Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen lapsen huono elämänhallinta: mitä tekisit äitinä?

Vierailija
07.02.2021 |

Mulla on siis 20-vuotias poika, joka muutti omilleen armeijan jälkeen syksyllä. Opiskelee alaa jota halusi kovasti päästä opiskelemaan.

Ongelma on kuitenkin siinä, ettei poika huolehdi itsestään. Oikeastaan kaikki kurssit ovat tainneet olla etänä ja kouluhommat taitaa olla aika huonossa jamassa. Taitaa aika mennä pelatessa.

Tuossa joulua ennen lähdin poikaa varoittamatta käymään kylässä ja pojan kämppä oli kuin sikolätti. Haisikin todella pahalle. Jääkaapissa ei ollut mitään ruokaa. Kuulema voi olla pari päivääkin syömättä.

Olen oikeasti todella huolissani. Kun kaikki on netissä on poika jäänyt täysin oman kämppänsä vangiksi. Kun vielä asui kotona, oli todella tunnollinen oppilas ja tykkäsi liikkua. Nyt on täysin erakoitunut.

Eilenkin kun soitin, oli kuulema just heräillyt. Kello oli jo viisi illalla.. en tiedä mitä tehdä. Asun melko kaukana, eikä mulla ole mahdollisuuksia auttaa siivouksessa tai ruoanlaitossa. Eikä se tosin taitaisi muutenkaan olla kovin järkevää. Mutta onko jotain, mitä voisin tehdä? En voi vaan katsoa kun poika syrjäytyy täysin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen oli ennen armeijaa? Yhdelle kaverille kävi ihan samalla tavalla. Armeija vei kaiken itseohjautuvuuden ja nyt osaa suurinpiirtein vain kalsarit vaihtaa, jos kukaan ei ole käskyttämässä.

Ja sinä syytät armeijaa asiasta? Eiköhän taustalla ole jokin mielenterveysongelma. Minä en ole ainakaan ennen kuullut että armeija olisi kenestäkään tuollaista tehnyt ja minä ja kaikki armeijan käyneet jotka tunnen olemme jatkaneet elämäämme ihan normaalisti armeijan jälkeen.

Ennen armeijaa oli innostunut yliopisto-opinnoista ja elämästä yleisesti. Armeijan jälkeen keskeytti opinnot heti. Jossain vaiheessa sai hankittua hanttihommia. Näitä sitten painaa hammasta kiristellen, jotta saa viikonloppuna kaljaa. Samaa tuli havaittua toisessakin kaverissa mutta paljon pienemmässä mittakaavassa. 

Vierailija
22/25 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa vastaavanlainen huoli. En viitsi kerrata, tilanne on ihan samanlainen. Eikä varmasti olla ainoita.. me ollaan pojalle yritetty soitella usein mutta en tiedä. Sekin pelaa niin paljon että jos saman ajan olisi käyttänyt koulutehtäviin niin olisi jo kesälomalla.. en tiedä miten auttaa. Mutta oli "mukava" kuulla että muillakin on haasteita. Tsemppiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei ole adhd tai add

Vierailija
24/25 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15-20% joka miesikäluokasta syrjäytyy vähintään joksikin aikaa.

Vierailija
25/25 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika tarvitsee jotakin mikä pitäisi rytmissä. Työpaikka tai liikuntaharrastus esimerkiksi. Tai tyttöystävä. Onko opinnot edenneet niin ettei opintotukea peritä takaisin? Kun opinnot on kokonaan etänä niin voisi tulla kotiin asumaan ja muuttaa takaisin kun lähiopetus taas alkaa. Masennus voi oireilla noin, siihen pitäisi hakea apua.

Tämä. Jos olisi oma poikani, ehdottaisin takaisin kotiin muuttamista siksi aikaa, kun opinnot ovat kokonaan etänä. Jos mielenterveysongelmia ei vielä ole, niin niitä alkaa tulemaan tuolla elämäntyylillä. Varmaan poika on myös yksinäinen uudella paikkakunnalla, kun opinnot on etänä eikä pääse tutustumaan uusiin opiskelukavereihin. Pakenee sitten pelaamiseen ja laiminlyö syömisestä lähtien kaiken. Meillä on suht samanikäinen poika, ja jopa kotona asuessa on vaikea pitää normaalia rytmiä yllä kun koulu on etänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi