Akateemiset vanhemmat kertokaa rehellisesti, nolottaisiko sinua jos lapsesi...
...päätyisi alemman tason suorittavaksi duunariksi ja olisi asiaan tyytyväinen eikä edes pyrkisi korkeammalle? Tarkoitan nyt tyyliin siivooja, rakentaja, putkimies jne.
Kommentit (45)
Olen töissä yliopistohallinnossa ja puolisoni tohtori. Olen ollut monenlaisissa töissä, joten en usko, että haittaisi, tekee mitä tahansa. Oman alan löytäminen on tärkeintä. Toki jos ryhtyisi liimaa haistelevaksi tms, olisi tilanne kurja.
Ei. Mutta hänen puolestaan kyllä harmittaisi, jos ei olisi elämässä uteilaisuutta ja kunnianhimoa. Ei sen tarvitse aina kohdistua juuri työelämään.
Oon itekin ollut kaikkea toimistoassistentista kaupan kassan kautta erityisasiantuntijaan elämäni aikana, enkä välttämättä mitenkään suoraviivaisesti niin, että suorittavasta duunista edetään korkeammalle. Just lopetin vihaamani valkokaulushommat, lähdin opiskeemaan ja oon taas kaupassa duunarina. Eikä yhtään hävetä, ihan parasta, että voi tehdä erilaisia asioita.
Kyllä mua vähän harmittaisi. Samalla tavalla harmittaisi, jos lähtisivät lukemaan jotain akateemista ”hömppä”tutkintoa joka ei työllistä. Mieluiten näkisin lapseni opiskelemassa DI, OTM, LL, KTM.
Kiitos kun kerroit. En tiennytkään tuota ennenkuin sinä tulit kertomaan. Luulin että ysin keskiarvo suojaa elämässä kaikelta pahalta :D