Mitä tehdä, kun on jatkuvasti tylsää?
Ikää 30v, asun puolison kanssa, on lemmikki, välillä on töitä ja välillä ei, mutta aina on turhauttavan tylsää. Kaipaisin elämääni jotain merkityksellistä sisältöä. Jotain aktiivista tekemistä eikä pelkkää olemista. Liikuntaa harrastan ja olen kokeillut ihan miljoonaa muutakin harrastusta, erilaisia taidealoja ja käsitöitä, tietokonepelejä, kielten opiskelua... Ulkomailla olen asunut vaihtovuoden ajan, eli koettu sekin. Korona rajoittaa nyt, mutta olen matkustellutkin sen verran, ettei se enää oikein miltään tunnu.
Mitään erikoisosaamista minulla ei ole (todella geneerinen ei oikein minkään alan FM-tutkinto), joten työt on olleet asiakaspalvelua ja assistenttitasoa. Jos keksisin jonkin todella kiinnostavan alan, ei olisi opiskelukaan täysin poissuljettu, rahoitus olisi tosin hankalaa. Lapsia en halua. Muuttanut olen monta kertaa, siitäkin saa vain hetkeksi puuhaa, keskimäärin kolmessa kuukaudessa uuteen ympäristöönkin aina kyllästyy.
Mitähän ihmettä tässä enää keksisi? Ei kai muiden aikuisten ihmisten elämä voi tuntua näin turhalta ja tylsältä? Mistä olette saaneet apua turhautumiseen?
Kommentit (90)
Elämä on kuitenkin pääasiassa tylsää, velvollisuuksia joiden jälkee on hetki hauskaa ja sitten jälkeen sitä tylsää arkea, kun vanhenee oppii nauttimaan siitä tylsyydestä kun ei ole pakko tehdä mitään voi vaikka ottaa päikkärit.
Vierailija kirjoitti:
Tee se lapsi, niissä on oikeasti työtä enemmän kuin laumassa koiria, ei tule tylsää hetkeä.
Niin no tylsää ei varmaan olisi helvetissäkään... Kaipaan siis jotain mielekästä ja merkityksellistä tekemistä. Lapsia en ole koskaan halunnut enkä niitä aio vastentahtoisesti tehdä. Puolisokaan ei halua lapsia.
Ap
Korjata asennetta ja tehdä sille tylsyydelle jotain.
Opetella elämään ihan tavallista arkea. Sitä se ihmisen elämä kuitenkin suurimmaksi osaksi on.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämän osaisin, niin varmaan olisin jo tehnyt! Melko hyödytön ohje ilman konkretiaa.
Ap
Asennevika, jos mikään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämän osaisin, niin varmaan olisin jo tehnyt! Melko hyödytön ohje ilman konkretiaa.
Ap
Melko hyödytöntä valittaa tylsyyttä, jos ei ole valmis sille mitään tekemään. Jokainen meistä on ihan itse vastuussa elämästään. Jos sen haluaa käyttää tylsyydestä valittamiseen, sitten pitää valittaa. Itse keskityn ennemmin siihen, mitä minulla on kuin siihen, mitä minulla ei ole.
Vapaaehtoistyö tai järjestöt?
Mieti mikä sinua kiinnostaa ja miten sitä voisi hyödyntää.
Etkö oikeasti keksi puolison kanssa mitään mielekästä tekemistä? Itselle tulee mieleen montakin asiaa. Ei vaan ole puolisoa, jonka kanssa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Melko hyödytöntä valittaa tylsyyttä, jos ei ole valmis sille mitään tekemään. Jokainen meistä on ihan itse vastuussa elämästään. Jos sen haluaa käyttää tylsyydestä valittamiseen, sitten pitää valittaa. Itse keskityn ennemmin siihen, mitä minulla on kuin siihen, mitä minulla ei ole.
Kyllä haluaisin sille tehdä jotain, en vain tiedä että mitä enää voisin tehdä kun olen niin monia asioita kokeillut. Toivoin että jollakin olisi omakohtaisia kokemuksia vastaavasta tilanteesta pois pääsyyn, mutta pelkkä "muutin asennetta ja sitten kaikki oli hyvin" -vastaus tuntuu vähän alentavalta.
Ap
Kirjoita paperille listaa aina itseäsi miellyttävistä vaihtoehdoista ja ruksi huonot. Jos sanon että newage on jännittävää tai muutto ulkomaille, saatat olla eri mieltä. Etsi ja tutki vaihtoehtoja. Ennen oli messutapahtumissa ideoita koska on monen alan messuja, nyt voisi löytää verkon kautta ne. Hae inspiraatiota ulkomaisilta sivustoilta, videoista, kirjoista, juttele kaverin kanssa, mieti mikä tuo syvällistä merkitystä ja tunnetta joka ei ole kuitenkaan harhaa (ettei pety myöhemmin). Jos kahvi tai alkoholi tms turruttaa, jätä ne, koet ehkä jonkun valaistuksen lopulta. Vaikuttaa siltä että löysit jo suuntaviivat mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti keksi puolison kanssa mitään mielekästä tekemistä? Itselle tulee mieleen montakin asiaa. Ei vaan ole puolisoa, jonka kanssa tehdä.
En keksi, ikävä kyllä. Olemme olleet yhdessä viisi vuotta, ja on kieltämättä vähän väljähtänyt suhde. Rakkautta on, mutta ei toinen ihminen riitä elämän sisällöksi kuin ehkä siinä alkuhuumassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä haluaisin sille tehdä jotain, en vain tiedä että mitä enää voisin tehdä kun olen niin monia asioita kokeillut. Toivoin että jollakin olisi omakohtaisia kokemuksia vastaavasta tilanteesta pois pääsyyn, mutta pelkkä "muutin asennetta ja sitten kaikki oli hyvin" -vastaus tuntuu vähän alentavalta.
Ap
Ikävä kyllä tuohon ei ole muuta reseptiä. Itse pitää keksiä ne itselle mielekkäät asiat ja itse pitää muuttaa asenne niin, että "kaikki on kokeiltu ja mikään ei tunnu miltään" muuttuu muotoon "on vielä lukuisia asioita, joita en ole tehnyt valitsenpa sieltä mitä kokeilen".
Ala tekemään päivän sisäistä pörssikauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi, ikävä kyllä. Olemme olleet yhdessä viisi vuotta, ja on kieltämättä vähän väljähtänyt suhde. Rakkautta on, mutta ei toinen ihminen riitä elämän sisällöksi kuin ehkä siinä alkuhuumassa.
Ap
Tylsä mies pihalle ja j'nnämies tilalle. Ei ole enää tylsää ;) Miksi edes olla suhteessa, jos toisen kanssa ei keksi mitään mielekästä tekemistä?
Kuulostaa siltä, että sinulla olisi ennemminkin tekemistä oman mielesi kanssa kuin ulkoisten touhotusten (muutot, harrastukset, matkustelu) kanssa. Elämä ei ole koskaan tylsää, jos ihmisellä on myös sisäistä elämää.
Ite ryyppään joka toinen päivä. Joka toisen kestää sen voimalla kun tietää että huomenna saa taas kännätä.
Saanko kysyä miltä paikkakunnalta olette? Mitä harrastuspaikkoja on lähietäisyydellä ?
Puoliso pihalle ja lemmikki myyntiin. Sittenpähän huomaat, että ei se ihan niin tylsää ollutkaan, kun oli kuitenkin seuraa.
Tee se lapsi, niissä on oikeasti työtä enemmän kuin laumassa koiria, ei tule tylsää hetkeä.