Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemiset vanhemmat kertokaa rehellisesti, nolottaisiko sinua jos lapsesi...

Vierailija
07.02.2021 |

...päätyisi alemman tason suorittavaksi duunariksi ja olisi asiaan tyytyväinen eikä edes pyrkisi korkeammalle? Tarkoitan nyt tyyliin siivooja, rakentaja, putkimies jne.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä viipyy eka amis joka tulee julistamaan ettei koulutus kerro mitään sivistystasosta ja monesti vähemmän koulutettu saattaa olla paljon sivistyneempi :D

Jos joku minua nolottaisi niin työttömäksi siipeilijäksi jäävä lapsi mutta näin ei käy, tavoitteet ja kiinnostus maailman asioista on syntynyt lapsuudessa. Nyt ovat kunnianhimoisia nuoria, ka yli 9.

Ei se ysin keskiarvo vielä tarkoita ettei voisi jäädä työttömäksi tai vaikkapa masentua. Mutta kaikkea hyvää lapsillesi toki.

Kiitos kun kerroit. En tiennytkään tuota ennenkuin sinä tulit kertomaan. Luulin että ysin keskiarvo suojaa elämässä kaikelta pahalta :D

Vierailija
42/45 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yliopistohallinnossa ja puolisoni tohtori. Olen ollut monenlaisissa töissä, joten en usko, että haittaisi, tekee mitä tahansa. Oman alan löytäminen on tärkeintä. Toki jos ryhtyisi liimaa haistelevaksi tms, olisi tilanne kurja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta hänen puolestaan kyllä harmittaisi, jos ei olisi elämässä uteilaisuutta ja kunnianhimoa. Ei sen tarvitse aina kohdistua juuri työelämään.

Vierailija
44/45 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itekin ollut kaikkea toimistoassistentista kaupan kassan kautta erityisasiantuntijaan elämäni aikana, enkä välttämättä mitenkään suoraviivaisesti niin, että suorittavasta duunista edetään korkeammalle. Just lopetin vihaamani valkokaulushommat, lähdin opiskeemaan ja oon taas kaupassa duunarina. Eikä yhtään hävetä, ihan parasta, että voi tehdä erilaisia asioita.

Vierailija
45/45 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vähän harmittaisi. Samalla tavalla harmittaisi, jos lähtisivät lukemaan jotain akateemista ”hömppä”tutkintoa joka ei työllistä. Mieluiten näkisin lapseni opiskelemassa DI, OTM, LL, KTM.