Autoilijat, miksi täyttyy hivuttautua suojatielle vaikka jalankulkija on sitä vielä ylittämässä?
Näin liukkaalla kelillä kun voi esimerkiksi vaikka liukastua siihen auton eteen ja sitten tietty tampio ihmisryhmä kun tekee tätä melkein-päälle hivuttautumista autoineen, niin siinä voi oikeasti jäädä alle. Lopettakaa tuo typerä toiminta, ette siinä voita yhtään aikaa kun jalankulkijan kantapäitä hipoen suhahdatte ohi ennen kuin on päässyt edes kokonaan ylittämään suojatien.
Kommentit (27)
Kävelijät, miksi täyttyy hivuttautua suojatielle vaikka autoilija on sitä vielä ylittämässä?
sama juttu...
Miksi täytyy hidastella siinä suojatiellä? Onko niin vaikeaa ymmärtää, että joillakin ihmisillä on oikeasti kiire, me tärkeät menestyjät maksamme paljon veroja, hidastelijoiden lorvimisen.
Terv. Komea AudiMies
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy hidastella siinä suojatiellä? Onko niin vaikeaa ymmärtää, että joillakin ihmisillä on oikeasti kiire, me tärkeät menestyjät maksamme paljon veroja, hidastelijoiden lorvimisen.
Terv. Komea AudiMies
Kuitenkin olet todellisuudessa Skoda Octavialla kaahaileva punaposkinen ovelta ovelle ramppaava tomuliinakauppias.
Täytyyhän niitä mummoja ja lyllertäviä ihrapalloja vähän hoputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävelijät, miksi täyttyy hivuttautua suojatielle vaikka autoilija on sitä vielä ylittämässä?
sama juttu...
Mietin ihan samaa! Olen kääntymässä vasemmalle, ylitän suojatietä eikä kukaan ole sille astumassa, sitten joudun pysähtymään vaikka siksi, että joku törppö pyöräilijä päättää ajaa edestäni (ei pyörätien jatkeella!) ja jalankulkijat kuvittelevat, että he voivat samantien tunkea sinne suojatielle kanssani.
noku niillä paskantärkeillä autoilijoilla on niin kauhea kiire. täällä helsingissäkin pitää oikein ylinopeutta ajaa suojatielle. aina saa kattoa kunnolla, ettei vaan toinen auto jyrää päin, kun toinen pysähtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama juttu...
Mietin ihan samaa! Olen kääntymässä vasemmalle, ylitän suojatietä eikä kukaan ole sille astumassa, sitten joudun pysähtymään vaikka siksi, että joku törppö pyöräilijä päättää ajaa edestäni (ei pyörätien jatkeella!) ja jalankulkijat kuvittelevat, että he voivat samantien tunkea sinne suojatielle kanssani.
En nyt ihan tajunnut sun pointtia, mutta sehän on aivan selvää, että kääntyvä auto väistää muuta liikennettä. Tai näin ainakin pitäisi olla.
Ehkä se on vihje kun aikuiset terveet ihmiset laahustavat kuin zombiet. Ei se suojatie tarkoita sitä että siihen jäädään vuodeksi lyllertämään.
Mun mielestä on kiva kiusata jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.
Viime vuonna sain ajatettua useammankin pyöräilijän turvalleen ja nyt talvella kävelijöitä on kanssa mennyt nurin😂😂👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama juttu...
En nyt ihan tajunnut sun pointtia, mutta sehän on aivan selvää, että kääntyvä auto väistää muuta liikennettä. Tai näin ainakin pitäisi olla.
Ei,kääntyvä auto väistää vain sitä liikennettä, joka oli risteyksessä samaan aikaan kääntyvän auton kanssa tai on tulossa ko. risteykseen samaan aikaan. Auton ei tarvitse väistää jalankulkijaa, joka päättää tulla risteykseen vasta sitten, kun auto jo on siellä ja vielä vähemmän autoilijalla on velvollisuutta väistää pyöräilijää, joka pyöräilee suojatiellä tai joka ajoradalla muuta liikennettä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama juttu...
Pointti taisi olla tuo väärässä paikassa ajeleva pyöräilijä, joka sekoittaa tilanteen.
Siksi, että vie vähemmän aikaa ja bensaa, jos autoa ei pysäytä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama juttu...
Ei,kääntyvä auto väistää vain sitä liikennettä, joka oli risteyksessä samaan aikaan kääntyvän auton kanssa tai on tulossa ko. risteykseen samaan aikaan. Auton ei tarvitse väistää jalankulkijaa, joka päättää tulla risteykseen vasta sitten, kun auto jo on siellä ja vielä vähemmän autoilijalla on velvollisuutta väistää pyöräilijää, joka pyöräilee suojatiellä tai joka ajoradalla muuta liikennettä vastaan.
mistä ne ihmiset sinne mielestäsi yhtäkkiä tupsahtaa, elleivät he olleet kanssasi risteyksessä yhtä aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama juttu...
Lain mukaanhan autoilija ei saa estää jalankulkijan etenemistä suojatien kohdalla, joten jalankulkijan ei todellakaan kuulu väistellä niitä autoja missään tilanteessa eikä mihinkään suuntaan.
Mä pysähdyn kun on näitä ryömittäjiä. Seison keskellä tietä niin kauan että ne saa sen auton hallintaansa ja pysähtymään.
Vierailija kirjoitti:
Mä pysähdyn kun on näitä ryömittäjiä. Seison keskellä tietä niin kauan että ne saa sen auton hallintaansa ja pysähtymään.
Miksi? Ymmärrätkö, että kun se auto sinun takiasi pysähtyy ja joutuu uudelleen tällä kelillä siitä lähtemään, siihen kohtaan risteystä syntyy liukkaampi kohta, kun siinä joudutaan sudittamaan renkaita.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että vie vähemmän aikaa ja bensaa, jos autoa ei pysäytä kokonaan.
eivätkö alapeukuttajat käyneet autokoulua? On aina taloudellisempaa pitää auto pienessä liikkeessä kuin pysäyttää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jäät auton alle.
En ihan tiedä millaista tilannetta tarkoitat. Mutta jos itse olen kääntymässä ja siinä on suojatie, jossa kulkevaa ihmistä minun on toki väistettävä, niin "hivutan autoani" vähän sinne suojatien puolelle ihan siitä syystä, että takanani on autoja, jotka ehkä haluavat mennä suoraan, ja näin toimimalla ne toiset autot mahtuvat sieltä takaani. Jos olen nähnyt sinut ja väistän, niin en ole ajamassa päällesi vaikka kaatuisitkin.