Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja nokkosihottuma!! Äkkiä apua...

06.08.2006 |

Moi!

Olen 33-vuotias yhden lapsen äiti, ja suunnitelmissa on yritys saada toinen. Olemme jo jättäneet ehkäisyn pois, ja eka ovulaatiokin ilman ehkäisyä tuli ja meni muutama päivä sitten:)

Ongelmani on seuraavanlainen, olen kärsinyt tosi inhottavasta nokkosihottumasta jo vuoden, iho lehahtelee ja punoittaa ja kutisee polttelevasti. On varmaankin isolta osaltaan psykosomaattista, mutta myös aurinko ja lämpö yleensäkin pahentavat sitä. Olen syönyt marraskuusta 05 lähtien päivittäin yhden Loratadinin, joka pitää vaivan melko hyvin aisoissa, pystyn olemaan ' nahoissani' . Nyt olen ollut muutaman pvän ilman antihistamiinia, koska luin pakkauksesta, että käyttöä olisi syytä välttää, mm. jo kun suunnittelee raskautta (eli meidän tilanne). Kävin pari päivää jatkuvasti viileässä suihkussa, mutta silti kutina on erityisen paha päässä, kasvoissa ja kaulan + rinnan alueella. Nyt oli äsken ihan pakko ottaa yks antihistamiini, tuntui että sekoan tähän kutinaan... siispä, onko kellään ollut vastaavanlaisia vaivoja ja miten olette raskausajan selvinneet? Onko olemassa mitään antihistamiinia, jota voisi syödä raskausaikana? Olisin TODELLA kiitollinen vastauksista!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nokkosihottumaa ollut pienestä asti, lehahtaa kylmästä, kosteasta ja hikoilusta... Ennen raskauden suunnittelua takana yli 10 v. päivittäistä Zyrtecin käyttöä. Jo suunnitteluvaiheessa lääkäri vaihtoi lääkityksen Ataraxiin, jonka vaikutus kestää ainakin minulla pari vuorokautta. Nyt rv 24 ja olen käyttänyt lääkettä tarvittaessa, noin kerran viikossa, mutta muutaman päivän olen joutunut sietämään todella kiusallisia oireita... Ataraxinkin pakkauksessa lukee, että ei suositella raskaana oleville, mutta useammalta lääkäriltä asiaa kysyin ja pitäisi olla turvallista. En kuitenkaan halua ottaa yhtään ennen kuin on pakko. Atarax väsyttää ainakin minua aika kovasti, mutta sen kanssa pärjää. Toisaalta kovasti odotan sitä aikaa, kun pääsen takaisin normaaliin lääkitykseen ja sitä kautta normaaliin elämään... Käy tutustumassa iholiiton sivuihin, siellä tietoa urticarioista (nokkosihottuma). Lohduttavaa huomata, että muutkin kärsivät samantyyppisistä vaivoista. Toivottavasti oireesi ovat ohimeneviä, alkaneet kuitenkin aikuisiällä. Itse olen jo allergian katoamisen suhteen luovuttanut... Tsemppiä kutinan sietoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla