Onko ihmiset oikeasti niin tyhmiä ja ilkeitä, kuin tällä palstalla
Antavat ymmärtää? Tosielämässä ei vastaavaa onneksi kohtaa. Vai onkohan mulla vaan hyvä tuuri, mukava ja fiksu perhe ja suku, ystävät, tuttavat ja työkaverit.
Kommentit (37)
Kyllä. Valitettavasti.
Mutta sitten täällä on myös paljon fiksua ja huumorintajuista porukkaa, olen aina ilahtunut kun ilmestyy järkevä aloitus tai vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on, kunhan esität. Sulle ei vaan kehdata tosielämässä sanoa suoria sanoja.
Tämäkin ihan älytön kommentti. Miksi pitäisi sanoa "suoraan", kun mitään negatiivista sanottavaa ei ole? En täälläkään kysy tai valita mitään. Mutta kun lukee näitä keskusteluja, niin huomaa, että osa porukkaa on kyllä niin typeriä ettei sanat riitä.
Palstalaisten äo on matala, sanoisin <80. Se selittää kaiken. Työttömiä ja muita elämässä epäonnistuneita täällä on puolet, minkä näkee hyvin työttömiä koskevista ketjuista. Et näe tätä rupusakkia normielämässä, koska <80 äo ihmisiä ei työpaikoilla ole, ellei puhuta jostain sekatyömiesavustajista.
Dissaatko sä tyhmiä? Silloin olet kiusaaja. Annetaan tilaa muille olla myös täällä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ei normisti kukaan sano sulle suoraan asioita, mitä ajattelevat.
Ero on kyllä siinäkin, että mielialat vaihtuvat. Jos on huono päivä, ajattelee negatiivisemmin ja jos kaveri silloin kertoo jonkun ongelmansa, oma päänsisäinen reaktio voi olla vaikka "tuossa toikin valittaa turhasta vaikka mullakin on ongelmat x ja y". Toisena päivänä suhtautuisi kaverin ongelmaan empaattisemmin.
Jos taas tuona huonona päivänä menee nettiin purkamaan mieltään sensuroimattomana anonyymille palstalle niin siitähän tulee se vaikutelma, että netissä on vain koopäitä.
Kyllä. Kokeile töitä vähän koulutettujen naisten kanssa. Asiaa pahentaa, jos ovat olleet samassa työpaikassa viimeiset 100 vuotta.
Eikä se ole pelkkä koulutuksen puute. Voin suositella myös korkeakoulun ryhmätöitä. Kerran esimerkiksi yksi ryhmäläinen poisti puolet minun kirjoittamastani tekstistä, jotta hänen ylipitkä tekstinsä saatiin mahtumaan sivurajoihin. Arvostelussa saimme pyyhkeitä siitä, että se minun poistetun osani sisältö puuttui.
Mä uskon että kukaan oikeassa maailmassa minut tunteva ei uskoisi millasta vihasta pskaa mä täällä välillä kirjottelen.
Tai sitten uskoisi, en tiiä :D
Vierailija kirjoitti:
Dissaatko sä tyhmiä? Silloin olet kiusaaja. Annetaan tilaa muille olla myös täällä.
Ongelma on siinä että tyhmät ovat usein kovapäisimpiä, vrt. salaliittoteoreetikot. Älykäs kykenee vaihtaamana mielipidettään mutta tyhmä ei.
Itse olen taas tosielämässä tavannut niin kamalia ihmisiä, että monet viestit täällä ovat ihan hyvää luettavaa siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että tyhmät ovat usein kovapäisimpiä, vrt. salaliittoteoreetikot. Älykäs kykenee vaihtaamana mielipidettään mutta tyhmä ei.
Miksi sä haluat muuttaa toisten mielipiteitä? Miksi pitää olla samaa mieltä kaikesta?
Luulen kuitenkin, että täällä on pieni vähemmistö näitä aivan kusipäisiä. He vain ehtivät joka paikkaan suoltamaan sotaansa. Ovat tehokkaita pahan mielen levittäjiä.
No voi voi, sulla näyttää olevan elämän oppikoulukin vielä kesken :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä haluat muuttaa toisten mielipiteitä? Miksi pitää olla samaa mieltä kaikesta?
Monilla naisilla on tuo ongelma. Haluavat muuttaa/manipuloida kumppaniaan mieleisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuolla tarkoitetaan, että älykäs pystyy todisteiden valossa muuttamaan mieltään. Tyhmä pitää kiinni vaikkapa siitä salaliittoteoriastaan, koska se, kuten moni muukin asia hänen elämässään, on uskon eikä tiedon asia. Eikä tuollainen ihminen usein edes halua tietää miten asiat ovat, kun se oma mielikuvitusmaailma on lohdullisen tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla naisilla on tuo ongelma. Haluavat muuttaa/manipuloida kumppaniaan mieleisekseen.
Siinä sitä taas mutuillaan.
no daa uttiv ON uttiv uttiv
Jos Sijaltainen nousisi.