Musta tuntuu et mä kuolen :((
APua... Mulla on pari hyvää kaveria. Olemme 24-vuotiaita ja lapsettomia nuoria pariskuntia... Toinen on ensi kesänä menossa naimisiin ja odotin kovasti, että hän pyytää minua kaasoksi! Siis olemme olleet kouluajat kuin paita ja peppu ja minulla ei ainakaan ole " parempaa kaveri kuin hän" .
AAAArrrggghhh.. ette usko miten tuntuu PAHALTA JA NÖYRYYTTÄVÄLTÄ :(( Asia alkoi paljastua minulle, kun kolmas kaverimme jutteli ohimennen minulle, että tämä morsian onkin pyytänyt yhtä toista kaasoksi. Nielin järkytykseni, mutta tottakai tuntui niin älyttömän pahalta ja pettyneeltä..
Yritän hokea itselleni, että mitäs tuosta, mutta koko ajan tuntuu niin pahalta. Olen iloinen, reipas, olen ollut aiemmin kaasona ja hoitanut hommat kunnialla. En ole mikään laiskimus tai päällepäsmäri :/
Miehelle olen itkenyt, että minulla ei näköjään ole enää " parasta kaveria" ... Toivon, että vastaatte asiallisesti, koska en ole mikään lapsellinen roikkuja, koko tämä asia vaan koskee ja paljon. Tuntuu etten halua mennä polttareihin, en halua/ pysty mennä sinne häihin. Kunpa olisi joku pätevä este :(((((
Yritin nyt kaksi kertaa jutella aiheesta tämän parhaan kaverin kanssa, ja hän vältteli koko aihetta. En olisi näin luokkaantunut, jos hän olisi sanonut, että " pyydän X:n kaasoksi koska" ja perustellut jotain tai ainakin reilusti kertonut suoraan asioista minulle. Mutta ei. Selvisi kuitenkin, että tämä X on kaasona ja that`s it.
Arvatkaa tuntuuko pahalta? Tuntuu siltä, että kavereita on ja rakas mies, mutta ei enää sitä parasta ENKÄ TIEDÄ MIKSI :((( . Olin jo aiemmin sanonut hänelle, että tahtoisin hänet kaasokseni omiin häihini, mutta nyt tuntuu, että en haluakaan, en varmasti. Olen vaikka ilman kaasoa. Taas viime yön näin pelkkiä painajaisia häistä.
Otan tämän asian tosi raskaasti :((( auttakaa mua
Kommentit (58)
Olen juuri itse selviämässä samasta kokemuksesta. Itkuja väänsin itsekin ja vieläkin välillä. Oli TODELLA TODELLA loukattu olo. Minulle ei myöskään kerrottu kuka olisi kaaso ja loppujen lopuksi en päässyt edes häihin. Oli tosin pienimuotoiset, mutta kyllä loukkasi ja loukkaa edelleen. Juhlat piti olla myöhemmin isommalle porukalle, mutta juuri kuulin ettei niitäkään kuulemma ole. No, oli kiva tunne kun ystäväni sanoi, että onneksi paikalle tulee vain lähimmät niin ei jännitäkään paljon ; ( kiva, en siis kuulunut enää niihin lähimpiin. Puren ja nielen ylpeyteni ja tiedän mihin sarjaan tämä " ystävä" elämässäni kuuluu tällä hetkellä. Ei todellakaan LÄHIMPIIN.
Ehkä olen lapsellinen, mutta minua ei ole koskaan loukattu näin pahasti vaikka paljon paskaa onkin elämässä päälle satanut.
Ja kyllä pahalta saa tuntua, se ainakin kertoo sen kuinka tärkeä ihminen oli elämässäsi!
Onpa kamalaa! Voi herran tähden sun pientä maailmaa kun et kaasoksi päässyt!
Huhhuh...
kiva kun meilläkin on tosiaan omat häät tulossa ja olin jo ehtinyt puhua että tahtoisin tämän yhden kaasokseni jne. sitten käy näin. oon niin hankalassa tilanteessa ://// en tiedä ketä pyytäisin.. harmi kun ei ole sisaruksia, sisko ois ihana pyytää. tätä " parasta kaveria" en aio pyytää koskaNYT TIEDÄN ETTEN MERKITSE HÄNELLE NIIN PALJON KUIN HÄN MINULLE :(
paskan paska :(
ap
tuntuu tosiaan PAHALTA! eikö teillä sitten ole ollut parasta kaveria???
koska teidän välit ovat tulehtuneet tällä hetkellä niin olisipa sinun kiva järjestellä omaa suurta juhlaasi hänen kanssaan. Eihän sellaiseen vaan pysty ennenkuin asiat on halki puhki pinossa : ) eli puhukaa asia, jospa se auttaisi valintaa! Itse en tiedä miten suhtautua ystävään, kun hänet näen. Laitoin häiden jälkeen muutaman päivän päästä viestiä, että onnea ja olen vilpittömän onnellinen heidän puolestaan sekä pahoittelut kun en aiemmin onnitellut asiasta (olin niin pettynyt) niin hänpä ei vastannut koko viestiin mitään!? hmm, hiukan omituista käytöstä häneltä mielestäni!
t. 52
ja tollaseen ei tosi ystävyys saa kaatua. Eikä koskaan tulis mieleenkään et jättäisin ystävän häät siks väliin et en päässyt kaasoks. Varsinkin jos välimatkaa on enemmänkin.
53
53, eli sinulle on käynyt vastaavasti, että paras ystäväsi ei pyytänyt sinua kaasoksi?
ap
Me pyydettiin neljä kummia pojalle, joista kaksi oli minun hyviä ystäviä ja toinen paras kaveri. Tämä hyvä ystävä (ei paras-) aloitti jo laitoksella tyrkyttämään itseään kummiksi ja aattelin, että kun se on noin tärkeää niin tulkoon kummiksi. Ennen ristiäisiä jaksoi hehkuttaa kummeutta ja aloitti pommittamaan sylikummiutta. Anoi ja tyrkytti itseään kunnes suostuin. Mutta..
Siitäkös tämä paras kaverini pettyikin tosi pahasti, enkä osannut sitä yhtään ajatella etukäteen. Nieli pettymyksensä tosi hyvin ristiäisissä mutta seuraavan kerran kun puhuttiin kahden kesken purkautui ja siitäkös tuli minulle paha mieli. Ei todellakaan ollut tarkoitus loukata parasta kaveria noin:( Jospa olisin tiennyt etukäteen kuinka tärkeää se olisi ollut parhaalle kaverilleni..
Ja sillehän et voi mitään, jos et arvosta ihmistä, joka pettää lupauksen. tiet voi erkaantua ja löydät uusiä ihmisiä tärkeiksi elämääsi.
pelkkää työtä. hyvä vaan että joku muu joutuu.
on mullakin maailman paras kaveri, mutta en valinnu kaasoksi kun mentiin salaa naimisiin. jos se siitä olis loukkaantunu niin olisipa kummallinen
Tuohan on kuin hiekkalaatikolta " jos et leiki mun kaa tänään niin en mäkään leiki sun kaa huomenna." Oletko siis ihan suoraan kysynyt miksi ei pyytänyt kaasoksi? En usko että morsian jättäisi vastaamatta. Jos se morsiankin palstailee täällä jäät pian ilman hääkutsuakin.
juhlasta ilman seremoniavelvollisuuksia. onko miehesi bestman?
Ymmärrän pettymyksesi. Onko sinulle tullut mieleen, että kaverillasi on muita kavereita, jotka hän kokee sinun kanssasi yhtä läheiseksi? Ja ystäväsi on vaikean valinnan joutunut tekemään?
Voimia!
mulla herää kysymys että miksi sun pitäisi olla noin symbioottisessa suhteessa tuohon kaveriisi?
ystävyyteen kuuluu myös se että antaa toisen ihmisen tehdä omat päätöksensä, vaikka ei niitä hyväksyisikään. eikä kyse ole edes sellaisesta päätöksestä että ystävä pilaisi elämänsä.
Mä en ymmärrä, että miksi olet niin loukkaantunut. Pelkäätkö ettei hän rakasta sinua vai pelkäätkö sitä että välittäisi jostakusta muusta enemmän? Ei toisen ihmisen rakkautta pysty omimaan tai määrittelemään.
Vai halusitko itse päästä huomiosta osalliseksi häissä?
Oletko ajatellut että vikaa voisi olla myös siinä että ehkä et ole kaverisi mielestä sopiva kaaso vaikka oletkin ystävä? Saattaa hyvinkin olla että kaverisi haluaa kaason joka hoitaa hommat tietyllä tavalla ja sinun tyylisi on toinen. Minusta se olisi ihan järkevä syy.
Sun pitäisi olla tyytyväinen että kaverisi on menossa naimisiin! Ja jätä nuo lapselliset " en kutsu kaveria kun se ei antanut mulle kaason titteliä" -jutut kokonaan. Ne jos mitkä ystävyyden pilaa.
Juttele kaverisi kanssa ja hillitse itsesi.
Vierailija:
Äääh.. ainut syy on että asun mieheni kanssa kaukana ja nämä morsian ja kaaso asuvat samalla paikkakunnalla keskenään :(
ap
Syy siis löytyi, ihan käytännön syistä ystäväsi valitsi toisen kaverinsa kaasokseen. Häiden järjestelyyn liittyy normimorsiamen kohdalla ihan tuhottomasti työtä ja kaason on hyvä olla helposti saatavilla.
Kun luin alkuperäisen viestisi ajattelin tietenkin, miltä musta tuntuisi sijassasi. En oikein kyennyt samastumaan tilanteeseen, koska tiedän oikein hyvin, että hyväkään ystävä ei pyytäisi minua kaasokseen, jos haluaa unelmahäät. Olen ujohko ja epäkäytännöllinen, en meikkaa, pynttäydy puleeraa. En kerta kaikkiaan sopisi tehtävään. Siksi en osaisi loukkaantua asiasta.
Ja kummasioista: yhden ystäväni kanssa on teinivuosina vannottu nämä kummivalat. Sittemmin olen eronnut kirkosta enkä halua ainuttakaan kummilasta, koska se on kirkollinen tehtävä. Mikäli hän lisääntyy ja pyytää minua kummiksi, kieltäydyn kohteliaasti. Se ei liity mitenkään ystäväni ominaisuuksiin.
Selvästi sinua harmittaa, mutta älä tee asiasta liian henkilökohtaista. Mene polttareihin, osallistu häihin, iloitse ystäväsi onnesta!
36, en ymmärrä tuota " räpätystäsi" ..?? Totta helvetissä musta tuntuu aivan älyttömän pahalta, kun paras ystävä antaa sen tärkeimmän tehtävän toiselle tyypille! Olisin niin halunnut järjestää polttarit ym. ollaan samantyylisiä, kuin paita ja peppu ja olin varma että olemme ne tosiystävät toisillemme :`(
En ole ujo, en ole päällepäsmäri, ainut tuo että asun niin kaukana ja jään sitä kautta kaikesta paitsi...
37, Kyllä mulla on edelleen semmoinen fiilis, että mitä helv mä tähän kaveriin pidän yhteyttä mitenkään aktiivisesti!! Tää asia sattuu ja loukkaa mua tosi paljon, vars sen takia, ettei edes voi ilmoittaa itse siitä vaan kuulen muualta ja sitten kun yritän ottaa puheeksi, välttelee aihetta.
Tämä kaveri on vielä koko talven soitellut ja puhunut häistä ja olen tosiaan antanut sitten niitä ideoitani (koska meillä on sama, pelkistetty tyyli/maku) ja olemme yhdessä höpisseet ja suunnitelleet. Äkkiä en ole mitään ja mulla on TOSI PAHA MIELI :(
ap
Vierailija:
36, en ymmärrä tuota " räpätystäsi" ..??
ap
koitin tässä auttaa sua avaamaan pikkasen taustoja että miksi ajattelet niin kuin ajattelet ja sitä voisiko ajatella jollain toisella tavalla. Ei mahda mitään jos ei nämä ajatuskuviot avaudu. Mutta edelleen saattaisi olla hyödyllistä ajatella muultakin kantilta kuin että " minua on loukattu verisesti" .
Kyllä sinä tästä koettelemuksesta varmasti hengissä selviät.
Juteltiin niistä tulevista häistä ja minä vaahtosin oikein onnellisena hänen kanssaan. Suunniteltiin kaikkea mitä pitää tehdä.
Sitten kun mainitsin puvun, jonka olin ostanut häitä varten, kaveri vain tuumasi, että sorry, mutta sua ei ole kutsuttu!!!!!!!!!
50, älä vastaa jos on naurettavaa. minua tämä asia loukkasi.
ap