Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinpä juuri työmarkkinatukihakemuksen, 540e tulee tilille...Ja 200e lisää toimeentulotukea parin päivän päästä

Vierailija
08.02.2021 |

Onneksi, sillä tilillä on nyt vain 100e, eikä sillä oikein juhlita

Mutta 100+540+200 on 840 ja se riittää ihan mukavasti : ))

Juuri hain kaupasta maittavan salaattibaariannoksen sekä muita herkkuja

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä 540e on tilillä?

Maksetaan aina kuukauden alussa, kela myöntää toimeentulotukea siihen saakka, mutta kuittaa takautuvasti maksetuista työmarkkinatuista pois suoraan päältä ensin omansa.  

Vierailija
62/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusloiset provoo taas työttömiä kohtaan! On se vaan kumma juttu. siitä se alko 1918.

Työttömyys. Olenko laiska?

Ihan pelkästä stillkuvasta jo näkee miksei tuo saa töitä. Ja kun videon laittaa pyörimään, juttu vain voimistuu.

Jos ulkonäkö on muokattu tollaseks, ni ei ihme kun ei töitä löydy. Ja lisäks tuosta sössöttämisestä on mahdollista opetella pois.

Fiksu nuori tyttö, ei mitään vikaa ole hänessä. Ulkonäössä eikä puheessa. Video on aika vanha, toivottavasti on työtä tai opiskelua päässyt aloittamaan. Työelämässä näkee jos jonkunlaista luuseria ja monesti ihmettelee miksi tällaiset nuoret ei pääse töihin ja se elämään kyllästynyt ilkeä selkäänpuukottaja saa siellä työelämässä aina vain olla, pilaamassa kaikkien muidenkin työilmapiirin Kerro sinä kun sellainen selkeästi olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäiskö meidän nyt olla kateellisia. Itselläni on mielenkiintoinen työ, ja kuukaudessa jää säästöön rahaa noin 1000 euroa. Kaupassa ei tarvitse katsoa joka hintalappua. Vaan ostetaan säännöllisesti esimerkiksi kotimaista kalaa (ja nyt en puhu lohesta).

Siis pitäisikö minun nyt olla sinulle kateellinen? Minulla on mielenkiintoinen vapaa-aika. Kaupassa ei tarvitse katsoa joka hintalappua. Kalaakaan en kasvissyöjänä söisi vaikka maksettaisi.

Vierailija
64/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kertoo aika paljon ihmisestä, jos kuvittelee että joku olisi kateellinen muutaman satasen tuista kuukaudessa, joilla voi hakea salaatin kaupasta. Ja hintana vielä vapauden menetys, joka yllä mainittiin. Olet systeemin narttu :D

Aika paljon kaikki muut työlliset ihmiset tuntuu huutelevan keskustelupalstoilla siitä että tuet on liian isoja kun ei palkkaakaan saa niin paljon. Eli kateus saa aikaa nuo kommentit :D

Vierailija
65/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa todella surkean kuuloista. Nimimerkillä 20. päivä raskas TYÖNTEKO palkitaan taas 5500 palkkakuitilla, käteen. 

Mutta kaikilla on eri tavoitteet. Tähtään ylemmäs kuin salaattibaariin.

Mihin tähtäät ja miksi? haetko mainetta, kunniaa, arvostusta vai mitä? Pelkäätkö muita että et saisi arvostusta jos olisit huonommin palkattu? Miksi tarvitset aina lisää ja enemmän?

Vierailija
66/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen muutaman keikka päivän kuussa (pyhiä ja la-su yö). Saan n. 1000e palkkaa plus päälle 700e työmarkkinatukea. Ei paljon kannata kokoaikatyö

Miten tämä on mahdollista, kun sovitellun työmarkkinatuen suojaosuus on 300 tai nyt väliaikaisesti 500 euroa?

Vierailija
67/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjä ei voi työmarkkinatuen päälle saada tuollaista summaa tttukea, varsinkin jos tilillä on ollut vielä 100€ ylimääräistä..Jokin ei nyt täsmää..

Esim. se että tilin on oltava tyhjä että saa tt-tukea

T. Sossu

Näin olen minäkin käsittänyt. Ihmettelen, miten aplle mitenkään voisi jäädä käteen perusosan jälkeen vielä satoja euroja ylimääräistä mikä on siis toimeentulotukea jota on maksettu tilillään jo olevien varojen päälle? Aikuinen yksinelävä on oikeutettu n. 500€ suuruiseen työmarkkinatukeen, tämän lisäksi kela maksaa asumistukea, sähkö ja vesilaskun, lääkemenot ainakin osittain, mutta että kuinka suuri mahtaa aplla olla esim. vuokran omavastuuosuus? Meillä kahden hengen taloudessa haetaan joka kuukausi tomeentulotukea, jota on myönnetty ' ruhtinaalliset' 25€ kuukaudeksi pakollisten laskujen päälle. Eli jokin ei nyt oikeasti aloituksessa voi pitää paikkaansa tai sitten kela maksaa meille liian pientä tukea.

Vierailija
68/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksineläjä ei voi työmarkkinatuen päälle saada tuollaista summaa tttukea, varsinkin jos tilillä on ollut vielä 100€ ylimääräistä..Jokin ei nyt täsmää..

Esim. se että tilin on oltava tyhjä että saa tt-tukea

T. Sossu

Vain ennen toimeentulotukea hankitut säästöt estävät toimeentulotuen saamisen. Jos saamistaan tuista pystyy säästämään, niin saa tehdä, eikä se vaikuta toimeentulotuen määrään.

Eli jos on maksettu toimeentulotukea tammikuussa esim. 300€ ja siitä rahasta on tilillä seuraavan hakemuksen aikaan vielä vaikkapa 100€, niin tuo tammikuun tuista säästetty 100€ ei vaikuta seuraavan helmikuun päätöksen suuruuteen mitenkään? Eipä ole meillä koskaan ollut noin, aina on pitänyt tili olla nollilla, jotta saa mitään tukea yhtään mistään.

Vierailija
69/69 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa todella surkean kuuloista. Nimimerkillä 20. päivä raskas TYÖNTEKO palkitaan taas 5500 palkkakuitilla, käteen. 

Mutta kaikilla on eri tavoitteet. Tähtään ylemmäs kuin salaattibaariin.

Kuka vielä viitsii töitä tehdä?

Ne, jotka haluavat katsoa aamulla peiliin ja todeta "mä olen hyödyksi yhteiskunnalle, en vain pelkkä loinen ja taakka"?

Aika abstrakti on syy...

Kunnon kämppä, kesämökki, melko uusi bemari jne. ovat sitten niitä sivuvaikutuksia joita työnteosta seuraa ainakin minulle. Eivät ole mitenkään abstrakteja. Samalla maksan veroja ihan tarpeeksi, että voidaan  ap:lle tai useammallekin hoidella salaatteja. 

Minä olen työtön, minulla on oma maksettu kämppä, kunnollinen, ei luksus mutta oikein hyvä, rempat tehty. Mökkiä en halua ostaa, siihenkin olis varaa, mieluummin vuokraan, ei tarvitse itse huolehtia siitä ja pääsee joka lomalle eri paikkaan, ei ole sidottu samaan paikkaan. Bemari on teiniauto, miehille joilla on vaillinainen itsetunto. Minä ajan paljon taksilla, ovat lähes aina uusia autoja, ei tarvitse stressata ajamisesta surkealla kelillä. Minä en mittaa menestystä titteleillä enkä omistettavilla asioilla, olen aikuinen. Opiskelen työttömänäkin koko ajan, yliopistotason materiaaleja. Mitään ei täältä mukaansa saa, elämästä voi nauttia ilman omistamistakin. Lähes kaiken omistetun arvokin tahtoo ennemmin laskea kuin nousta. Itsetuntokin sen verran vahva ettei tarvitse kulisseja rakentaa eikä esittää menestynyttä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi