Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi treenatut olkapäät näyttävät kapeammilta?

Vierailija
05.02.2021 |

Eli raskasta punttitreeniä takana n. vuosi. Hartiat näyttävät kapeammilta kuin ennen. Luulin päinvastaista. Mitä on tapahtunut? Voimaa on tullut kyllä, kiinteytymistäkin, lihasmassaa hyvin, hyvin vähän, mutta ihan erinäköiset on käsivarret kuin ennen. Mutta tuo hartiajuttu ihmetyttää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko syynä se, että treenaaminen polttaa rasvaa ja saa hartioiden lähettyvillä olevat rasvat palamaan? Minun ex oli myös 100kg painavana harteikkaampi kuin hoikkana 70-kiloisena. Ei siis ollut treenannut yhtään sen enempää, oli vain lakannut syömästä kuin virtahepo.

Jos yläkroppaan kertyy rasvaa niin on ihan selvää että se saa myös hartiat näyttämään leveämmiltä.

Vierailija
2/19 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, ja rasvaa ei kyllä kauheasti ole, etenkään tuolla alueella. Mutta tietysti varmaan periaatteessa mahdollista, jos hyvin pienikin määrä näkyy.

Voivatko lihakset treenauksen myötä jotenkin muuttaa muotoaan  tai jotain? 

Olen siis nainen, 35+

Vierailija
4/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kilomäärä lihasta menee läskiä pienempään tilaan.

Vierailija
5/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se varmaan sitten on, mutta näissä mitoissa läski ja toisaalta myös lihas on nimityksenä vähän yliampuvia. Kyse on ruipelosta.

Vierailija
6/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, ja rasvaa ei kyllä kauheasti ole, etenkään tuolla alueella. Mutta tietysti varmaan periaatteessa mahdollista, jos hyvin pienikin määrä näkyy.

Voivatko lihakset treenauksen myötä jotenkin muuttaa muotoaan  tai jotain? 

Olen siis nainen, 35+

Kyllä. Treenauksen myötä lihakset nimenomaan muuttavat muotoaan, voi pyhä Sylvi.

Vierailija
7/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vain tulee totuus siitä monen naisen " mulla on lihaksiakin paljon ,siksi painan ton verran"

Eli ei se lihas näy paljoakaan, läski se on mikä näkyy aina.

Vierailija
8/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, totta kai:) Mutta tässä tapauksessa ovatko siis myös jotenkin lyhentyneet sivusuunnassa? 

Vierailija
9/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mulla on ehkä nyt hippusen enemmän lihasta kuin ennen, paino about sama kuin ennen treenausta, ehkä vähän alhaisempi. Läskistä on vähän hassua puhua tässä yhteydessä. Kaikki naiset ei ole lihavia eivätkä painavia.

Vierailija
10/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista, jos rasvaprosentin määrä on pysynyt samana. 

Vierailija
11/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva palanut pois hartioiden ympäriltä. Hartioita on vaikeampi kasvattaa ja teetkö edes sellaisia liikkeitä jotka sitä voisi kasvattaa.

Vierailija
12/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vain tulee totuus siitä monen naisen " mulla on lihaksiakin paljon ,siksi painan ton verran"

Niin ei näy muuten kun painona vaa'alla. Eli nimenomaan lihaksikas painaa enemmän mitä ulkonäöstä voisi päätellä.

Vierailija
13/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei näy muuten kun painona vaa'alla. Eli nimenomaan lihaksikas painaa enemmän mitä ulkonäöstä voisi päätellä.

Totta,mutta naisten kohdalla moni luulee että ne se on lihasta vaan se 30kg extraa.

Ja saa aika kovaa jumpata että tekee sitä lihasta.

"painan 85kg mutta on lihaksiakin paljon koska käyn kävelemässä päivittäin " ..

Vierailija
14/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun salitreenit on varmaan menny liiaks trapezius-lihaksille ja ne dominoi nyt sun ylävartaloa ja saa näyttämään hartialinjan kapeammalta. Sun pitää keskittyy tekee sivu- ja takaolkapäitä esim. vipunostoilla riittävän hyvällä tekniikalla että menee treeni oikeaan osoitteeseen, se ei aina ole helppoa. Voit myös kokeilla jotain sopivaa laitetta joka eristää olkapäät hyvin.

Jos teet maastavetoa ni se tuntuu osalla myös ottavan herkästi trapeziuslihaksiin, vaiha se johonkin muuhun.

Vierailija
15/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viimeisin kommentti lienee kyllä osuva. Mulla on saliohjelma tehtynä ja siinä myös maastavetoa, ja tosiaan tuo trapetsiusten linja on mulla selkeästi erilainen kuin ennen. Eli lisää vipunostoja ym.  Kysyn tähän apua salilta vielä, mutta kiitos!

Vierailija
16/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapäiden treenaaminen myös saa ryhdin paremmaksi, mikä tekee kapeamman vaikutuksen kun olkapäät vetäytyy enemmän taakse. Kokeile vaikka peilin edessä olla huonoryhtinen ja sitten rinta ylös ja olkapäät taakse. Selkeästi kapeampi ylävartalo. 

Vierailija
17/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaisitko naisena että hartiasi näyttäisivät isoilta?

Vierailija
18/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainen saa treenata todella kovaa ja kauan että tulee edes vähän lihasta, kuten myös mieskin.

Ryhti on se avainsana kuten joku ehti sanoakkin.

Vierailija
19/19 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kauttaaltaan näyttää vähän isommalta, sporttisemmalta ja ryhdikkäämmältä, mitää mahtihauiksia tai -hartioita en tule koskaan saamaan. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi