Musta tuntuu et mä kuolen :((
APua... Mulla on pari hyvää kaveria. Olemme 24-vuotiaita ja lapsettomia nuoria pariskuntia... Toinen on ensi kesänä menossa naimisiin ja odotin kovasti, että hän pyytää minua kaasoksi! Siis olemme olleet kouluajat kuin paita ja peppu ja minulla ei ainakaan ole " parempaa kaveri kuin hän" .
AAAArrrggghhh.. ette usko miten tuntuu PAHALTA JA NÖYRYYTTÄVÄLTÄ :(( Asia alkoi paljastua minulle, kun kolmas kaverimme jutteli ohimennen minulle, että tämä morsian onkin pyytänyt yhtä toista kaasoksi. Nielin järkytykseni, mutta tottakai tuntui niin älyttömän pahalta ja pettyneeltä..
Yritän hokea itselleni, että mitäs tuosta, mutta koko ajan tuntuu niin pahalta. Olen iloinen, reipas, olen ollut aiemmin kaasona ja hoitanut hommat kunnialla. En ole mikään laiskimus tai päällepäsmäri :/
Miehelle olen itkenyt, että minulla ei näköjään ole enää " parasta kaveria" ... Toivon, että vastaatte asiallisesti, koska en ole mikään lapsellinen roikkuja, koko tämä asia vaan koskee ja paljon. Tuntuu etten halua mennä polttareihin, en halua/ pysty mennä sinne häihin. Kunpa olisi joku pätevä este :(((((
Yritin nyt kaksi kertaa jutella aiheesta tämän parhaan kaverin kanssa, ja hän vältteli koko aihetta. En olisi näin luokkaantunut, jos hän olisi sanonut, että " pyydän X:n kaasoksi koska" ja perustellut jotain tai ainakin reilusti kertonut suoraan asioista minulle. Mutta ei. Selvisi kuitenkin, että tämä X on kaasona ja that`s it.
Arvatkaa tuntuuko pahalta? Tuntuu siltä, että kavereita on ja rakas mies, mutta ei enää sitä parasta ENKÄ TIEDÄ MIKSI :((( . Olin jo aiemmin sanonut hänelle, että tahtoisin hänet kaasokseni omiin häihini, mutta nyt tuntuu, että en haluakaan, en varmasti. Olen vaikka ilman kaasoa. Taas viime yön näin pelkkiä painajaisia häistä.
Otan tämän asian tosi raskaasti :((( auttakaa mua
Kommentit (58)
Mielestäni kaiken a ja o on nimenomaan se, että morsian ja kaaso asuvat samalla paikkakunnalla. Morsian on ehkä ajatellut ihan käytännöllisesti. Minäkään en parasta ystävääni aio pyytää kaasokseni, koska asumme kaukana toisistamme. En myöskään itse tahtoisi ryhtyä kaasoksi kaverille, joka asuu kovin kaukana. Ihan siksi vain, että monet järjestelyt vaativat paikan päällä oloa.
X on kaasona, vaan vältteli aihetta ja kuulin asian ihan toiselta kaveriltani. :(
ap
ja aloitat draaman että mä haluun olla kaaso- niin kuin näkyy.
Lopeta jo tuo itsesäälissä kieriskely. Menee ihan naurettavaksi.
Asia on varmasti niin, että koska asut kauempana niin sinua ei ole pyydetty kaasoksi. EI sinusta olisi paljon apua järjestelyissä sun muissa hommissa jos et ole tavoitettavissa tavallisena arki-iltana. EN minäkään varmaan olisi pyytänyt sellaista kaasoa joka asuu kovin kaukana. Ihan käytännön syistä. Ehkä kaveriasi hävettää se että on pyytänyt jotakin muuta, mutta kuitenkin hänelle on tärkeää saada onnistuneet häät ja siihen on vaadittu kaaso joka on käytettävissä aina, niinkuin sanoin esim extempore arki-iltana.
Ja kun et ole kaasona, niin saat nauttia häistä ilman velvollisuuksia. Relaa.
tiedossahan olisi hurjaa dramatisointia tyyliin; sä olet ihan paha ystävä kun et kuuntele mun ehdotuksia, sun on ihan oikeesti valittava tää koriste jne jne...
Paras ystäväni on ujompi. Ole onnellinen ettet ole kaaso! Siinä on hirveä homma ja säätäminen! Ehkäpä ystäväsi ajatteli sitäkin eduksesi!
Eikö se nyt riitä?
Kieltämättä alkaa vaikuttaa jo lapselliselta tuo valituksesi.
Älä nyt ainakaan jätä menemättä polttareihin tai häihin, harmittaa varmasti myöhemmin.
Sano sille kaverillesi, että vaikka et olekaan kaaso, niin osallistut mielellään kaikkiin järjestelyihin. Hän arvostaa varmasti apuasi.
Otsikostasi päättelin, että kyse olisi jostain vakavasta. Koitahan nyt relata vähän...
perustella kaasovalintaa sinulle mitenkään. koitahan nyt rauhottua. voitte olla parhaita kavereita tästä huolimatta.
kenellekään käynyt näin??
Ei voi olla normaalia, että suhtautuisi tämmöiseen olankohautuksella. ap
ja tietenki on paha mieli ja oon vihanen ja en kyllä pyydä tätä kyseistä" ystävää" kaasokseni. mutta en kyllä nyt tunne että kuolisin.
Ei ystävyys tai kaveruus kaadu johonkin kaasona olemiseen. Oikeasti kaasolla ei edes ole mitään suurta virkaa häissä, hän vain on. Ehkä hän juontaa iltaa tai muuta, mutta ei se sinua tee yhtään sen vähempää rakkaaksi kuin jos olisit kaaso.
Se, että haluat hänet kaasoksesi, ei tarkoita sitä, että sinun pitäisi olla hänenkin kaaso.
Jos hänellä on joku sukulaisuusside tähän kaveriin, jonka pyysi kaasokseen tai tuntenut lapsesta asti? Toisilla taas kaasoksi pyydetään kaveria, jonka kanssa on tunnettu vasta pari vuotta, mutta heillä vain synkkaa ja se tuntuu morsiamesta hyvältä. Jotkut kaasot taas tuppautuvat tähän " tehtävään" , eikä morsian uskallakaan sanoa ei.
Toisaalta voit yrittää olla huojentunut, nimittäin vaikka tehtävä kuningattaresta seuraavan meni ohi. Voit uskoa, että joskus se kaaso saa kaiken paskan niskaansa. Eli jos illassa on pienikin epäkohta, on morsiamen koko häät pilalla ja tottakai se on kaason syy.
Minulla ei ollut kaasoa (eikä miehellä bestmania), koska meillä oli hyvin pelkistetyt häät ja kaikki muukin turha karsittiin. Kyllä minä pukuni sain puettua ja kaverit olivat järjestäneet hauskat ohjelmat, vaikka kaasoa ei ollutkaan. Kaikki hörhelöt oli mulla kuin punainen vaate, mutta lopputulos kannatti. Kaikki kehuivat häitä rennoiksi, en ole vissiin vielä itse sellaisissa ollutkaan, koska itse en juhlakaluna sitä niin kuulostellutkaan.
No EN mä nyt kuole muuhun kuin pettymykseen... tiedättekö kun jotain asiaa pitää varmana ja itse uskon tosiystävyyteen, jota ei ollutkaan :(
ap
mulle ei ole käynyt samallatavalla, mutta jotain tonne päin ja se on kyllä kauheeta... tuntuu kuin ois halolla lyöty päähän... pikku hiljaa mietit minkälaisissa väleissä haluat tämän ihmisen kanssa olla ja minkälainen suhde teille muodostuu... tää elämä on vaan tällasta että hyvätkin ystävät saattaa kadota jossainvaiheessa vaikka kuinka luullaan että ollaan ystäviä ikuisesti...
kävi samalla tavalla. mun ystävän kaasovalintaan vaikutti kuitenkin ihan varmasti se, että mulla oli pieni lapsi ja läpikävin juuri eroa. vaikeete sellaista. muuten en tajua, miksi minä en saanut toimia kaasona :( olin surullinen ja en halunnut mennä häihin. lopulta kuitenkin auttelin kaasoa ja morsianta sen minkä kerkesin ja ihan ok otin asian lopulta. vaikka kyllä se vieläkin kaihertaa.
voisko teillä syy tän toisen kaason valintaan olla se, että hänen miehensä on bestman sitten sulhaselle?
Näköjään itselle EI JÄÄ MUUTA VAIHTOEHTOA kuin pitää häät ilman bestmania ja kaasoa, koska ei ole ketä pyytää ja mitään kavereita en aio pyytää :(
Mutta ihan oikeasti tuntuu siltä, että yhteyttä en pysty pitämään, enkä halua sinne polttareihin/ häihin!!!!!! Koska tätä ei voitu edes kertoa vaan salailtiin ja se loukkasi paljon :`(
ap
Ei hän varmasti sinua tahallaan loukannut. Jos jätät asian auki ja itseksesi sitä itkeskelet niin ystävyytenne kyllä tuhoutuu. Puhu hänelle suoraan.
Olimme myös yhden yläasteaikaisen (tällä hetkellä vain kaverin) kanssa ystäviä monta vuotta. Monta kertaa puhuttiin lapsista ja sovittiin, että olemme sitten toistemme lasten kummeja yms.
No esikoiseni syntyi ja pyysin tätä kaveria kummiksi, mutta hänpä ei suostunutkaan! Selitteli jotain, että kun on jo 2 kummilasta tmv. Itse olin aluksi tosi järkyttynyt ja siitä lähtien tiemme ovat erkaantuneet. En voi jotenkin enää luottaa tähän henkilöön. Saatan tuntua jonkun mielestä pikkumaiselta, mutta näin se vain!
Hyvä tietenkin että kertoi suoraan eikä alkanut kummiksi vasten tahtoaan, mutta itse otin kieltäytymisen henkiökohtaisesti ja koin, että hänellä on jotain minua vastaan. Eli toisin sanoen ystävyydestä meidän välillä ei voi enää puhua eikä olla juuri tekemisissäkään!
Vierailija:
Eli muitakin " sosiaalisesti rajoittuneita" löytyy.. Miten juttu tarkasti meni? Oliko kuinka läheinen ystävä sinulle? Luulisi, että nämä jutut voisi hiukan erilailla hoitaa! Esim minulle olisi voinut sanoa, että " asut niin kaukana että ajattelin että X voisi olla paremmin minulle apuna" ja tuossa sanoa jo hyvissä ajoin, et " häämme ovat tosi pienet ja kutsumme vain lähimmät sukulaiset"
MIKS HELVETIS ON AINA PAKKO LOUKATA? Uskon, et sen edestään löytää...
ap