Ex seurustelee jo uuden kanssa mutta miettii palaisiko yhteen kanssani? Mitä ihmettä tämä on?
Meillä on ollut aikamoinen historia yhdessä ja olemme olleet tiiviisti yhdessä eron jälkeenkin.
Siinä on ollut monta syytä ja toki tiedän, että tämä nyt ei mennyt aivan suunnitellusti ja nyt vain olen hämmentynyt.
Voin kertoa rakastavani miestä, tottakai. Ongelmamme vain kasaantuivat ja tuntui, että pitää ottaa happea.
Olemme miettineet jos saisimme asiat selvitettyä, uuden alun ja molemmat tekisivät töitä sen eteen,
Itse olen aloittamassa mm. terapian ja on muutenkin täysin uusi alku monella saralla katsottuna.
Kaikesta huolimatta, että hänen kanssaan tahtoisin jatkaa elämääni niin en kuitenkaan tiedä mitä tämä on?
Pitäisikö vain luovuttaa.
Mies ei nauti yksin olemisesta ja olemme vapaasti treffailleet toisia. Haluaa tietää mitä oikeasti elämältään haluaa.
Tapasi naisen, ilmoitti seurustelevansa ja kuitenkin antoi ymmärtää, että ehkä meillä on kuitenkin tulevaisuus yhdessä.
Todella outoa.
En nyt ymmärrä mitä hän oikein ajattelee? Hän omien sanojensa mukaan ei edes juuri välitä tästä naisesta, ei kehunut vaan lähinnä harmitteli, että nyt on tämmöinen tässä ja ajatteli, että haluaa ottaa parin kuukauden tauon ja miettiä asioita.
Nainen ei tunnu olevan lainkaan sellainen jonka haluaisi ja murtui nähdessään minut.
Hyvin suorasti kertoi ajattelevansa minua, mahdollisesta tulevaisuudesta mutta nyt mainitsi, että nyt seurustelee ja haluaa miettiä asioita.
Nyt kun kirjoitan niin tajuan tämän typeryyden, miksi edes kuvittelen mitään.
Kurjaa kuitenkin on, että toinen antaa toivoa, kertoo, että meillä on uusi alku mahdollisesti ja ongelmat korjattavissa mutta teot puhuvat nyt toista.
En nyt ymmärrä.
Ehkä pitäisi vain jatkaa elämäänsä mutta en kestä tätä ajatusta, että kaikki on niin epäselvää.
Kommentit (45)
Ja tuollaisen sinä ottaisit. Mahtavaa hänelle, voi jatkaa sitten sitä usean naisen pyöritystä kun on jo nähnyt että sinä vaan odottelet mitä hän päättää, ja alistut kaikkeen paskaan.
Lue ajatuksella tuo mitä kirjoitit.
Haluatko oikeasti palata tuollaisen miehen kanssa yhteen.
Ota aikaa itsellesi, käy siellä terapiassa ja mene eteenpäin.
Eksälläsi on laastarisuhde koska ei osaa olla yksin ja sinä et edes osaa päättää mitä haluat. Ongelmat palaa eti kun/jos palaatte yhteen, usko pois.
Tiedän, tämä on aivan säälittävää jo minulta itseältäni.
En vain kykene ymmärtämään, että miksi hän tahtoo edes antaa toivoa? Tätä en yksinkertaisesti käsitä.
Kai minun täytyy tehdä se päätös, että ei enää koska hän on mennyt elämässään eteenpäin vaikka toisaalta muuta väittääkin. Onhan tämä aika huonoa kohtelua minua kohtaa, eikö?
Kertoo vain, että ajan täytyy kulua, jotta hän voi pohtia asioita.
Jos tuo suhde ei sitten onnistukaan niin ottaa minut takaisin vaikka olen saanut elämäni johonkin järjestykseen. En kyllä voisi sallia sitä itseäni kohtaan.
Piinallista miettiä tätä kaikkea ja olen joinakin päiviä aivan surun murtama, epätoivoinen ja ahdistunut koska kaipaan häntä niin kovasti. Kuuluu prosessiin ja pyydän häntä selittämään minulle tämän kuvion mutta saan jotain ympäripyöreää vastaukseksi, että joskus.
En vain pysty käsittelemään tätä asiaa nyt kovin järjellisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, tämä on aivan säälittävää jo minulta itseältäni.
En vain kykene ymmärtämään, että miksi hän tahtoo edes antaa toivoa? Tätä en yksinkertaisesti käsitä.
Kai minun täytyy tehdä se päätös, että ei enää koska hän on mennyt elämässään eteenpäin vaikka toisaalta muuta väittääkin. Onhan tämä aika huonoa kohtelua minua kohtaa, eikö?
Kertoo vain, että ajan täytyy kulua, jotta hän voi pohtia asioita.
Jos tuo suhde ei sitten onnistukaan niin ottaa minut takaisin vaikka olen saanut elämäni johonkin järjestykseen. En kyllä voisi sallia sitä itseäni kohtaan.
Piinallista miettiä tätä kaikkea ja olen joinakin päiviä aivan surun murtama, epätoivoinen ja ahdistunut koska kaipaan häntä niin kovasti. Kuuluu prosessiin ja pyydän häntä selittämään minulle tämän kuvion mutta saan jotain ympäripyöreää vastaukseksi, että joskus.
En vain pysty käsittelemään tätä asiaa nyt kovin järjellisesti.
Ap
Tottakai se mies antaa ympäripyöreitä vastauksia koska haluaa pitää sinut siltä varalta jos uusi suhde ei onnistukaan.
Jos mies nyt oikeasti haluaisi sitä aikaa itselleen ja miettiä asioita niin hän tekisi sen yksin eikä pitäisi siinä sivussa mitään laastarisuhdetta.
Ongelmat ei korjaudu toisen ihmisen avulla vaan jokaisen täytyy ne itse omassa päässään käydä läpi. Mies ei selkeästi halua käydä niitä läpi vaan pakenee niitä uuteen suhteeseen.
Sinun täytyy laittaa piste, miehestä ei siihen ole.
Ennen kuin miehellä on munaa jättää se uusi, älä uhraa ajatustakaan yhteenpaluulle. Jokainen päivä, kun hän jatkaa seurusteluaan, sinä otat ainoastaan askeleita hänestä pois päin. Ja sano se myös hänelle. Hän saa itse päättää, miten kauas sinut päästää, jos haluaa vielä sinut takaisin.
Älä edes harkitse takaisin ottamista. Itsekunnioitusta nyt peliin! Ymmärrettävää, että vanha kumppani tuntuu turvalliselta eikä tunteet hetkessä kuole, mutta parempi olisi nyt katkaista se "napanuora" kokonaan eikä pitkittää eroa enää yhtään. Ei mies kyllä sinua ainakaan kunnioita yhtään, ja vielä vähemmän sitten, jos otat hänet takaisin, koska silloin hänelle tulee erityisen hyvin selväksi, että olet kynnysmatto.
Sanot, "en ole mikään 2 vaihtoehto, ja löydän kyllä paremman miehen. Älä jaksa kuvitella, että voisit enää pitää minua pellenä!".
Niin no minusta kyllä tuntuu, että mies nauttii ehkä tilanteesta ja suruani käytetään jollain tavalla hyväksi.
Raadollista, jos pitää paikkaansa mutta tilanne voi olla niin yksinkertainen, että mies vain pitää varalla,
Minua on jo sattunut aika paljon kaikki asiat ja edelleenkin satutan itseäni kun kuuntelen ja yritän ymmärtää.
Ehkä helpointa olisi vain poistaa numero, jatkaa elämää aivan muualla ja keskittyä itseensä.
Jos mies kuitenkin nyt ilmottaisi, että on miettinyt asioita, tahtoo keskustella niin tahtoisin kuulla mitä hän todella miettii, tapahtuisiko konkreettisia muutoksia. Typerää, olen löysässä hirressä ja pitäisikö minua itsestäänselvyytenä jos suhde jatkuisikin. Jos suhde ei onnistuisikaan niin olisin pettynyt itseeni, että edes yritin.
Taitaa olla aikani irroittaa ja antaa miehen olla. Jos minua sen verran kunnioittaisi niin ei edes tällä tavoin antaisi toivoa siinä samalla kun hänellä on uusi kainalossa. Todella julmaa.
Ap
Käy terapia ja mieti sitten sen jälkeen, mitä mieltä olet miehestä. Jos pystyt yhtään kuvittelemaan asioita tulevaisuuteen, tajuat varmaan itsekin että tuossa on kyse enemmän riippuvuudesta kuin aidosta keskinäisestä välittämisestä ja rakkaudesta. Tiedän, ettei elämä ole yksinkertaista, mutta ei sen kuitenkaan noin monimutkaista pidä olla. Joskus on vaan paras luovuttaa ja alkaa rakentamaan elämää eteenpäin.
Jos mies olisi nyt yksin tässä tilanteessa ja puhuisi noin, ja jos millään lailla vaikuttaisi että olisi "miettinyt" asioita, niin itse ottaisin sen vakavasti ja harkitsisin asiaa. Mutta tuo, että hän, mielestäni epäeettisesti, pitää siinä samalla jotain naista,kun ei osaa yksinkään olla ... tai sitten tuo nainen on hänelle tärkeämpi kuin mitä väittää - mikä on epäeettistä sekin, mankua samalla sun luo.
Vain tyhmät otetaan takaisin. Viisasta kun ei kannata edes kysyä.
Niin se on.
Itsekin joskus ollut tyhmä.
Siinä on mies, joka haluaa kaiken. Olla vapaa, olla kevyessä tapailusuhteessa ja pitää suhteen yllä jollain tasolla myös vakavimpaan suhteeseensa, sinuun, ainakin niin, että tämä vakavin suhde on saatavilla, jos hän sattuu tarvitsemaan.
Minä sanoisin hänelle, että en sekaannu varattuihin miehiin. Katsotaan sitten jos hän jossain vaiheessa on vapaa, jos vielä kiinnostaa, ja jos itse olen silloin vapaa.
Nyt itsekunnioitusta peliin.
Onko mies käynyt panemassa sinua, kun on tuon uuden naisen kanssa ollut? Siitä nimittäin menee pää sekaisin ja se kannattaa lopettaa.
"Mies ei nauti yksin olemisesta (...) En nyt ymmärrä mitä hän oikein ajattelee? Hän omien sanojensa mukaan ei edes juuri välitä
tästä naisesta, ei kehunut vaan lähinnä harmitteli, että nyt on tämmöinen tässä ja ajatteli, että haluaa ottaa parin kuukauden tauon ja miettiä asioita.
Nainen ei tunnu olevan lainkaan sellainen jonka haluaisi ja murtui nähdessään minut.
Hyvin suorasti kertoi ajattelevansa minua, mahdollisesta tulevaisuudesta mutta nyt mainitsi, että nyt seurustelee ja haluaa miettiä asioita."
Mies ei osaa olla yksin eikä uskalla tehdä vaikealta tuntuvia pysyviä päätöksiä. Ei vaikuta kovin ystävälliselle, jos puhuu uudesta seurustelukumppanistaan noin negatiivisesti toisen selän takana, mutta silti on edelleen hänen kanssaan. Kertoo paljon luonteesta. Hän pitää sinua ja seurustelukumppaniaan varalla, mutta ei tee tällä tavalla oikein kummallekaan teistä. Saattaa oikeasti kaivata sinua, mutta jos palaisitte yhteen, petaa nyt mahdollisuutta palata yhteen suoraan seurustelusuhteesta, jotta välissä hänen ei tarvitse olla yksin ja kohdata tunteitaan.
Aikuinen fiksu ihminen on ystävällinen toisille eikä puhu selän takana pahaa toisista. Jos ei ole kiinnostunut treffi/seurustelukumppanista, lopettaa suhteen eikä roikuta ketään varalla, uskaltaa elää myös yksin, kohdata tunteensa ja tehdä päätöksiä.
Nyt kun palaan taas aikaan ennen tätä uutta naistaan.
Olimme tosiaan tiiviisti yhdessä ja mietimme yhteenpaluuta, varovaisesti ja harkiten.
Halusimme katsoa rauhassa. Yksi päivä lähdin omaan kotiini ja sen jälkeen emme enää tavanneet viikkoihin.
Tiesin oikeastaan jo aivan muutaman päivän jälkeen, että hänellä on uusi. Intuitio vaan kertoi ja varmistin asian mieheltä.
Se oli aika järkytys ja selitys oli sama.
Tuli kuitenkin käymään tuodessaan tarvitsemani tavarat ja siinä samalla kertoi tästä uudesta aika harmaaseen sävyyn, pahoitteli tilannetta ja sanoi, että hänen täytyy saada rauhassa miettiä ja lähestulkoon kertoi haluavansa pitää minut elämässään kuitenkin ja puhui itse mahdollisesta tulevaisuudesta. Suuteli minua, halasimme ja lähti pois.
Edelleen, julmaa. Jokaista osapuolta kohtaan.
Sen jälkeen tuli kyllä todella epätoivoinen olo.
Ap
Näkökulmaero: "hän antaa sulle toivoa" "hän pitää sua varalla ja mankuu takaisin". Oletko sinä noin vain otettavissa takaisin? Että odottelen että herra suvaitsee ottaa sut takas??
Vierailija kirjoitti:
Onko mies käynyt panemassa sinua, kun on tuon uuden naisen kanssa ollut? Siitä nimittäin menee pää sekaisin ja se kannattaa lopettaa.
Ei missään nimessä. Ei ole ehdotellut tai muutakaan, hyvin vaitonainen ollut emmekä ole oikeastaan olleet juuri yhteydessä muutenkaan.
Suuteli kuitenkin halatessamme kun näimme..
Sekin oli liikaa ja laittelimme viestiä vielä tästä kuviosta.
Ap
Exä otti uuden naisen, koska ei osaa olla yksin. Uusi ei sattunutkaan olemaan "parempi" kuin sinä, joten nyt sinäkin kelpaisit paremman puutteessa. Exä ei tiedä, mitä haluaa. Sinä et tiedä, mitä haluat. Nyt kuvioon on sotkettu täysin ulkopuolinen henkilö kolmanneksi pyöräksi... En näe tässä kuviossa minkäänlaista rehellisyyttä, aitoutta, rakkautta, kunnioitusta tai ylipäätään mitään kovin arvokasta ja säilyttämisen arvoista. .
Turha jäädä roikkumaan suhteeseen tuolla tavalla. Selkeä ero on kaikille osapuolille (teitä on siinä nyt kolme, ainakin) paras ratkaisu, vaikka hetken kirpaiseekin. Suhteessanne on jo niin paljon kaikenlaista painolastia, että kovin auvoista yhdessäoloa ei olisi luvassa, vaikka päättäisittekin koettaa jatkaa yhdessä. Eteenpäin!