Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaiskasvatusalan ammattilaisia jotka olette jättäneet alan joko jatkuvasti vaikeammiksi ja väkivaltaisemmiksi muuttuvien lasten takia tai

Vierailija
06.02.2021 |

huonon työyhteisön takia jossa jatkuvaa kiusaamista ja selän takana pahan puhumista?
Olen pitkään ollut alalta pois ja nyt ajattelin josko aloittaisi keikkailun mutta niin paljon kuullut ikäviä asioita omankin paikkakunnan päiväkodeista, juurikin koko ajan hankalammiksi käyvistä lapsista joita on aina vaan enemmän ja enemmän ja työyhteisöjen huonosta ilmapiiristä jossa työavereita ja erityisesti keikkalaisia mollataan ja haukutaan surutta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa vakkarit kehtaavat tulla myöntämään että pomottavat ja haukkuvat keikkalaisia jatkuvasti vaikka näin tapahtuisikin..

Vierailija
2/3 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja perheet olivat ok, olin keskiluokkaisella omakotialueella olevassa yksityisessä päiväkodissa töissä.

Johtaja oli aivan pihalla kaikesta, työntekijöitä olibaivan liian vähän ja koko 4-ryhmäisessä päiväkodissa oli 3 pätevää opettajaa (nekin kaikki sosionomitaustaisia), joista yksi oli johtaja ja ryhmässä vain 25% ajasta.

Työilmapiiri todella huono, paskaa puhuttiin toisten selän takana jatkuvasti.

Palkka todella huono ja koin työajatkin raskaammiksi kuin vuorotyön.

Vaihdoin muualle sosiaalialalle (yksityiselle puolelle sekin), työporukka paljon kivampi, resurssia riittää, työvuoroihin voi vaikuttaa itse, palkka satoja euroja parempi, työ vähemmän kuormittavaa.

Päiväkotiin voin mennä opettajana tekemään päivän tai parin keikkoja, en kyllä sinne mistä lähdin. Varhaiskasvatuksessa keskitytään täysin epäolennaisuuksiin vasujen vaatimuksista, suunnitellaan toimintaa jota ei voi ikinä resurssien puutteen takia toteuttaa ja lapset koitetaan vaan pitää hengissä. Ei enää ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi