Jos kaikki tuet poistettaisiin huomenna...
Kuinka paljon se vaikuttaisi elämääsi?
Siis ei opintotukea, työttömyyskorvauksia, lapsilisiä, asumistukea, ilmaista kouluruokaa, vahvasti tuettua päivähoitoa, kotihoidontukea, ei yhtään mitään muuta kuin omat palkkatulosi tai muu omaisuutesi jolla kaikki olisi maksettava.
Terveydenhoidosta ja lääkkeistä maksaisit täyden hinnan yksityisillä lääkäriasemilla ja sairaaloissa jos sinulla ei satu olemaan yksityistä sairausvakuutusta tai työterveydenhuoltoa. Julkista terveydehuoltoa ei olisi ollenkaan.
Tällainen ajatusleikki tänään.
Kommentit (102)
Olisin koditon, kuolisin nälkään ja janoon, en saisi ostettua lääkkeitä apteekista. Näin talvella varmaan kuolisin pakkaseen.
Ei yhtään mitenkään. Lapset aikuisia, asunto maksettu, miehellä ja minulla ihan hyvät tulot.
Mä olen saanut työttömyysturvasta 8 kk 450-550 euroa säästöön, joten joutuisin nostamaan rahastosta karkkirahaa.
Saisin paljon enemmän rahaa käyttööni kuin nyt, koska tietenkin myös vero% pienenisi.
Elintarvikkeiden hinnat kohoaisivat voimakkaasti. Kunto kohoaisi kun tavikset polkisivat pyörillä töihin. Vanhukset ja vammaiset kuolisivat pois nopeamin. Yhteiskunta raaistuisi ja tulusi mellakoita.
Minä ja mies elämme opintotuella ja asumistuella. Varmaan kuoltaisiin molemmat nälkään tai ehkä sittenkin kylmyyteen, kun emme pystyisi enää maksamaan vuokraa.
Ei millään tavalla. Eläm ”omavaraisesti” tekemällä töitä.
Joutaisi nopeasti alkaa kehittämään ''duunia''. Päivän kun olen syömättä niin persoonallisuus alkaa muuttua aika rajusti kuten kaikilla lihaa syövillä eläimillä. Kyllä mä syömään tulen, se on ihan varma. Hehe.
Monelta kaljat loppuis, torilla tavataa kylttien ja soihtujen kanssa, kaupat ryöstettäisiin ja harva menisi edes lääkäriin, ja tämä vain ensimmäisellä viikolla.
Onneksi Valtion ylöspitoon pääsee aina kun niin haluaa. Nälkää ei tarvi nähdä ja saa oman lämpimän yksiön jossa on ylellisyyksien lisäksi oma vartiointipalvelu.
Ei mitenkään niin pitkään kuin ei sairastuisi tai jäisi työttömäksi. Jälkimmäistä kestäisi ihan hyvin, kunhan uusi työ löytyisi jossain vaiheessa, emmekä olisi yhtä aikaa työttömänä.
Mutta miksi vain terveydenhuolto muuttuisi maksuttomaksi, miksi ei koulutus? Siinä tapauksessa lapset saisivat jatkaa meidän säästöillämme koulussa, itse lopettaisin yliopistossa välittömästi.
Mulla on tilillä 4800 euroa ja se riittäisi vielä pitämään mut ruuassa ja asunnossa nelisen kuukautta. Sitten säästöt olisi käytetty. Saan asumistukea ja ansiosidonnaista jotka ovat ainoat tuloni ja molemmat ovat tukia jotka siis poistettaisiin. Jos en saisi töitä, menettäisin asunnon eikä olisi rahaa ostaa ruokaa, joten todennäköisesti kuolisin nälkään ja kylmään.
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikkeiden hinnat kohoaisivat voimakkaasti. Kunto kohoaisi kun tavikset polkisivat pyörillä töihin. Vanhukset ja vammaiset kuolisivat pois nopeamin. Yhteiskunta raaistuisi ja tulusi mellakoita.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Valtion ylöspitoon pääsee aina kun niin haluaa. Nälkää ei tarvi nähdä ja saa oman lämpimän yksiön jossa on ylellisyyksien lisäksi oma vartiointipalvelu.
Valtiolla maksaa 150€ päivässä pitää ihminen vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat, että tapahtuisi kaikki tuo? Meillä ei ollut 60 vuotta sitten suurta osaa nykyisistä tukimuodoista eikä täällä mellakoitu. Ihmiset elivät sitä elämää, johon heillä oli varaa.
Monta sukupolvea alkaisi asua yhdessä. Olisi pakko.
Tulisi valtavasti järjestyshäiriöitä.
Keskusta tyhjensi, kun kellään ei olisi vara maksella vuokria.
Vierailija kirjoitti:
Saisin paljon enemmän rahaa käyttööni kuin nyt, koska tietenkin myös vero% pienenisi.
Ei, poliitikot palkkaisivat lisää kavereita. Jokaisella armeija avustajia. (Miten jotkut pomot pärjää vain yhdellä sihteerillä, pitäisi olla kokonainen toimisto.)
Sitten pitäisi olla menolippu ulkomaille parempaan ilmastoon ja siellä asua jossain.
Ei millään tavoin.
M54