Onko muita, jotka inhoavat poikansa tyttöystävää?
Minulla on 15-vuotias poika, jolla on nyt elämänsä ensimmäinen tyttöystävä. Kutsutaan häntä vaikkapa Mariksi. Seurustelu on jatkunut kohta puoli vuotta, ja on teinien mittapuun mukaan siis jo melko vakavaa. Poikani on pyytänyt minulta jo useamman kerran, että antaisin Marin yöpyä meillä. Tähän mennessä olen kieltäytynyt, vedoten tytön alaikäisyyteen. Todellinen syy on kuitenkin se, että en voi sietää Maria.
Tunnistan tytössä nimittäin sellaisia piirteitä, joita minussa oli saman ikäisenä. Olin teininä aivan samanlainen manipuloiva hyväksikäyttäjä, kuin mitä olen Marista aistivinani. Poikani ei tietenkään tätä näe, sillä elämänkokemustahan hänelle ei ole juurikaan kertynyt.
Olen itse aikoinani käyttäytynyt todella huonosti ja särkenyt monta sydäntä (ja tartuttanut sukupuolitaudin silloiselle poikaystävälleni!). En halua poikani joutuvan kohtaamaan samaa kuin mitä nämä ressukat, joiden tunteilla aikoinaan itse leikin.
Poikani on aika herkkä, ehkä hieman naismainen(tai ei ole vielä miehistynyt), enkä haluaisi joutua katsomaan vierestä, kuinka selvästä kokeneempi tyttö vie häntä kuin pässiä narussa.
Tähän mennessä en ole tehnyt asian eteen mitään, sillä olen toivonut, että tällainen nuoruusiän ihastus tulee ja menee nopeasti. Mari tuntuu nyt roikkuvan kuvioissa, eikä mitään vihjettä siitä, että olisi johonkin katoamassa ole.
Olen ihan ajatusleikkinä miettinyt sitä, kuinka saisin Marin savustettua ulos poikani elämästä niin, että siitä aihetuisi mahdollisimman vähän tuskaa pojalleni.
Onko teillä mitään hyviä vinkkejä antaa, tai onko joku muu ollut samassa tilanteessa itse?
Kommentit (45)
Onhan näitä äitejä vaikka millä mitalla, tuulettavat mielissään, kun keski-ikää lähestyvä poika muuttaa takaisin lapsuudenkotiin heidän luokseen, kun sitä ennen on saatu poika manipuloitua uskomaan, että maailma on paha paikka ja naiset äitiä lukuunottamatta kieroja
Ap ei kaikki ole samanlaisia pikkuh##ria kuin sinä. Onko sulla jotain faktaa tytön kokeneisuudesta? Toisekseen missä harhassa elät jos luulet ettei ole poikasi vielä roiskassut tytön uumeniin? Tämä nyt tapahtuu ilman yökyläilyäkin. Tuskin edes tekisivät mitään kun tietävät että kuuntelet koko yön mitä seinän takana tapahtuu.
Harva nainen tahtoo itselleen miehen, jonka äiti suhmuroi suhteessa kolmantena pyöränä.
Mistäs sinä ap sen tiedät miten kokenut tämä "Mari" on??
Antais jelly jortikan sille likalle.