Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta tuntuu et mä kuolen :((

Vierailija
06.08.2006 |

APua... Mulla on pari hyvää kaveria. Olemme 24-vuotiaita ja lapsettomia nuoria pariskuntia... Toinen on ensi kesänä menossa naimisiin ja odotin kovasti, että hän pyytää minua kaasoksi! Siis olemme olleet kouluajat kuin paita ja peppu ja minulla ei ainakaan ole " parempaa kaveri kuin hän" .

AAAArrrggghhh.. ette usko miten tuntuu PAHALTA JA NÖYRYYTTÄVÄLTÄ :(( Asia alkoi paljastua minulle, kun kolmas kaverimme jutteli ohimennen minulle, että tämä morsian onkin pyytänyt yhtä toista kaasoksi. Nielin järkytykseni, mutta tottakai tuntui niin älyttömän pahalta ja pettyneeltä..

Yritän hokea itselleni, että mitäs tuosta, mutta koko ajan tuntuu niin pahalta. Olen iloinen, reipas, olen ollut aiemmin kaasona ja hoitanut hommat kunnialla. En ole mikään laiskimus tai päällepäsmäri :/

Miehelle olen itkenyt, että minulla ei näköjään ole enää " parasta kaveria" ... Toivon, että vastaatte asiallisesti, koska en ole mikään lapsellinen roikkuja, koko tämä asia vaan koskee ja paljon. Tuntuu etten halua mennä polttareihin, en halua/ pysty mennä sinne häihin. Kunpa olisi joku pätevä este :(((((

Yritin nyt kaksi kertaa jutella aiheesta tämän parhaan kaverin kanssa, ja hän vältteli koko aihetta. En olisi näin luokkaantunut, jos hän olisi sanonut, että " pyydän X:n kaasoksi koska" ja perustellut jotain tai ainakin reilusti kertonut suoraan asioista minulle. Mutta ei. Selvisi kuitenkin, että tämä X on kaasona ja that`s it.

Arvatkaa tuntuuko pahalta? Tuntuu siltä, että kavereita on ja rakas mies, mutta ei enää sitä parasta ENKÄ TIEDÄ MIKSI :((( . Olin jo aiemmin sanonut hänelle, että tahtoisin hänet kaasokseni omiin häihini, mutta nyt tuntuu, että en haluakaan, en varmasti. Olen vaikka ilman kaasoa. Taas viime yön näin pelkkiä painajaisia häistä.

Otan tämän asian tosi raskaasti :((( auttakaa mua

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sii juuri tuo, että se asia kaihertaa. Miksi ei voinut valita vaikka kahta kaasoa? Tuntuu niin pahalta ja olen miettinyt ja itkenyt tätä asiaa. Arvatkaa onko vielä noloa, koska olen aiemmin sanonut tälle " parhaalle kaverille" että toimiiko hän mun kaasona ja että haluan hänet.

Äääh.. ainut syy on että asun mieheni kanssa kaukana ja nämä morsian ja kaaso asuvat samalla paikkakunnalla keskenään :(

ap

Vierailija
42/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kaason velvollisuuksia, pystyt nyt nauttimaan ystäväsi häistä paremmin. Ei kaasoiksi valita aina sitä parasta ystävää. Minun häissä kaasona oli sisko ja yksi ystävistäni. No minä olen tietenkin sellainen jolla on enemmän kuin yksi " paras" ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös muutama todella hyvä ystävä, jotka ovat lähes kaikki naimisissa ja osalla myös lapsia. Kenellekään en ole kuitenkaan " kelvannut" kaasoksi tai lasten kummiksi. En usko, että heillä on mitään minua tai miestäni vastaan, mutta toistaiseksi olemme jääneet aina toiseksi, kun valintaa on suoritettu. Olen välillä ollut todella loukkaantunut tästä " ikuisen kakkosen roolista" .

Vierailija
44/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No minä olen tietenkin sellainen jolla on enemmän kuin yksi " paras" ystävä.

Vierailija
45/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen iloinen, reipas, olen ollut aiemmin kaasona ja hoitanut hommat kunnialla. En ole mikään laiskimus tai päällepäsmäri :/

Vierailija
46/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kerta oli syöpä ja toinen onnettomuus.

Silti tämä asia on RASKAS JA VAIKEA MINULLE!!! Ja saan kai siitä täällä keskustella, joten lapsellista tulla kommentoimaan edes jos ei ole fiksumpaa sanottavaa...

ap

Vierailija
47/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kurjaa on se, että hän ei ole keskustellut asiasta suoraan kanssasi. Jokainen tervejärkinen on kuitenkin varmaan sitä mieltä, että jokaisella on oikeus pyytä kaasokseen kenet haluaa, mutta jos kerran itse olet pyytänyt häntä kaasoksesi, niin hyvällä sosiaalisella älykkyydellä varustettu ihminen olisi tästä keskustellut hienovaraisesti ja asiallisesti kanssasi, ja näin pienentänyt väärienkäsitysten riskiä.

Vierailija
48/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Tuntuu että nykyään on vaan joukko kavereita, mutta kukaan ei ole niin läheinen että voisi pyytää kaasoksi :(

AHDISTUS!

ap

Vierailija
49/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ehdottoman paras ystäväni meni naimisiin (asumme eri paikkakunnilla) ja hän otti kaasokseen työkaverinsa. Ensin hieman ihmettelin, mutta syykin selvisi, eli heidän häissään kaaso oli mukana koko ajan tekemässä koristeita, järjestämässä ohjelmaa jne. jne. No, minustahan ei olisi ollut edes niin paljon apua ja matkan takia tästä olisi tullut minullekin iso stressi.

Itse menin naimisiin myöhemmin ja koska häiden luonne oli toisenlainen, eli teimme itse kaikki järjestelyt, niin halusin ja uskalsin siksi pyytää tämän ystäväni kaasokseni ja tuekseni hääpäiväksi. Ei olisi ollut välttämätöntä, mutta halusin näin tehdä koska ystäväni on edelleen parasta laatua!

Ehdottaisin siis että rauhoitut nyt kunnolla ja nielet loukatun ylpeytesi, ota asia sitten puheeksi kun pystyt siitä rauhallisesti keskustelemaan ja kysy suoraan syytä. Toimi vasta sen jälkeen! Tsemppiä!

Vierailija
50/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kaasoni (pitkäaikaisin ystäväni) ei pyytänyt minua kaasoksi. Hänellä ei ollut varsinaisesti kaasoa ja asumme etäällä (n. 700 km)

-Hyvä ystäväni ja opiskelukaverini ei kutsunut minua häihinsä, vaikka oli omissa häissäni. Piti aivan pienet prhehäät.

Molempiin oli omat syynsä. Varsinkin tuosta toisesta loukkaannuin aivan uskomattoman paljon ja nielemistä riitti pitkään. olen nykyään molempien kanssa kuitenkin hyvissä väleissä:)

Vierailija
51/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis pari kertaa yrittänyt aiheesta keskustella, niin että tämä edes sanoisi minulle kuka on hänen kaasona ja miksi. Tottakai ymmärtäisin, mutta arvatkaa kiinnostaako kuunnella enää mitään tämän puheita ym koska tiedän etten ole tärkeä hänelle :<

ap

Vierailija
52/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi varmaankin ollut vastaava tilanne kaveripiirissä, jos olisin kaasoja pyytänyt. Minulla on monta hyvää ystävää; osa ala-asteelta lähtien, osaan tutustunut vasta opiskeluaikoina. Ja muita siltä väliltä. Tiedän, että muutamalle olen se paras ystävä, itse en vain osaa enkä halua arvottaa ystäviäni paremmuusjärjestykseen.

Menimme hyvin pienin menoin naimisiin, kutsuimme vain perheenjäseniä. Eipä tullut tappelua ja pahaa mieltä kenellekään, vaikka moni harmittelikin ettemme pitäneet isoja häitä :)

Eli älä ihmeessä ota asiaa niin vakavasti! Voi olla monta syytä miksi ystäväsi pyysi tätä toista kaasokseen. Sinähän olet kerran jo ollutkin. Et varmastikaan ole yhtään sen vähäarvoisempi ystävä vaikket kaasoksi päässytkään :) Minä olisin joutunut pyytämään varmaan kuutta ystävääni kaasoksi, jos olisin halunnut kaasokseni parjhaan ystäväni :)

Vierailija
53/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista, että nykyään on pakko suostua kummiuteen, pyytää lapsille kymmeniä kummeja ja häihin kymmeniä kaasoja että kaikki vaan olisivat tyytyväisiä :o

Pikkumaista.

Vierailija
54/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut kovasti tästä! Viitsisitkö kertoa, miten pienet häät teillä oli? Oliko ollenkaan bestmania ja kaasoa?

ap

Vierailija
55/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin sen, joka ajattelee asioista eniten samalla lailla. Siis ihminen, joka ymmärtää toiveeni ja ärsytykseni, ei tuputa mitään ja tajusi, että halusin kaiken olevan yksinkertaista. Hän on luotettava ja lisäksi asui lähellä.

Joskus syyt ovat ihan käytännölliset.

Vierailija
56/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita oli 10 ja seuraavana päivänä kutsuttiin lähimmät sukulaiset.

Tulevia lapsiamme emme myöskään meinaa kastaa, joten myös kummi-mustasukkaisuuksilta vältytään ;)

Ymmärrän kyllä että sinusta tuntuu pahalta, mutta en usko todellakaan että olisit ystävällesi yhtään vähempiarvoinen kuin kaasonsa. Mitä jos sanoisit ystävällesi suoraan, että olisipa ollut kiva päästä kaasoksesi, mutta nytpä saan rauhassa nauttia häistänne ilman velvollisuuksia :) Varmasti ystäväsi selittäisi miksi päätyi tuohon valitsemaansa kaasoon (ja todennäköisesti syy onkin se, että hän asuu samalla paikkakunnalla, näin ollen sinulle ei koidu kamalasti vaivaa ja kaason on helpompi auttaa valmisteluissa).

28

Vierailija
57/58 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tulevia lapsiamme emme myöskään meinaa kastaa, joten myös kummi-mustasukkaisuuksilta vältytään ;)

28

Meillä tuota kummimustasukkaisuutta ei ole, sillä jo toiselle lapselle oli aika hankala keksiä kummeja. Jos ikinä saisimme kolmannen, pitäisi varmaan ohikulkijoita kadulta pyytää ;-) No ei vaiskaan. Olemme vain aika perhekeskeisiä ja pienisukuisia... Kavereita on, mutta ystäviä ei niinkään.

Vierailija
58/58 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla NOIN lapsellinen! Pysy vaan siellä hiekkalaatikollasi mököttämässä! (En leiki sun kaa huomenna kun sä et anna mulle lelujas tänään)

Ajattelitko paljonkin auttaa ystävääsi hääjärjestelyissä jos hän olisi pyytänyt sinut kaasoksi? Olisitko matkustanut useamman kerran askartelutalkoisiin?

Ehkä tämä ystäväsi välttelee kaasosta puhumista juuri siksi, että tietää sinun olevan noin lapsellinen loukkaantujatyyppi?

KASVA AIKUISEKSI!