Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Labratuloksia ymmärtävää paikalla

Vierailija
07.02.2021 |

Olen tutkimuksissa verivirtsaisuuden takia. Virtsassa mm solumuutoksia ja nyt kun omakannasta katselin labravastauksia, pisti silmään näyte U-erytrosyytit, joissa viitearvot oltava alle 10, minulla oli tuo luku 471 E6/I.
Tuohan on huomattavan korkea.
Tuosta arvosta eivät kuitenkaan rakon tähystyksessä sanoneet mitään, ainoastaan että löytyi solumuutoksia. Hirveä huoli koko ajan, että löytyy pahanlaatuinen kasvain virtsateistä:(.
Minulla kylläkin ollut vuosia sitten virtsakiviä, joten toivon että tälläkin kertaa kyse niistä.
Ultrassa myös huomattiin munuaisessa kysta, jolla jopa 10% mahdollisuus olla pahanlaatuinen.
Nyt kuitenkin kiinnostsisi, pitääkö tuosta erytrosyytit arvosta itsestään huolestua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erytrosyytit ovat punasoluja. Anna nyt vain tutkimusten edetä. Aika näyttää.

Vierailija
2/5 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsateiden kivet voivat nostaa lukua myös. Tutkimukset nyt vain läpi, niin selviää. Voimia odotteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsassasi on verta. Voinee johtua monestakin asiasta. Odottaminen on tosi raskasta, mutta se nyt menee näin.

Vierailija
4/5 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Punasolujen eli erytrosyyttien (Eryt) määrä virtsassa on normaalisti alle 3 kappaletta näkökenttää kohden. Näkökenttä tarkoittaa näytelasin aluetta, joka tietyllä mikroskoopin suurennuksella näkyy kerrallaan. Jos määrä on suurempi, puhutaan verivirtsaisuudesta"

Vierailija
5/5 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsassa on runsaasti erytrosyyttejä eli se on veristä. Syöpäsolut on asia erikseen. Joten tuon laboratorioarvon perusteella et pysty päättelemään syöpäepäilyihin liittyen mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan