta taas pentukoira voi syödä paskan ja saada ripulin. illoin pitää saastuttaa ajamalla eläinlääkäriin tai vähintään apteekkiin hakemaan tehtaissa tehtyjä ei niin ympäristöystävällisiä lääkkeitä pakattuna muoviin ja folioon, jotta vatsa saadaan kuntoon. Lisäksi voi tarvita loishäädön.
Jos niitä roskiksia olisi enemmän, niin voisi olla mielekkäämpää kerätä. Itse lenkkeilytän koiraani hyvin suositulla ulkoilualueella, jossa käy paljon koiria.
Lenkki on 5km, matkan varrella ei ole yhtäkään roskista, ei ainoatakaan.
Mulla iso koira ja en ala sen jätöksiä 5km kädessäni kuljettamaan, joten jäävät tasan siihen, mihin koira ne tekee. Joskus kerään ja heitän pussissa pidemmälle, super ekologista. Maatuvan tavaran sullominen muovipussiin on vaan typerää.
Ja niin, kyllä sitä kakkelia on muinakin vuodenaikoina ihan yhtä paljon, se vain maatuu nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Ja maatumisen pitää tapahtua jonkun pihalla ja kulkuväylillä? Eikös koiranomistaja voi kerätä ja viedä jätöksiä maatumaan vaikka kauemmaksi jonnekin mihin on soveliasta ne jättää? Ja kuljetusvälinekin voi olla ekologinen tuote. Jos on varaa pitää koiraa, niin varmaan on mahdollista hankkia biopusseja yms?? Pussin voi kuljetuksen jälkeen laittaa jätteisiin. Tapoja on monia.
En tiedä, ainakin lainsäädäntö sanoo niin, ettei jätöksiä saa tietyille alueille jättää. Kummallista.
Onko tämä uusin puolustelu paskalle? Luonnonsuojelu?? :o Kirjoitin aiemmin, kuinka pskaa on piha täynnä, vaikka metsä on vieressä. Eikö sen lannoituksen ja ympäristön hyvinvoinnin vois aloittaa sieltä metsistä ja luonnosta?? Tätähän sä varmaan tarkoitit??
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä roskiksia olisi enemmän, niin voisi olla mielekkäämpää kerätä. Itse lenkkeilytän koiraani hyvin suositulla ulkoilualueella, jossa käy paljon koiria.
Tämä on kans aivan totta. Meillä päin tuossa ulkoilureitillä on edes joskus roskiksia, mutta jos lähtee enemmän asuinalueen puolelle niin siellä ei ole kuin ehkä bussipysäkeillä. Oman pihan sekäjäteroskikseenhan voi hankkia sellainen koirankakkaroskis-tarran, jolloin koiranomistajat tietävät, että kyseiseen roskikseen saa nakata sen kakkapussin. Täällä päin noita on muutama ja kuulema niiden lähistöltä on siivottu kakat paremmin.
Roskiksista olisi kyllä muutenkin hyötyä. Ei näemmä noita muitakaan roskia jakseta kantaa seuraavalle roskikselle asti kun tienposket täynnä muoviroskaa.
Kannatan Pariisin käytäntöä, eli jokaiselta koiralta otetaan jo pentuna DNA-näyte, ja kaduilta löytyvistä paskaläjistä samoin. Koiran omistaja maksaa DNA-testin kulut kokonaisuudessaan + sakon.
Vierailija kirjoitti:
Lenkki on 5km, matkan varrella ei ole yhtäkään roskista, ei ainoatakaan.Mulla iso koira ja en ala sen jätöksiä 5km kädessäni kuljettamaan, joten jäävät tasan siihen, mihin koira ne tekee. Joskus kerään ja heitän pussissa pidemmälle, super ekologista. Maatuvan tavaran sullominen muovipussiin on vaan typerää.
Ja niin, kyllä sitä kakkelia on muinakin vuodenaikoina ihan yhtä paljon, se vain maatuu nopeammin.
Eihän kyseessä vain ole (erityisesti koiranulkoiluttajien keskuudessa) hyvin suosittu 5km lenkkipolku Leppävaarassa, jossa on 50m välein näkyviä koirakiellosta kertovia kylttejä?
Ne karvanöyhdät keskellä pururata, polkua.. Eikö nekin vois oikeesti ripotella sinne metsään eikä keskelle kulkuväyliä ja reittejä, penkkien edustaja. Ihan ok idea mut toteutus täysi nolla.
Ja oikeesti. Jokainen joka ei kerää koiransa paskoja on huono koiranomistaja. Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Lenkki on 5km, matkan varrella ei ole yhtäkään roskista, ei ainoatakaan.Mulla iso koira ja en ala sen jätöksiä 5km kädessäni kuljettamaan, joten jäävät tasan siihen, mihin koira ne tekee. Joskus kerään ja heitän pussissa pidemmälle, super ekologista. Maatuvan tavaran sullominen muovipussiin on vaan typerää.
Ei hemmetti mikä idiootti on taas hihnan toisessa päässä. Suunnittele reittisi niin että sen varrella on niitä roskiksia. Sitä paitsi kun otat koiran, otat myös vastuun asialliseen toimintaan sen ulosteiden kanssa.
Asun maalla, jossa ei tarvitse kerätä kakkoja, mutta yleensä potkin ne pusikkoon pois näkyviltä (kerään toki jos tulee portinpieleen tms) - nyt on pyöräteiden varsilla niin korkeat lumivallit, että niitä vain ei saa enää potkittua. Ja tuntuu niin typerältä kerätä oman pikkupiskin kikkara, kun vieressä on naapurin tanskandoggin läjä.
Lähitaajamassa on eräs springerspanielin ulkoiluttaja, joka paskattaa koiransa koulun vieressä, kulkuväylilläkin joskus, eikä kerää koskaan vaikka roskiksiakin olisi ihan vieressä. Täällä syrjemmässä joutuu kantaan taskussa paskan kotiroskikseen asti.